Forumsvar skapade
- 
		FörfattareInlägg
- 
		
			
				
29 juni, 2016 kl. 12:40 #1819171725 DeltagareVill man utforska mer online applikationer så finns också pixlr Vi hade 50 produktbilder klara men inte kunskap eller tid att sitta och frilägga dessa i våra program så jag googlade runt efter att köpa den tjänsten och hittade en firma som på 12 timmar frilade våra 50 produktbilder och minskade deras storlek till rätt format/storlek för $1,75. För oss var det värt 8-900kr för att slippa arbetet och resultatet var helt OK. 
 http://www.photoshopit.com/ använde vi4 juni, 2015 kl. 14:43 #1786471725 Deltagare@1CRU 82927 wrote: Fredrik har du fÃ¥tt nÃ¥got svar pÃ¥ varför det inte finns nÃ¥gon köpknapp hos dig medans det funkar pÃ¥ andra webshoppar. Jag har min webshop hos textalk och jag har valt att köra det gamla temat pÃ¥ PC men aktiverat mobilanpassassningen pÃ¥ mobilen och jag har en synlig köpknapp. Hej – Jag har inte ställt frÃ¥gan eftersom det fanns sÃ¥ mkt annat som inte fungerade med vÃ¥r butik. Vi har ju en kombination av produkter och länkar till vÃ¥ra Ã¥terförsäljare samt anslutna konstnärer och mobiltemat kan bara visa artikelgrupper med artiklar under sig och vÃ¥ra sidor (ovan) är inte uppbyggda sÃ¥ – därför syntes de inte i mobiltemat. Temat känns ofärdigt och vi slog av det innan vi gjorde ett nyhetsbrev för nÃ¥gon dag sedan. Fredrik 29 maj, 2015 kl. 09:03 #1785741725 Deltagare@Runns.se 82910 wrote: Det stämmer, jag kan inte handla i din butik. 
 Finns fler buggar i mallen, tex visas den endast 24 st artikelgrupper vilket ställer till det. PÃ¥ flera ställen är den pÃ¥ engelska, laddningstiden när man kommer till sidan är väldigt lÃ¥ng, gÃ¥r inte att spÃ¥ra köp pÃ¥ bra sätt, leveransmallarna funkar dÃ¥ligt, taggarna funkar inte alls, ingen möjlighet till trustpilot, chatt eller ehandelcert med mera… Finns mycket att göra, mallen känns knappt halvfärdig.
 Sedan är den ju inte SEO vänlig, vilket gör att google har problem och kunder blir sura dÃ¥ de inte kan pinna varor i tex pinterest.HÃ¥ller med i allt – funderar pÃ¥ att slÃ¥ av den eftersom det är sÃ¥ halvfärdigt. F 28 maj, 2015 kl. 18:09 #1785671725 Deltagare…gÃ¥ till vÃ¥r shop med mobilen och kolla sÃ¥ ser du att du inte kan lägga en produkt i varukorgen utan att vara inloggad…. jag hävdar att det är en konverteringsdödare men jag kan ha fel. Svaret frÃ¥n support den 15 maj är ”Det är tydligen svÃ¥rare att implementera det i diversity-temat sÃ¥ det kommer dröja ett tag till innan det fungerar. Jag Ã¥terkommer med mer info.” Värre konverteringsdödare är att när man loggar in som mobilkund, lägger sina varor i korgen och ska checka ut – dÃ¥ tar inte kassan med sig dina uppgifter sÃ¥ dÃ¥ fÃ¥r man skriva i allt för hand. Där är jag riktigt grinig pÃ¥ Textalk – klart i juni säger de. VI har en mobilanpassad shop men utan fungerande köpmöjligheter sÃ¥ det finns lite att jobba med Fredrik 27 maj, 2015 kl. 12:47 #1785481725 Deltagare@AmelaT 82830 wrote: Hej Fredrik! Har du nÃ¥got telefonnummer jag kan ringa dig pÃ¥ för att hjälpa dig? Mvh 
 Amela Catic
 Textalk SupportTack – jag fick svar frÃ¥n TT support och de säger att det kommer i nästa Responsiva tema. Du fÃ¥r givetvis ringa ändÃ¥ Nollsjunoll-6608818 om det är nÃ¥got annat du ville förmedla. mvh Fredrik 8 maj, 2015 kl. 20:46 #1783791725 DeltagareSka inte momsen vara redovisad den 12 maj…..? Fredrik 28 september, 2012 kl. 14:05 #1529031725 DeltagareJag gör ocksÃ¥ ett trÃ¥dlyft…. 
 Har tills för en vecka sedan haft Google webmaster tools och Google analytics mot shop.artofveda.com men vi genererade nya URL:er i Textalk och har numera Art of Veda – färg & konstnärsmaterial eller artofveda.com som första sida i shoppen.Har utan problem fÃ¥tt det att lira i Analytics men i webmaster tools sÃ¥ letar den fortfarande pÃ¥ shop.artofveda.com – denna adressen kommer inte att skicka vidare till artofveda.com hur länge som helst och jag undrar därför om nÃ¥gon vet hur jag enklast ändrar i webmaster tools sÃ¥ att det speglar de nya url:erna? 
 Jag kan inte använda adressändring eftersom det inte var en domän på rotnivå från början.
