Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
11 maj, 2012 kl. 10:08 #144996
Dinesh
Deltagare@skinza.se 44010 wrote:
Jag har en fråga till Fyndiq.
Varför går ni in och ändrar både rubriker och texter utan att meddela oss handlare? Ibland tar ni t.om. bort text.Hej Skinza,
Att vi ibland ändrar rubriker och produkttexter under granskningen är för att vi dels utgår från en Fyndiq-mall för hur rubriker ska vara uppbygda (så att produktannonserna ser mer eller mindre enhetliga ut), men också för att vi ibland inte tycker att all information i produkttexterna, så som de skickas in, är relevant, eller så behöver vi i andra fall lägga till information som fattas.
Våra ändringar i granskningen går som förslag till dig som handlare att godkänna, och skulle du tycka att någon ändring är helt uppåt väggarna så behöver du självklart inte godkänna denna, utan kan kontakta oss via handlare@fyndiq.se och diskutera ändringen.
Sedan håller jag helt och fullt med om att det skulle vara bra om vi kunde kommunicera varför vi gjort ändringarna på ett smidigt sätt. Hela produktgranskningsflödet är något vi jobbar med för att göra det mer effektivt och då ska givetvis sådana kommunikationsflöden utvecklaas och förbättras.
//Dinesh
11 maj, 2012 kl. 09:54 #144995Dinesh
Deltagare@MissRetro 43935 wrote:
Hur går det med Prestashopkopplingen?
Hej Miss Retro,
Tyvärr har vi stött på några problem under testningsarbetet med kopplingen mot Prestashop så det har dragit ut på tiden.
Status nu är att det ska till en liten liten ändring som sedan ska testas och sedan hoppas vi att vi ska vara igång.//Dinesh
26 mars, 2012 kl. 09:16 #140562Dinesh
DeltagareHej MissRetro,
Som handlare får du fraktersättning för varje order du får in. I de fall konsumenten ångrar och returnerar HELA sitt köp från dig så stryks ordern och ingen fraktersättning betalas heller ut (oberoende om det är fler handlare involverade i ordern eller inte). Är det så att konsumenten bara ångrar delar av den order som denne har beställt från dig (tex. returnerar 2 av 3 beställda varor från dig) så får du som handlare däremot frakersättningen utbetalad eftersom konsumenten inte ångrade och returnerade hela din order.
Vad gäller kopplingen mot Prestashop så är den fortfarande under testning. Ett problem uppstod nämligen när testningen började och det måste lokaliseras och åtgärdas. Men kopplingen ska vara på plats inom kort.
//Dinesh
@MissRetro 39048 wrote:
Hej.
Har ett par frågor till Fyndiq.
Vid försäljning av varor med fler säljare.
Säljare A: 100kr får 124.50 – Provision
Säljare B: 100kr får 124.50 – Provision
Frakt: 49kr
Kund returnerar Säljare A’s vara
Får 100kr tillbaka. Säljare A får 124.50 – i sin försäljning.Vad händer med dessa 24.50Kr??
Fråga 2:Hur är status på Prestashop Modulen?
23 mars, 2012 kl. 14:20 #140301Dinesh
DeltagareHej Andreas,
Vill du inte sälja dina dyraste produkter med 15 % provision så kan du testa att göra så som du själv beskriver; börja med att sälja billigare produkter för att få igång försäljningen och hamna på en lägre provision, för att sedan lägga in de dyrare produkterna. Eller så kanske du har restlager av dyrare produkter som du skulle kunna pröva att sälja på Fyndiq till, en i början, högre provision. Restlagerprodukter som inte går att sälja i den egna butiken kan man ju resonera är bättre att sälja med en högre provision än inte alls
.
Med andra ord, Fyndiqs rörliga provisionsmodell gör det möjligt för dig som handlare att laborera med produkter och priser så att du på bästa sätt kan dra nytta av Fyndiq och maximera din försäljning.
Vi har i dagsläget inga planer på att lägga en fast provisionsprocent för dyrare varor. Men det betyder inte att det inte går att sälja dyrare produkter på Fyndiq redan idag. Vi har i nuläget ett flertal handlare som säljer dyrare produkter så som tex. möbler och elektronik.
//Dinesh
@Andreas 38970 wrote:
Jag vill igen ställa frågan till er på Fyndiq.
Hur skall vi på Gand.nu kunna sälja via er fälgar?
