Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #181917
    1725
    Deltagare

    Vill man utforska mer online applikationer så finns också pixlr

    Vi hade 50 produktbilder klara men inte kunskap eller tid att sitta och frilägga dessa i våra program så jag googlade runt efter att köpa den tjänsten och hittade en firma som på 12 timmar frilade våra 50 produktbilder och minskade deras storlek till rätt format/storlek för $1,75. För oss var det värt 8-900kr för att slippa arbetet och resultatet var helt OK.
    http://www.photoshopit.com/ använde vi

    #178647
    1725
    Deltagare

    @1CRU 82927 wrote:

    Fredrik har du fått något svar på varför det inte finns någon köpknapp hos dig medans det funkar på andra webshoppar. Jag har min webshop hos textalk och jag har valt att köra det gamla temat på PC men aktiverat mobilanpassassningen på mobilen och jag har en synlig köpknapp.

    Hej – Jag har inte ställt frågan eftersom det fanns så mkt annat som inte fungerade med vår butik.

    Vi har ju en kombination av produkter och länkar till våra återförsäljare samt anslutna konstnärer och mobiltemat kan bara visa artikelgrupper med artiklar under sig och våra sidor (ovan) är inte uppbyggda så – därför syntes de inte i mobiltemat.

    Temat känns ofärdigt och vi slog av det innan vi gjorde ett nyhetsbrev för någon dag sedan.

    Fredrik

    #178574
    1725
    Deltagare

    @Runns.se 82910 wrote:

    Det stämmer, jag kan inte handla i din butik.
    Finns fler buggar i mallen, tex visas den endast 24 st artikelgrupper vilket ställer till det. På flera ställen är den på engelska, laddningstiden när man kommer till sidan är väldigt lång, går inte att spåra köp på bra sätt, leveransmallarna funkar dåligt, taggarna funkar inte alls, ingen möjlighet till trustpilot, chatt eller ehandelcert med mera… Finns mycket att göra, mallen känns knappt halvfärdig.
    Sedan är den ju inte SEO vänlig, vilket gör att google har problem och kunder blir sura då de inte kan pinna varor i tex pinterest.

    Håller med i allt – funderar på att slå av den eftersom det är så halvfärdigt.

    F

    #178567
    1725
    Deltagare

    …gå till vår shop med mobilen och kolla så ser du att du inte kan lägga en produkt i varukorgen utan att vara inloggad…. jag hävdar att det är en konverteringsdödare men jag kan ha fel. Svaret från support den 15 maj är “Det är tydligen svårare att implementera det i diversity-temat så det kommer dröja ett tag till innan det fungerar. Jag återkommer med mer info.”

    Värre konverteringsdödare är att när man loggar in som mobilkund, lägger sina varor i korgen och ska checka ut – då tar inte kassan med sig dina uppgifter så då får man skriva i allt för hand. Där är jag riktigt grinig på Textalk – klart i juni säger de.

    VI har en mobilanpassad shop men utan fungerande köpmöjligheter så det finns lite att jobba med :)

    Fredrik

    #178548
    1725
    Deltagare

    @AmelaT 82830 wrote:

    Hej Fredrik!

    Har du något telefonnummer jag kan ringa dig på för att hjälpa dig?

    Mvh
    Amela Catic
    Textalk Support

    Tack – jag fick svar från TT support och de säger att det kommer i nästa Responsiva tema. Du får givetvis ringa ändå Nollsjunoll-6608818 om det är något annat du ville förmedla.

    mvh Fredrik

    #178379
    1725
    Deltagare

    Ska inte momsen vara redovisad den 12 maj…..?

    Fredrik

    #152903
    1725
    Deltagare

    Jag gör också ett trådlyft….
    Har tills för en vecka sedan haft Google webmaster tools och Google analytics mot shop.artofveda.com men vi genererade nya URL:er i Textalk och har numera Art of Veda – färg & konstnärsmaterial eller artofveda.com som första sida i shoppen.

    Har utan problem fått det att lira i Analytics men i webmaster tools så letar den fortfarande på shop.artofveda.com – denna adressen kommer inte att skicka vidare till artofveda.com hur länge som helst och jag undrar därför om någon vet hur jag enklast ändrar i webmaster tools så att det speglar de nya url:erna?
    Jag kan inte använda adressändring eftersom det inte var en domän på rotnivå från början.
    Jag kan inte lägga in deras html-verifieringsfil eftersom jag har 301 på den andra sidan.
    Jag kan inte använda analyticskoden för den ligger ju på Textalk på det som var shop.artofveda.com.

