Plus Forum E-handelsforumet Logistik Zebra GK420D vilka etiketter till Unifaun DHL Service Point

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100155
    BjornAndersson
    Deltagare

    Köpte en Zebra GK420D för att använda till att skriva etiketter via Unifaun till DHL Servicepoint. Lyckades då köpa fel etiketter. Så innan jag slösar ännu mer pengar på etiketter tänkte jag kolla om någon vet vilka etiketter vi ska använda?

    #164355
    Lilla Ivy
    Deltagare

    Vi köpte de här: STE Transportetikett 105*220 DT 2000/kart E105220-1 1 405,00 kr

    Från Applied Logistics Sweden AB.

    Funkar perfekt!

    #164366
    BjornAndersson
    Deltagare

    Tack! Då ska jag testa dom :)

    #164367
    Bjorn F
    Deltagare

    Jag har typ 1 3/4 rullar med DHL-etiketter som ligger och skräpar sen jag bytte till Posten, du får gärna ta dem om du vill.

    Langa PM med adress om du vill ha dem (gratis såklart)!

    #164368
    BjornAndersson
    Deltagare

    Du har PM :)

    #164373
    Jeff
    Deltagare

    Vi kör på Dessa (34 öre styck). Funkar utmärkt till både Posten och DHL. Vi kör dock endast MyPack på dem.

    Känner man inte behovet av att ha en rulle i skrivaren utan kan tänka sig en kartong bakom skrivaren som den drar etiketterna från sparar man några kronor på dessa. (25.5 öre styck)

    Sedan några månader tillbaka har vi en separat skrivare till Varubrev som vi printar på dessa (13.2 öre styck).

    #164382
    GregerA
    Deltagare

    Om jag inte minns fel så går det att specificera i Unifaun vilken etikett som skall användas. Det skall alltså gå att köra både STE och “DHL-etiketter” till alla transportörer. Så de du har kanske ändå kan användas.

    #167636
    gustalero
    Deltagare

    Är den någon som vet hur man förhindrar att Zebra GK420d matar ut en tom etikett varje gång man ska slå på den?

    Mvh

    Gustav

    #167639
    Peppe75
    Deltagare

    Har också en 420d som står o dammar vilka etiketter är det för pacsoft?

    STE-label without a receipt part.
    The label suits you who use the printer in direct thermal mode, i.e. without printer ribbon.
    Size: 105×190 mm.
    Quantity: 2000 pcs.

    Eller

    STE-label with a receipt part.
    The label suits you who use the printer in direct thermal mode, i.e. without printer ribbon.
    Size: 105×251 mm.
    Quantity: 1500 pcs.

    #167650
    jonathanb
    Deltagare

    Zebran drar nog minimalt med ström i standby. Vi låter den stå på. Etiketter för både Posten och DHL hittar du billigt hos Applog:
    http://www.applog.se/ste-transportetikett-105-220-dt-2000-kart.html

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.