Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #205229
    Daniel
    Deltagare

    Quickbutik är prisvänlig.

    #204568
    Daniel
    Deltagare

    Oklart hur pass liten men jag vill ge ett förslag om Quick Butiks billigaste lösning.

    #202316
    Daniel
    Deltagare

    Intressant, kontakta mig -Du har ett meddelande.

    #201280
    Daniel
    Deltagare

    Syftet är att ITNE lagerhålla (inte mer än smågrejer på sin höjd) och skicka direkt till kund med mål att även returer kan skicka tillbaka till lev.

    Om inte annat så kan “returlager/hantering” var aktuellt.

    • Det här svaret redigerades för 1 år, 1 månad sedan av Daniel.
    #201073
    Daniel
    Deltagare

    <p style=”text-align: left;”>Tack, kollade med de och har ett ärende där i detta nu och om det i slutändan går igenom till fullo har jag fått en bra deal.</p>
    <p style=”text-align: left;”>Tack igen.</p>

    #200091
    Daniel
    Deltagare

    1. Ingen sådan info har jag fått, jag har upp till 5 arbetsdagar.
    2. Nej det  är inte möjligt.
    3. Ja, det går förmodligen lite enklare med en sådan omsättning…. de är dock inte så tillmötesgående vid uppstarts/- nya företag. Försökt få SVEA åt kunder x antal ggr. Men det har slutat med att de landat med annan lösning.

     

    • Det här svaret redigerades för 1 år, 4 månader sedan av Daniel.
    #200087
    Daniel
    Deltagare

    Jag vill tror det beror på fall till fall, i mitt  case så:

    1. Snabb utbetalning (1-3 dagar)? Nej.

    2. Funktion för att skapa betallänkar… Nej

    3. Låg transaktionsavgift, under 2%… Nej
    #199917
    Daniel
    Deltagare

    De uppfyllde bara 1 av punkterna tyvärr.

    #199862
    Daniel
    Deltagare

    Rek. Quickbutik.

    #199517
    Daniel
    Deltagare

    Företaget behöver inte ersätta dig för ursprungsfrakten

    Om anledningen till returen är att KUND inte är nöjd med varan eller annars inte vill ha den behöver företaget inte återbetala ursprungsfrakten till KUND.

    Att KUND inte vill ha varan fråntar inte det faktum att en leverans av varan har företagits och det har varit några problem med själva frakten i sig. Frakten är en tjänst som ska hållas skild från varan.

    KUND  har därför som utgångspunkt inte rätt att återfå pengarna för ursprungsfrakten, men däremot för varan i sig om KUND inte vill ha den (2 kap. 14 § första stycket DAL).

    Om KUND däremot skickar tillbaka varan på grund av att den är defekt, inte motsvarar beskrivningen eller ett liknande fel på näringsidkarens sida ska KUND givetvis bli kompenserad även för ursprungsfrakten.

    Är det däremot så att KUND har skickat tillbaka varan på grund av ett fel som beror på näringsidkaren bör KUND i första hand kontakta företagets kundtjänst och meddela att de är skyldiga att återbetala även för ursprungsfrakten. Vid reklamation bör alltid kontakt tas med företagets kundtjänst innan det att man returnerar varan.

    • Detta svar redigerades för 1 år, 5 månader sedan av Administratör. Anledning: Formatering
Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)