Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 31 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #149041
    ginhev123
    Deltagare

    När jag tänker efter kan det bli riktigt snyggt med en kartong som precis måttbeställd för att få plats med just den väskan plus ett häftigt tryck så är det finemang. Bara priset inte drar iväg så..

    Ytterligare en fråga, när man beställer måttbeställda kartonger och har olika storlekar på sina produkter/förpackningar, ska man bara beställa en sorts kartong för den största produkten man har och sedan även lägga in sina mindre produkter i den (upp till tjugo gånger mindre) och fylla resten med packmaterial eller ska man ha kanske 4-5 olika storlekars kartonger?

    #148994
    ginhev123
    Deltagare

    @GregerA 48548 wrote:

    Jag vet inte om du redan tittat på dem, men det finns påsar som heter Tyvek och Securitex (Googla så hittar du), som är av ett rivstarkt och vattenavvisande material. Vad jag kunde se finns det även med bälg, så du borde kunna få in ganska tjocka saker i dem.

    Påsar har nackdelen att det kan bli väldigt slumpmässig volymtaxering. Det räcker med att att en flik sticker ut lite så blir paketet genast några tior dyrare att skicka.

    Ett alternativ du kan titta på är att dra en sträckfilm runt den kartongen du nu använder. Sedan sätter du etiketten utanpå sträckfilmen.

    Om du inte skriver jättemånga etiketter så titta på mindre etikettskrivare från Dymo och Brother. Då slipper du allt klipp-o-klistra.
    Du borde även fundera på att göra frakthandlingen on-line. Posten Skicka Direkt, eller Pacsoft om du skickar lite mer. Även DHL och Schenker har alternativ om du skickar med dem.

    Det mesta har nog redan avhandlats i tidigare trådar, så sök gärna lite. Du kommer att hitta många bra tips.

    Tackar för tipsen. Grejen är att jag helst inte vill att förpackningen ska vara synlig. Här ser du hur förpackningen ser ut:
    http://img.diytrade.com/cdimg/472867/2960299/0/1163815184/Aluminium_Box.jpg

    Vänliga hälsningar,
    Mark.

    #148798
    ginhev123
    Deltagare

    @Per Nilsson 48336 wrote:

    Hur är det med införseln? Är det okej att importera dem?

    Jag producerar de själv, men införseln av den färdiga produkten är olaglig.. Kanske något sätt att komma runt det så det blir billigare för mig.

    #148796
    ginhev123
    Deltagare

    Hej!

    Tack för svaren. Blir nog AB, ska spara ihop till 50k. Vet ni ungefär hur många timmar bokföring som behövs ungefär per månad?

    Mvh

    #148795
    ginhev123
    Deltagare

    Jag kontaktade myndigheten som har hand om det och de sa att det är okej och jag ska också trycka på att det bara får endast användas på privat egendom..

    Det är antagligen som knivar.

    Tack för svaren!

    #148409
    ginhev123
    Deltagare

    Köpte istället böcker om företagsekonomi och att starta eget, går snabbare att lära sig då. Tack för tipsen!

    #145937
    ginhev123
    Deltagare

    @banane 45015 wrote:

    Låter grymt snabbt, leverans innan du själv skickat den ;-)
    Sorry kunde inte låta bli :)

    Haha. Menade att om jag skickade t.ex. 16:00 så har paketet kommit fram nästa dag innan 16:00. :D

    #145831
    ginhev123
    Deltagare

    När det kommer till expresstjänster använder jag bara DHL. Visst, dyrt som in i, ja ni förstår, men har ALLTID kommit fram dagen efter, ibland tidigare än tiden jag skickade den.

    #140639
    ginhev123
    Deltagare

    Jag tror att man måste vara väldigt stor för att få bra fraktavtal med DHL på egen hand. Jobbat tidigare på ett företag som skickade för 120 miljoner om året, de fick ned priserna på expresspaket till utlandet till det pris de flesta här antagligen betalar för att skicka ett likadant paket inrikes delat på två.

    #139752
    ginhev123
    Deltagare

    Hur hittar man egentligen en bra lokal i Stockholm? De enda som verkar finnas är låga i tak och det vill jag inte ha (på blocket)…

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 31 totalt)