    Tack på förhand
    Fredrik

    #133302
    1725
    Deltagare

    Stort tack till alla som försöker svara och hjälpa mig vidare

    @tonys 31250 wrote:

    Bör de flesta e-handelsplattformarna kunna erbjuda hoppas jag. Automatiska produkt- och orderkopplingar från/till leverantörer bör kunna göras på mindre såväl större plattform. Ärligt talat har vi gjort såna kopplingar för många kunder detta år.

    Antingen är jag inte läskunnig eller så är plattformssäljarna dåliga på att förklara men jag ser ingen som Out of the box kan leverera detta.

    Vem är vi….och var är dessa kopplingar gjorda…..snokar lite.

    @tonys 31250 wrote:

    Punkt 3,4,5

    Lite mer knepigt med återrapportering/avprickning av delorder. Full och exakt kravspec skulle behövas.

    Men jag håller med Dan och Kodmran. KIS = Keep it simple, för att hålla ner kostnader samt välja bort det som du inte behöver ha från början. Bara att du väljer det företag som kan fixa det till dig när det behövs.

    Här kan vi leva med KIS utan tvekan men det finns en risk att man har ett antal order aktiva och inte kan få kontroll på vilka som gått vart om man inte kan få vettig status och uppföljning från leverantörerna.

    Våra scenarion kring orderflöde ser ju ut så här

    1 – alla artiklar från 1 extern leverantör
    2 – alla artiklar från eget sortiment
    3 – olika artiklar från olika leverantörer (olika externa och eget sortiment)

    de out of the box lösningar jag tittat på har ju som steg efter att kunden avslutat sitt köp oftast endast utkrift av plocklista och i mitt fall behöver jag som minimum plocklistan i excel för att kunna filtrera/sortera på leverantör och manuellt skicka dessa som “inköpsorder” med leveransadress till min slutkund. Automatiska mail vore guld…:)

    Textalk har en bugg i detta flöde men kan ge excellista
    Sitedirect får jag lära mig PHP för att få till det eller betala (ledtid 3 mån)
    Shop4You kan utvecklas efter kravställning
    Starweb kräver integration med Specter enligt deras support eller säljare
    Nordisk ehandel kan utvecklas efter kravställning (filtrering på leverantör för att skapa olika beställningsmail)
    Wiking Kan utvecklas efter kravställning

    sen har jag säkert tittat på flera…..

    Fredrik

    #133243
    1725
    Deltagare

    Hej Kodmyran

    Jag petar i en demobutik även från er :)

    Jag förstår definitivt hur besvärligt det blir med automatisk återkoppling av “delorderstatus” men om man skippar det…

    En order som splittas på delorder efter leverantör
    Respektive delorder går till rätt leverantör (koppling på artikelnivå för leverantörsinfo)
    Översikten av ordrar skall kunna visa delorder (för manuell orderstatushantering)

    Kan ni fixa det till oss så vore det kanon…..:D

    Textalk har rätt info på artikelnivå och utskick till rätt leverantör men samtidigt en bugg som gör att hela ordern går till varje leverantör.

    Nordisk e-handel säger 5 – 10 tim för att skapa de separata flöden
    Wiking säger att det borde vara enkelt att filtrera mailutskick på leverantör och återkommer med pris om de hamnar på min shortlist

    Fredrik

    Telefon – 070-660 åttioåtta arton

    #133181
    1725
    Deltagare

    Tackar för era svar så långt

    Har fastnat för Textalk så här långt och är imponerad över deras snabba respons på mail eller telefon på mina frågor. Ser dock att de inte kommer att kunna möta kravställningen ens på medellång tid (givet det som skrivits i forumet om utvecklingstid hos dem)

    Jag blir lite orolig när jag läser om problemen med integrtion mellan Specter och Textalk och fel där….har jobbat otroligt mycket med IT lösningar och integrationer mellan transaktionstunga system och vet att det inte är problem att få api:er att prata med varandra…..jag har bara inte tid att bygga min lösning själv. Jag skulle vilja hitta en one-stop-shop men så enkelt är det väl inte.

    Fredrik

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)