Som ni förstår så 15% av ordervärdet på fälgar är otroligt mycket pengar och är mer en vad vi kan erbjuda rabatt till våra återförsäljare.
Det vi kan göra är att lägga upp produkter som muttrar och ultar som fynd och sälja av de tills vi sålt tillräckligt för att få ner provisionsprocenten. Men hur göra under lågsäsong, vem köper delar till bilen på hösten när vintern är på kommande?
Ni kan inte lägga in en fast procent för högre summor som vi rör oss med?
Vi har för tillfället några fälgar vi skulle behöva bli av med och där jag tror Fyndiq skulle vara rätt kanal för att nå ut till många personer som vill fynda.
Återkom gärna på pm. Är Prestashop modulen som gjort att jag fått upp ögonen för er igen. Betydligt enklare en Blocket eller Tradera hoppas jag!
//Andreas
19 mars, 2012 kl. 13:16 #139750Dinesh
DeltagareHej igen Skinza,
Då har även jag varit i kontakt med e-butik.se och anledningen till att du inte hittar Fyndiqknappen i din webbshop är för att du antagligen har den nya versionen av e-butik.se. Fyndiqknappen finns i dagsläget bara tillgänglig i den äldre versionen av e-butik.se. Kopplingen ska finnas tillgänglig också i den nya versionen, men det kommer, enligt e-butik.se, ta ett par månader innan de hunnit implementera kopplingen till Fyndiq i sin nya version.
Vad gäller Wikinggruppen så har vi ingen koppling mot dem, men om det är så att du funderar på att byta till dem så får du gärna tipsa dem om att få till en koppling mot Fyndiq – det är vi självklart positiva till
//Dinesh
@skinza.se 38174 wrote:
Jag har redan varit i kontakt med dem, och de har ingen koppling till er.
16 mars, 2012 kl. 16:05 #139567Dinesh
DeltagareHej igen,
Då ska jag som sagt kolla upp det också
//Dinesh
@skinza.se 38174 wrote:
Jag har redan varit i kontakt med dem, och de har ingen koppling till er.
16 mars, 2012 kl. 10:02 #139499Dinesh
DeltagareHej Skinza,
Du borde hitta kopplingen på produktnivå i din webbshop. Om det verkar vara problem med kopplingen så kontakta gärna e-butik.se och informera om det, så gör vi det samma.
//Dinesh
@skinza.se 38051 wrote:
Jag har e-butik.se och de har ingen koppling mot er.
15 mars, 2012 kl. 15:03 #139387Dinesh
DeltagareHej MissRetro,
Det är Prestashop jag menar. Varför du inte hittar den ännu är för att integreringen just nu är inne i sista testfasen, så den kommer alldeles snart finnas tillgänglig att använda
.
//Dinesh
@MissRetro 38016 wrote:
Prestashop?
Jag har letat efter ett API mellan Fyndiq och Prestashop, men finns inget..
Menar du kanske Prestaworks?15 mars, 2012 kl. 13:39 #139356Dinesh
DeltagareHej igen Skinza,
Vi har kopplingar mot E-butik, Nordisk e-handel, Fortnox, Startabutik, Sello och Prestashop.
//Dinesh
@skinza.se 37905 wrote:
Vilka ehandelslösningar har ni kopplingar till?
15 mars, 2012 kl. 13:37 #139354Dinesh
DeltagareHej igen Lunarmys,
Vi har ett väl fungerande API idag. Men eftersom det ständigt byggs in nya, stora funktioner i vår plattform betyder det att API:et också måste uppdateras så småningom. Om man som handlare är intresserad av att integrera med vårt API för vi alltid dialog med varje individuell handlare om vad som skulle passar dem bäst; att integrera med API:et som det ser ut nu med vetskapen om att man senare kan komma att behöva lägga ner lite tid på att uppdatera API:et, eller vänta tills att de nyaste uppdateringarna av API:et är gjorda. Jag kan i dagsläget inte säga exakt när uppdateringen av det befintliga API:et kommer ske, men är du fortfarande är intresserad av att integrera mot vårt API nu eller senare så kontakta oss gärna igen.
//Dinesh
@lunarmys 37898 wrote:
Men detta API rekommenderar ni inte att man använder om man har flertalet produkter, eller har en ny version kommit ut som hanterar detta bättre?
-
FörfattareInlägg