Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 79 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #170265
    Dinesh
    Deltagare

    Hej!
    Fyndiq har ett öppet API som vem som helst kan koppla sig mot, ni kan läsa mer om det på http://www.fyndiq.se/api. Det stämmer att vi jobbar med uppdateringar av vårt API och att det kommer, i så stor utsträckning det går, vara bakåtkompatibelt.

    #169098
    Dinesh
    Deltagare

    Hej Nicklas,

    Vi har tagit bort denna bild från Fyndiq. Anledningen till att den fortsätter att dyka upp är för att den fortfarande är indexerad hos Google, vilket är något som mestadels ligger utanför vår kontroll. När man klickar på bilden får man informationen om att produkten inte längre säljs på Fyndiq. Vår teknikavdelning håller på att undersöka huruvida vi kan få bort bilden genom att avindexera produktlänken.

    Ledsen för att detta inte har kunnat hanteras snabbare från vår sida.

    /Dinesh

    #167672
    Dinesh
    Deltagare

    @Jimmy Öström 68952 wrote:

    Men att dom ska hålla på att hålla inne pengarna i 60 DAGAR, Njaaa finns väl ingen anledning att gynna dom längre då. Finns andra kanaler att sälja på.

    Hej Jimmy,
    Angående utbetalningen så bestämmer du som handlare det själv. Du kan välja att få utbetalningarna löpande med 30 dagar eller samla ihop utbetalningarna månadsvis och då blir det i teorin max 60 dagar. Detta är inget vi förändrat utan det har alltid varit så.

    #163788
    Dinesh
    Deltagare

    Hej,

    Vi har bland annat en Prestashop modul. Är man intresserad av en koppling mot Fyndiq är det lättaste att mejla vår handlarsupport, handlare@fyndiq.se, och uppge vilken plattform ni använder så kan vi tillhandlahålla modulen. Även om vi i dagsläget inte skulle ha en modul för just din plattform så är det jättebra att vi får in förfrågan. På det viset får vi ett hum om efterfrågan och kan utveckla fler kopplingar mot fler plattformar i framtiden.

    //Dinesh

    #163242
    Dinesh
    Deltagare

    @MissRetro 63724 wrote:

    Hej.
    Har gjort ett felplock på ett köp via Fyndiq som jag är lite undrande över.

    Självklart så ska vi stå för frakten tillbaka som sig bör etc.

    Men, varan kom tillbaka utan emballage och i ett inte allt för smickrande skick.
    När jag stämmer av med Fyndiq (om emballaget) så påstår dom att vid reklamationsärende så har kunden ingen skyldighet att returnera det.. som vid ett ånger..

    Jag hittar inget på konsumentverket eller i fyndiqs avtal som stödjer varken dom eller mig…
    Hjälp?

    Hej MissRetro,

    Ursäkta min sena kommentar på din fråga.
    Vid retur av reklamerad produkt pga. att den är defekt eller på något annat sätt trasig krävs det inte att emballaget också returneras.
    Exakt vad som gäller vid reklamation pga felplock går dock konsumentköplagen inte in på. Marknadspraxis brukar dock vara att om felplocket är av den karaktär att det genast är uppenbart för konsumenten att det är fel produkt (man har beställt en telefon men får en tröja) så kan man kräva att konsumenten genast reklamerar produkten utan att behöva pröva den eller göra sig av med emballaget. Är det fel storlek det handlar, vilket man som konsument kanske inte upptäcker lika lätt utan att pröva produkten, så gäller samma princip som vid reklamation av defekt produkt. Detta om felplock är som sagt inget som står utskrivet i konsumentköplagen, utan är mer marknadspraxis som varje enskild butik får avgöra själv hur de ställer sig till.

    I det fall som du beskriver skulle vår kundtjänst faktiskt kunnat begära att den reklamerade produkten returnerats med emballage, även om detta strikt tolkat inte behövs vid reklamation.

    Tack för att du uppmärksammade frågan, vi ska ta upp den internt på vår kundtjänst.

    //Dinesh

    #160565
    Dinesh
    Deltagare

    @Richie72 61639 wrote:

    Jag har mailat men de har inte svarat. Har väl en del i inkorgen. Skickar lite PM till folk som verkar inblandade i Fyndiq.

    Hej Richie72,

    Tack för ditt meddelande. Ditt mejl togs emot av vår handlarsupport igår eftermiddag och du kommer höra från ansvarig för produktgranskningen nu under förmiddagen.

    Vi ser allvarligt på annonsstölder (bild- eller text) och uppskattar verkligen att du uppmärksammar oss om fall som dessa, så att vi får chans att utreda ärendet.

    //Dinesh

    #159898
    Dinesh
    Deltagare

    @Kläppi 60726 wrote:

    Det är sant! Har nu fixat en fyndiq sida där jag lagt upp en del svårsålda grejer med bra rabatt. Planerar sedan att skicka med visitkort med ev. Rabattkod på webshopen med varorna som köps där.

    Hej Kläppi,

    Vad kul att att läsa att du lagt upp produkter till försäljning på Fyndiq.
    Vill bara instämma med Jimmy angående det han skrev om eget reklamutskick i dina Fyndiq order.