 Jag kan inte lägga in deras html-verifieringsfil eftersom jag har 301 på den andra sidan.
 Jag kan inte använda analyticskoden för den ligger ju på Textalk på det som var shop.artofveda.com.Tack på förhand 
 Fredrik30 december, 2011 kl. 11:51 #1333021725 DeltagareStort tack till alla som försöker svara och hjälpa mig vidare @tonys 31250 wrote: Bör de flesta e-handelsplattformarna kunna erbjuda hoppas jag. Automatiska produkt- och orderkopplingar frÃ¥n/till leverantörer bör kunna göras pÃ¥ mindre sÃ¥väl större plattform. Ärligt talat har vi gjort sÃ¥na kopplingar för mÃ¥nga kunder detta Ã¥r. Antingen är jag inte läskunnig eller sÃ¥ är plattformssäljarna dÃ¥liga pÃ¥ att förklara men jag ser ingen som Out of the box kan leverera detta. Vem är vi….och var är dessa kopplingar gjorda…..snokar lite. @tonys 31250 wrote: Punkt 3,4,5 Lite mer knepigt med Ã¥terrapportering/avprickning av delorder. Full och exakt kravspec skulle behövas. Men jag hÃ¥ller med Dan och Kodmran. KIS = Keep it simple, för att hÃ¥lla ner kostnader samt välja bort det som du inte behöver ha frÃ¥n början. Bara att du väljer det företag som kan fixa det till dig när det behövs. Här kan vi leva med KIS utan tvekan men det finns en risk att man har ett antal order aktiva och inte kan fÃ¥ kontroll pÃ¥ vilka som gÃ¥tt vart om man inte kan fÃ¥ vettig status och uppföljning frÃ¥n leverantörerna. VÃ¥ra scenarion kring orderflöde ser ju ut sÃ¥ här 1 – alla artiklar frÃ¥n 1 extern leverantör 
 2 – alla artiklar frÃ¥n eget sortiment
 3 – olika artiklar frÃ¥n olika leverantörer (olika externa och eget sortiment)de out of the box lösningar jag tittat pÃ¥ har ju som steg efter att kunden avslutat sitt köp oftast endast utkrift av plocklista och i mitt fall behöver jag som minimum plocklistan i excel för att kunna filtrera/sortera pÃ¥ leverantör och manuellt skicka dessa som ”inköpsorder” med leveransadress till min slutkund. Automatiska mail vore guld… Textalk har en bugg i detta flöde men kan ge excellista 
 Sitedirect får jag lära mig PHP för att få till det eller betala (ledtid 3 mån)
 Shop4You kan utvecklas efter kravställning
 Starweb kräver integration med Specter enligt deras support eller säljare
 Nordisk ehandel kan utvecklas efter kravställning (filtrering på leverantör för att skapa olika beställningsmail)
 Wiking Kan utvecklas efter kravställningsen har jag säkert tittat pÃ¥ flera….. Fredrik 29 december, 2011 kl. 10:42 #1332431725 DeltagareHej Kodmyran Jag petar i en demobutik även frÃ¥n er Jag förstÃ¥r definitivt hur besvärligt det blir med automatisk Ã¥terkoppling av ”delorderstatus” men om man skippar det… En order som splittas pÃ¥ delorder efter leverantör 
 Respektive delorder går till rätt leverantör (koppling på artikelnivå för leverantörsinfo)
 Översikten av ordrar skall kunna visa delorder (för manuell orderstatushantering)Kan ni fixa det till oss sÃ¥ vore det kanon….. Textalk har rätt info pÃ¥ artikelnivÃ¥ och utskick till rätt leverantör men samtidigt en bugg som gör att hela ordern gÃ¥r till varje leverantör. Nordisk e-handel säger 5 – 10 tim för att skapa de separata flöden 
 Wiking säger att det borde vara enkelt att filtrera mailutskick pÃ¥ leverantör och Ã¥terkommer med pris om de hamnar pÃ¥ min shortlistFredrik Telefon – 070-660 Ã¥ttioÃ¥tta arton 28 december, 2011 kl. 10:22 #1331811725 DeltagareTackar för era svar sÃ¥ lÃ¥ngt Har fastnat för Textalk sÃ¥ här lÃ¥ngt och är imponerad över deras snabba respons pÃ¥ mail eller telefon pÃ¥ mina frÃ¥gor. Ser dock att de inte kommer att kunna möta kravställningen ens pÃ¥ medellÃ¥ng tid (givet det som skrivits i forumet om utvecklingstid hos dem) Jag blir lite orolig när jag läser om problemen med integrtion mellan Specter och Textalk och fel där….har jobbat otroligt mycket med IT lösningar och integrationer mellan transaktionstunga system och vet att det inte är problem att fÃ¥ api:er att prata med varandra…..jag har bara inte tid att bygga min lösning själv. Jag skulle vilja hitta en one-stop-shop men sÃ¥ enkelt är det väl inte. Fredrik 
- 
		FörfattareInlägg
 
				

 
															