Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Tips pĂ„ val av webbhotell & webbyrĂ„
Etiketter: e-handel, webbdesign, webbhotell, webbshop, webbutvecklare
- Detta Àmne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 2 Är, 5 mÄnader sedan av
sverigewebb.
-
FörfattareInlÀgg
-
18 juni, 2018 kl. 11:40 #104716
Rickmax
DeltagareHej, nu har jag slutat med affilatemarknaden och ska satsa pÄ e-handel istÀllet.
Jag vill köpa en ny egen designad hemsida för ett rimligt pris. Mitt pristak ligger pÄ 40 000kr. Skulle vilja fÄ hjÀlp med följande frÄgor:
1. Vilket webbhotell rekommenderar ni? Jag Àr lite inne pÄ Loopia eller Misshosting. Mest misshosting för att dom Àr billiga, men vet inte hur pass bra dom Àr.
2. Har nÄgon hört talas om WeOptimize? Dom erbjuder tydligen bÀttre priser pÄ hemsidor Àn andra webbyÄrer dÄ dom har samarbetspartners i utlandet och Àven SEO optimerad content om man sÄ önskar. Vilket lÄter bra! Men vill bara dubbelkolla innan man binder ett avtal. Eller om ni har andra förslag sÄ Àr det tacksamt!
Tack pÄ förhand!
12 juli, 2018 kl. 08:33 #185440Hoppi
DeltagareJag hade till 95% fokuserat pÄ tvÄ saker. Upptid och hastighet. Snabba servrar Àr oerhört viktigt nÀr du sysslar med e-handel. Dels för anvÀndarupplevelsen (mobila anvÀndare tenderar att lÀmna sajten om det gÄr nÄn enstaka sekund för lÄngsamt), men kanske frÀmst för sökmotoroptimering. Om du sysslat med affiliate-marknadsföring tidigare borde du kÀnna till vikten av att ha en snabb sajt för att kunna ranka bra. Satsa hellre pÄ nÄgon mindre hosting-aktör Àn de stora jÀttarna. Antagligen blir det lite dyrare, men det kan definitivt vara vÀrt det.
Glöm inte bort i att djupdyka i recensioner pÄ Trustpilot och liknande omdömessajter! DÀr kan man lÀsa om olika fall som man som e-handlare kan stöta pÄ och se hur webbhostingleverantören löst det. T.ex om de varit smidiga att jobba med eller inte.
18 maj, 2023 kl. 03:10 #202082sverigewebb
DeltagareI Sverige anvÀnds oftast Wp-engine och Kinsta nÀr det gÀller webbhotell. De har enastÄende support och sÀkerhet. Om du behöver en webbyrÄ för att hjÀlpa dig att skapa en e-butik, kan vi vara till hjÀlp. Vi har erfarenhet av att arbeta med dessa plattformar och kan erbjuda skrÀddarsydda lösningar för att uppfylla dina behov. Kontakta oss gÀrna för att diskutera din onlinebutik och hur vi kan hjÀlpa dig att nÄ framgÄng!
-
FörfattareInlÀgg
- Du mÄste vara inloggad för att svara pÄ detta Àmne.