    Det är inte tillåtet att skicka med egen reklam som tex. visitkort, rabatterbjudanden, produktprover, osv i dina Fyndiq order. Det enda som ska levereras till konsumenten är produkten och Fyndiqs plocksedel. Plocksedeln är viktig eftersom det är via den som konsumenten får information kring vart denne ska vända sig för att komma i kontakt med Fyndiqs kundtjänst. Det är för att den kontaktinformationen ska vara tydlig och tex. inte blandas ihop med kontaktuppgifter till din egna butik, samt att vi generellt inte vill att reklam för annan verksamhet skickas ihop med Fyndiq-order, som vi valt att säga nej till egna reklamutskick. Hoppas detta inte ska kännas som några konstigheter. Har du några frågor kring din försäljning på Fyndiq är det bara att kontakta vår handlarsupport; handlare@fyndiq.se.

    Önskar dig en fin start och lycka till med din Fyndiq-försäljning.

    //Dinesh

    #159576
    Dinesh
    Deltagare

    @skinza.se 60057 wrote:

    Om vi av misstag skickar ut en vara, kan vi kräva tillbaka vara (självklart betalar vi returfrakt) innan vi skickar ut en ny vara till kunden?

    Hej Skinza,

    Ursäkta att mitt svar till dig har dröjt.
    Vad gäller reklamationer som omfattar omleverans (som i fall där fel produkt av misstag har skickats till konsumenten) så säger konsumentköplagen att köparen har rätt att hålla på den felskickade produkten tills det att den rätta levererats.

    Har du möjlighet är det en bra idé, precis som Parvelito skriver, att i omleveransen skicka med ett frankerat returkuvert som konsumenten kan använda för att returnera felutskicket.

    //Dinesh

    #153394
    Dinesh
    Deltagare

    @Majsan 53382 wrote:

    Fråga till Fyndiq:
    Har ni i samband med era ändringar även anställt/utbildat personal som är tillräckligt kunnig i era egna ordervillkor? Vet inte hur många gånger jag varit i kontakt med er personal och fått informera dom om era ordervillkor. Trots detta får man en “dumma” frågor tillbaka.

    Har ni även nyanställt personal som kan granska nya produkter? Det är närmare 2 veckor sedan jag la in nya produkter och ännu har dom inte granskats.

    Varför tar det så lång tid att få svar på ett mail? Den 13 september ställde jag en fråga till er och än idag har jag inte fått något svar?

    Fyndiq i all sin ära, men vart tar servicen vägen när det kommer till oss butiker?

    Hej Majsan!

    Vi har mycket riktigt anställt ny personal både till vår kundtjänst- och vår produktgranskningsavdelning. De nyanställda får givetvis utbildning kring Fyndiqs rutiner och ordervillkor, men som för alla som är nya på jobbet så kan det bli fel ibland. Vi ber om ursäkt för eventuella missförstånd som skett i kommunikationen med vår kundtjänst.

    På Fyndiq har vi som mål att alla inskickade produkter ska granskas inom 3 arbetsdagar. Skulle det vara något som behövs kompletteras i annonserna kan det dröja längre, men då ska du som handlare få mejl om detta. Vi har sedan den 1 september haft ett enormt inflöde av nya produkter till Fyndiq, vilket betyder att granskningen tyvärr inte riktigt hunnit med. Tack vare nyrekryteringarna av produktgranskarpersonal som vi gjort ska vi dock snart vara ikapp igen och granskningen ska definitivt gå fortare än det du upplevt.

    God service mot båda våra kundgrupper; handlare och konsumenter är viktigt för oss och vi jobbar hela tiden med att förbättra och effektivisera oss på området. Har du några synpunkter kring detta så tveka inte att höra av dig till vår handlarsupport; handlare@fyndiq.se

    //Dinesh

    #153157
    Dinesh
    Deltagare

    @pete 53101 wrote:

    Jag är nyfiken på hur siffrorna har sett ut hos fyndiq sedan man införde denna förändring. Finns det någon representant som kan ge oss en fingervisning?

    Hej Pete!

    Försäljningen på Fyndiq fortsätter att öka och vi slår nya försäljningsrekord varje månad, så även för september.

    Vad vi har sett efter 1 september, då vi tog bort vår provision och gjorde det gratis att sälja på Fyndiq, är dock att vissa handlare som valt att höja priset på sina produkter, i och med denna förändring, har fått minskad försäljning. Minskningen har skett vare sig det handlat om chockhöjningar eller prishöjningar med bara några kronor, vilket visar att Fyndiqs konsumenter är extremt prismedvetna och shoppingsmarta. Även om en produkt höjts med bara några kronor, så kan det hända att den trillar ner från förstaplaceringen på Prisjakt eller någon annan prisjämförelsesajt och då är den inte intressant för Fyndiqkonsumenten längre.

    I mitten av september lanserade vi även en ny sorteringsalgoritm av produkter på sajten, som visar de mest populära produkterna (läs bra fynd) högst upp på varje sida (blandat med nyinkomna produkter för att ge dessa en chans att bli köpta och förhoppningsvis även stanna på en hög placering om de är bra fyndprodukter). Denna nya sortering har bidragit till att de produkter som prishöjts automatiskt säljer sämre och hamnar längre ner, medan de produkter som håller bra fyndpriser klättrar högre upp och säljer ännu mer.

    Denna sortering av produkter kommer utvecklas vidare och fler parametrar kommer införas framöver så att det verkligen är de bästa produkterna som först och främst exponeras för konsumenterna, detta för att gynna handlare som säljer de bästa fyndprodukterna samt göra Fyndiq 100 % relevant för våra fyndshoppare. I förlängningen kommer även reklamationsgraden och allmän kundtjänsthantering att viktas in i denna sortering.

    //Dinesh

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 79 totalt)