Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
22 september, 2016 kl. 14:07 #182466
blazern
Deltagare@Stefan72 88212 wrote:
nä dessvärre inget kvar. Data haveri i början av året gjorde att jag tappade alla mina gamla mail så det är dags att prata med min lokala representant igen. Det var meningen att jag skulle byta förra året men det vart aldrig av. Men jag har inget minne av nå enorma kostnader, däremot så har det nämnts här att Pyramid är dyrt men jag antar att det är för att många behöver fler än en användare. Det går även att hyra per månad och sen övergå till att köpa programvarorna senare. Sen betalar man bara en serviceavgift.
Okey, skicka gärna ett PM när du fått prisuppgifter!
22 september, 2016 kl. 11:58 #182464blazern
Deltagare@Stefan72 88209 wrote:
ja alltså det finns en del kopplingar till fortnox och det fungerar utan problem men vill du ha nåt utanför ramarna så går inte det. Fortnox är ganska basic på alla vis, ett utmärkt program i början men sen märker man att man vill ha mer funktioner och det som då kostar en hel del hos andra finns helt enkelt inte hos fortnox.
Jag ska troligen byta till Pyramid från unikum. Där får man allt i samma, även möjlighet till fysisk butik om man vill det. Allt under samma tak och egenutvecklade saker inom allting. Vill du ha en funktion, absolut vi fixar. (det kostar ju dock)
Pyramid är ganska dyrt men jag klarar mig relativt smärtfritt som ensam, det drar iväg ganska duktigt om det ska vara fler användare.Har du någon prisuppgift från Pyramid?
14 september, 2016 kl. 17:44 #182403blazern
DeltagareHej,
Hur är det med hobbyverksamheten? Räknas inte den vanliga inkomsten in i dessa 18000 kr också?
Vår butik drevs som enskild firma (ungefär samma som handelsbolag) tidigare. I sommar har vi ombildat till aktiebolag och den resan var ganska tidskrävande, vi har nog lagt ut i runda slängar 20-30k på en bokföringskonsult vid övergången.
Bättre med aktiebolag i många aspekter, t.ex. kan få en riktig lön, aktieutdelning samt att man anses som seriösare hos många leverantörer. Vi sköter fortfarande den löpande bokföringen själva.
12 september, 2016 kl. 17:20 #182377blazern
Deltagare@Jonkejober 88108 wrote:
Oki, då blir det en låda ☺ Tack för alla svar. Nån som har tips på en färdig regntät låda billigare än en sandlåda? Undviker helst att snickra själv då det inte är min grej ☺
Dynbox funkar fint
9 september, 2016 kl. 07:28 #182348blazern
DeltagareEtt tips, prata med föraren från DHL och skaffa dig en egen kontakt (säljare) hos Postnord istället för kundtjänst som aldrig vet något.
8 september, 2016 kl. 19:48 #182343blazern
Deltagare@Henrik_G 88065 wrote:
Sätter ni etiketterna åt rätt håll dvs tvärs över? Annars är det sannolikt streckkoden som inte går att läsa maskinellt.
Våra paket är inte runda, dock så är de typ 7 cm breda och 2 cm höga så vi måste vika ner streckkoden på sidorna, detta fungerar fint att scanna iaf.
8 september, 2016 kl. 19:45 #182342blazern
DeltagareVi löser det hela med en större olåst låda (vattentät) utanför lagret.
DHL bokas innan kl 13 och där har vi kommit överens med förarna att godset ligger i lådan, de brukar komma mellan 13-14 varje dag och hämta paket.
UPS har vi fullmakt hos så de lägger alltid godset i lådan om vi mot förmodan inte skulle vara där.
Postnord lämnar paket hos oss varje dag på morgonen, är vi inte där brukar de ringa och sen lägga av paketet. Vi behöver inte heller skriva på vid mottagandet längre (trots att vi inte har någon fullmakt). De lämnar även av returer som är skickade som paket.
Vi skickar till största delen Varubrev och dessa lämnar vi in själva på Företagscenter kl 17.
Inget gods har försvunnit ur lådan, dock håller vi till på mindre ort. Allt fungerar fint förutom juni-augusti när sommarjobbarna kommer utan telefoner och inte ser fullmakterna eller kan rutinerna.
22 augusti, 2016 kl. 16:30 #182225blazern
Deltagare@Dogpatch 87935 wrote:
Många bra svar. Dock tråkigt att Posten inte verkar bry sig om att ordna upp sin verksamhet. Jag pratade med DHL och hon jag pratade med hintade om en ny tjänst som kommer i framtiden. Den skulle motsvara Varubrev och rikta sig mot e-handlare. Jag bad henne ringa mig typ pronto när dom lanserar den tjänsten.
Hoppas den kommer väldigt snart!
Schenker höll väl på att utveckla någon liknande tjänst som skulle motsvara Varubrev för något år sedan, men tror att idén lades på is då jag inte hört något mer sen dess.
20 augusti, 2016 kl. 15:35 #182214blazern
DeltagareDet finns på de flesta ställen, PackoPlock, Tonerlagret mfl. Brukar vara ungefär samma pris.
19 augusti, 2016 kl. 15:50 #182213blazern
DeltagareDancar, tack, hittade den kopplingen också, har skrivit några rader med frågor till supporten, men inte fått svar ännu. Vi får väl se hur länge vi klarar oss med Fortnox, hittills har vi ju skött allt manuellt vilket har varit enormt tidskrävande
-
FörfattareInlägg