Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 34 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #186819
    Boppe
    Deltagare

    Tack för er input. Tills vidare blir det att speditören skickar varorna och att vi sedan löser extrakostnaden. Kanske delar på den? Viktigt behålla bra relation med speditören.

    #186816
    Boppe
    Deltagare

    Vettig synpunkt. Frakten och speditörens avgifter har alltid betalats i samband med att beställningen har genomförts.

    Snurrigt? Må så vara men så är läget.

    Frågan kvarstår. Är det rimligt att jag ska betala ytterligare frakt?

    #186714
    Boppe
    Deltagare

    Lite feedback som kanske kan vara till hjälp för någon annan som tvekar mellan Opencart och Woocommerce.

    Min Woocommerce shop är färdig och fungerar utmärkt.

    Både OC och Woo har fördelar och nackdelar. Jag gillar OC men tycker att Woo är mycket lättare att använda. I Woo använder jag Storefront tema samt ett antal plugins. Har gjort allt för att minimera antal onödiga sega plugins. Huvuddelen av pluginsen till Woo har varit gratis.

    Då det behövs läggas till CSS så är Woo avsevärt smidigare än OC.

    Resultatet är en bättre och snyggare shop med Woo än med OC. Site speed har jag fått till samma bra hastighet som med OC.

    Support forum för WordPress/Woocommerce är avsevärt mer hjälpsamma än Opencart forum. PÅ OC forum är en del hjälpsamma men många är arroganta mot de som inte är proffs på koder.

    Skulle jag rekommendera någon att välja mellan Opencart och Woocommerce så rekommenderar jag helt klart Woocommerce.

    #186634
    Boppe
    Deltagare

    Tack, Elaine, för svaret. Du citerar en artikel från
    E-handelsplattform 2017 – en jaemfoerelse: Shopify, Magento, WooCommerce, OpenCart och PrestaShop | Svenska Domaeners blogg

    Jag hade hoppats på feedback från någon som har erfarenhet av att använda såväl Opencart som Woocommerce.

    #186598
    Boppe
    Deltagare

    Är det rätt uppfattat att Opencart är lättare att skräddarsy och modifiera, medan Woocommerce har mindre buggar och är lättare att uppgradera?

    #186440
    Boppe
    Deltagare

    @Mikael Jensen 93792 wrote:

    Det finns en enkel förklaring till dina iakttagelser.
    En del personer browsar runt på sin mobil när de sitter på bussen eller liknande. De lägger saker i kassan för att se vad det blir för slutsumma. När de kommer hem öppnar de sin dator och tittar på en större skärm innan de genomför sitt köp på datorn istället.
    Detta är ett ganska vanligt fenomen men det håller på att minska därför att allt fler avslutar sina köp på mobilen. I vårt fall ser vi inte längre några skillnader mellan mobil och dator. Förutom att många betydligt fler besök görs med mobilen.

    Det låter som en vettig förklaring. Tack.

    #186438
    Boppe
    Deltagare

    Jag gör på samma vis, avslutar alla köp på PCn.

    Ser man krasst på utvecklingen, att fler och fler använder mobilen (istället för datorn) då de ska handla så är det en tämligen negativ faktor.

    Givetvis är det många andra faktorer som påverkar försäljningen också.

    #186436
    Boppe
    Deltagare

    Ingen synpunkt från övriga forum medlemmar?

    Personligen beklagar jag att fler och fler väljer att handla via mobilen. Även om siten är responsiv och fungerar bra på alla vis så anser jag att helhetsintrycket av att besöka en nätbutik samt köpupplevelsen så gott som alltid är bättre då man använder en dator.

    #183842
    Boppe
    Deltagare

    Min erfarenhet efter första veckan av Payson Checkout 2 i kombination med Ajax Quick Checkout”.

    Plus:
    Enstegskassan är väldigt ren med minimalt för kunden att fylla i.

    Minus:
    Möjligheten för kunden att ange annan leveransadress finns, men är mycket svår att hitta.
    Paysonmodulen rensar bort en del i kassan som skulle vara bra att ha kvar, t ex kundens fält för kommentar/meddelande till ordern.
    Saknade orders/övergivna kundvagnar, finns inte längre några kunduppgifter/epostadresser som man kan använda för att återknyta till kunderna.

    #183823
    Boppe
    Deltagare

    Problemet löst. Efter samråd med Payson byter jag kassamodul från “Quick Checkout – Best One Page Checkout Solution” till “Ajax Quick Checkout”. Då kommer adressuppgift enbart anges på ett ställe, till Payson. Möjlighet kommer att finnas att ange annan leveransadress.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 34 totalt)