Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
31 augusti, 2012 kl. 09:14 #151226david71Deltagare
Jag brukar mycket sällan ha problem med försvunna försändelser men igår hörde två kunder av sig och hade inte fått sina leveranser (1:a klass-brev).
Slump eller inte?
16 april, 2012 kl. 09:14 #142524david71DeltagareTack! Ja, det låter ju rimligt. Dags att börja prata avtal då…
20 februari, 2012 kl. 08:31 #136907david71DeltagareOk, tackar för svar!
20 februari, 2012 kl. 08:08 #136905david71Deltagare@fotofyndet 35320 wrote:
Så får du inte göra enligt konsumentlagstiftningen. Du ansvarar för varan tills dess att kunden har den in handen.
Se där! Strålande, då får jag fixa det på en gång! Tack!
20 februari, 2012 kl. 07:59 #136902david71DeltagareJag tänkte bjuda på fakturaavgift mot att kunden betalar rek, men visst, det blir rätt dyrt ändå förstås om det är en liten order.
Om kunden väljer REK kan denne inte ljuga om varornas ankomst åtminstone.
Jo, vid andra betalningssätt kan de också ljuga men de har åtminstone betalat innan jag skickar. Jag har skrivit i mitt köpavtal att jag inte står för förlust hos Posten (men för att undvika dåligt rykte brukar jag skicka nytt ändå, fast det har bara hänt en gång).
Helst vill jag förstås bara skicka allt smått och billigt som vanliga ospårbara brev och det är därför jag hör mig för lite om era erfarenheter. Pratar vi förlust av 1% av breven eller mer eller mindre?
I dagsläget har jag bara förskottsbetalning och postförskott som betalningsmetod. Hittils för mig har jag bara förlorat ett brev av drygt 2000 och antagligen kom det förlorade brevet egentligen fram (det var ett PF som Posten råkade skicka som vanligt brev och inte i värdesäcken).
11 februari, 2012 kl. 20:48 #136287david71DeltagareNja men det känns onaturligt att skapa en faktura efter att man fått betalt.
11 februari, 2012 kl. 18:51 #136279david71DeltagareMen alltså… om man har rapporterat till skatteverket att man kör med fakturametoden, MÅSTE man då skapa faktura på varje enskild order?
Är det i så fall inte ok att bokföra försäljning med förskottsbetalning på “kontantmetodsvis”?
16 januari, 2012 kl. 12:34 #134272david71DeltagareLyfter gammal tråd…
Har just pratat med posten men någon rabatt får jag inte och inte heller 30 dagars faktura. De var stenhårda. Här ringer man och erbjuder dom 120 000 kr/år och de sätter sig på tvären. Desutom fakturerar de tre gånger i veckan, inte månadsvis!?
Finns det något bra alternativ till Posten? Jag skickar mest brev men även paket och håller till avsides (på lantbrevbärarområde). Kraven är: leverans dagen efter i hela landet (åtminstone för breven), Faktura månadsvis (veckovis kan vara ok), 30 dagars faktura. Det bör inte kosta mer än hos Posten heller förstås…
28 november, 2011 kl. 17:53 #131182david71DeltagareJag erbjudeer PayPal, förskott och postförskott. Ca 60% betalar med PayPal och resterande 40% väljer ca 50/50 mellan postförskott och förskott.
26 november, 2011 kl. 16:48 #131053david71DeltagareJag hade också ett annat lite lustigt sammanträffande. För ca ett år sedan köpte jag tre st exemplar av en produkt (en reservdel som förväntades gå hyfsat ofta). Ingen sådan såld någonsin men i veckan sålde jag alla tre (till olika kunder).
-
FörfattareInlägg