Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #183061
    ake125
    Deltagare

    Hi,

    DHL Parcel Connect is the cheapest option I found.
    But it only works for a limited number of countries in Europe yet.
    The cost is just under EUR 10 per package.
    You have to use DHL Express to other countries and that doubles the cost.

    #182838
    ake125
    Deltagare

    Det var spännande att prova Klarnas B2B Checkout som de utvecklat i över 4 år.
    När jag gick vidare med mina företagsuppgifter kom mitt personnummer fram i nästa steg.
    Och alla fält i övrigt var tomma.

    Testade jag i ett inkognitofönster så fungerade det som tänk och där verkar det mycket bra.

    Men ganska otroligt att det fortfarande buggar.

    #176416
    ake125
    Deltagare

    “Javascript API som tillåter er att få data skickat till er allt eftersom det fylls i”

    Vart finns dokumentation på detta?

    #176357
    ake125
    Deltagare

    Hej,

    Jag fick med start nu i natt (2014-09-29 kl 03) in status ändringar från Payson.
    Det rör sig om gamla ordrar från 2011 som verkar vara betalda med banköverföring.

    Helt plötsligt så skickar nu deras system ut information om att status på betalning ändrats från COMPLETED till ERROR.

    Men i deras webb system stor ordern fortfarande som Genomförd.

    Någon annan som får liknande data från dem?

    #175445
    ake125
    Deltagare

    Är det någon som har länkar till bra bank api dokumentation?

    Handelsbanken för min del.

    #173957
    ake125
    Deltagare

    Jag hade förhoppningen att William på Paypal skulle bringa klarhet i detta enligt ovan.

    Men efter två mail där han faktiskt svarade på det andra och undrade vilken tråd frågan gällde så har jag nu 1,5 månad senare fortfarande inte fått något svar.
    Varken från William eller någon annan på Paypal.

    #172842
    ake125
    Deltagare

    Frågan var gällde mer att väcka frågan om det var andra som hamnat i samma problem.

    För den ganska höga % avgift man betalar hade jag förväntat mig att Paypal just tog hand om dessa problem på ett bättre sätt.

    Men det verkar inte vara så många andra som har liknande problem så vi hoppas detta var ett engångsproblem.

    #166113
    ake125
    Deltagare

    Vi har transportförsäkring hos Alandia väldigt mycket billigare än att köpa per container från fraktbolaget.
    Tror vi betalade ca 5 000 kr för 10 containers per år med ett värde på ca 500 000 per container.

    #158780
    ake125
    Deltagare

    Pixart italienskt företag som jag använt för tryck av allt möjligt i minst 7-8 år.
    Snabba leveranser (under en vecka) och till priser som jag inte har hittat något i närheten av i Sverige.
    Oftast till en tredjedel av Svenska priser.

    De trycker vepor, flaggor, vanligt papper, dekaler, posters, skyltar, kartong, träskivor m.m.

    #157120
    ake125
    Deltagare

    Hej Fredrik

    Jag hade verkligen väntat på checkout och hade ganska stora förväntningar efter alla era tester. Nu har jag testkört (via er integrations test) men blev tyvärr besviken på några punkter. Du kanske kan ge mig svar.

    1. Responsiv design skyltar ni med.
    Men vad jag kan se så finns det bara fast bredd, det finns dock en mobil version men det måste jag själv ställa in. Så resultat blir att jag får göra ett javascript som kollar skärmbredden och då begär mobil versionen. Känns ju inte riktigt 2012/2013 ?

    2. Företagsbetalningar finns inte med?
    Vad är problemet här? Ni har ju faktura för företag och att betala via kreditkort kan inte vara några problem alls för företag. När är det planerat att fungera?

    3. Första fredagen jag körde er test integration gick er test server ner ca kl 15. Den var nere hela helgen och kom igång på måndag morgonen. Visserligen bara en test miljö men ändå att det obemärkt kan ligga nere i flera dagar känns inte så förtroendeingivande.

    4. Vi har ett & tecken i vårt företagsnamn, det klarar tydligen inte ert system av, utan det blir fel när vårt namn presenteras längst ner i checkout fönstret. Inget jätte problem men om man nu lägger stora resurser på eye tracking osv. så kan man ju kanske också anstränga sig så att företagsnamnet kan skrivas ut utan att taggar blir fel på sidan.
    Och har man 500 anställda så och har ett betalfönster att jobba med kanske man kunde åtgärda detta ganska omgående.

    Annars var integrationen, dokumentation och kodexempel exemplariska och tanken är jätte bra. Synd bara att ni inte kommit ända fram ännu. Känns som det här är små saker som inte skulle behöva vara några problem egentligen.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)