Forumsvar skapade

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #171771
    Gameday_
    Deltagare

    Ni som använt er av Tradera butik för att driva trafik, kan ni beskriva lite mer om hur det har gått till och hur det har funkat?
    Tack på förhand.

    #160380
    Gameday_
    Deltagare

    Hej, jag tänkte förtydliga några saker och besvara det jag uppfattar som frågor till oss, sen kommer jag att avvakta här i forumet tills dess att dialogen med Nordic Web Team är färdig. Det har visat intresse för att lösa detta och det respekterar vi.

    Förtydligande: Vi är på inga sätt några programmerare och vi kan väldigt lite om allt sånt. Vad gäller serverlösningar och olika program så är vi helt nollade. Det var sådant som vi betalade för, enligt oss.
    Samma sak gäller möjliga åtgärder för att få sidan snabbare. Vi har inga sådana möjligheter tyvärr då vi inte har kunskapen in house.
    Gameday.se hostas idag av ett företag som rekommenderades av NWT när vi drog igång. Vi har alltså inte bytt hosting-lösning. Det företaget vill inte jobba med de lösningarna som Jonas nämner och där står vi idag.

    Vad vi däremot har själva är front end-utvecklare och webbdesigner.

    Nordic Web Team är inga lurendrejare. De är inte oseriösa. Vi fastnade verkligen för deras engagemang och drivkraft och min uppfattning är att den består än idag. Att de inte hade något kontor då är naturligtvis oväsentligt.
    Det förändrar dock inte att slutprodukten är klart undermålig enligt oss och vi vänder oss emot att de har tagit 78000 kr för det.

    Till det viktigaste: Hur man förhindrar sånt här.

    20-30% i förskott, lika mycket när jobbet är klart och resterande som löpande fakturering. Är det det vanligaste sättet att jobba; och ett upplägg man bör kräva i framtiden?

    Hur detaljerad ska en spec vara? Vi hade grafiska skisser på alla sidor(typ product view, list view, kassa, index-sida osv) och siffror som markerade olika delar av skissen. Siffrorna kopplades till en beskrivande text om den delens funktionalitet.
    Vi specificerade dock inte funktioner av typen: När man klickar på “Lägg i varukorg” ska varan läggas i varukorgen.
    Det ansåg vi vara underförstått. Samma sak att en drop-down meny ska stängas om man klickar utanför den och att allt ska fungera i de vanligaste webbläsarna.

    Arbetsplanen fick vi på mail av NWT där de angav att det skulle ta åtta veckor och att det var mer än tillräckligt med tid för att uppfylla specen. Inga dröjsmålsavgifter skrevs in. Borde man gjort det? Gör ni det när ni jobbar med era leverantörer/kunder?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)