Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 37 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #186754
    gottis
    Deltagare

    Ska det till företag kan du köra Best Transport som har Best Paket som är mellan 08-16 för 99kr. Budbee/Airmee är endast till privatpersoner.

    #179042
    gottis
    Deltagare

    Tolkar jag nedan rätt som att om man har 50 order på Måndag och 50 på Tisdag och då lämnar in på Tisdag räknas det som en sändning då? OM man har kunder som inte är så knussliga kan man rimligtvis spara ihop 1-3 dagar för att få ner priserna istället för varubrev Enstaka?

    “Sändning inrikes
    Lämnar du in minst 100 stycken Varubrev 1:a-klass inrikes, 100 st Ekonomi inrikes eller 100 st Klimatekonomisk inrikes vid ett och samma tillfälle taxeras det som sändning. I en Varubrevssändning kan du blanda Varubrev av olika vikt och format. Det går också bra att skicka Varubrev som enstaka.”

    #177382
    gottis
    Deltagare

    Då kidnappar jag också tråden.

    Vi printar idag etiketter med innehållsförteckning på där vi använder laseretiketter 40per ark. Mått 52,5×29,84mm. Vad finns det för skrivare där med vettig mjukvara/direkt från word som klarar 10-20,000 etiketter i veckan? Gärna att den klarar säg minst 50st/min.

    #161265
    gottis
    Deltagare

    Snabba tankar

    Köpcentrum är bra, om köpcentrumet är bra. Är det ett halvtaskigt flöde, ja då är det inte så kul. Mitt tips om man har tid, ställ dig i centrumet vid olika tillfällen och mät trafiken. Lite inte på centrumens egna siffror då dom har en tendens att vara konstigt framtagna.

    Sen ska man inte glömma, centrum är nästan alltid öppna med endast fåtal stängda dagar om året. Har man råd att ha 1-2 personer som står där mitt i sommaren under lågsäsong?

    Så här har vi lagt upp scheman. Öppet 10-20 vardagar, 10-18 helger. 1 person jobbar 10-18 och 1 14-20. Då har vi 4 timmar att lösa leveranser, luncher och andra grejer som kan behövas vara 2 till. Det kommer ticka på i löner.

    Hur är kontraktet med köpcentrum utformat? Ingår marknadsföring i hyran? sophantering? uppvärmning? Mitt egna tips när det gäller hyra. Förhandla en låg bashyra med en omsättningshyra istället för en större bashyra. Detta hjälper en del under sommaren när man inte säljer lika mkt = betalar inte lika mycket.

    #177303
    gottis
    Deltagare

    Hittade dessa på hylllagret FšrsŠljningsš 3 sidig med glatta bakplattor och metallhyllor

    Svårt att veta kvalité eller hur bra hyllagret är, ingen som handlat där?

    #171088
    gottis
    Deltagare

    Vi använder ASA rätt mycket och kan man planera lite så har du deras nya tjänst där du kan skicka upp till 7 paket 50kg/st för 99kr totalt. Då hämtar och lämnar dom mellan 09:00 och 17:00. Annars brukar vi buda inom tullarna säg 15kg för 124kr.

    #158689
    gottis
    Deltagare

    är du smart här nu ringer du upp DHL eller UPS eller vem det nu kan vara och frågar efter Air+Sea. Då flyger du från Kina till Dubai och från Dubai kör du båt till Sverige.

    #158684
    gottis
    Deltagare

    Edman

    Ska du skriva ut SMÅ etiketter ( 107×72 ) för t.ex varubrev? Jag vet att Schenker ex. AVSKYR små etiketter så den funkar icke.

    #152304
    gottis
    Deltagare

    Sparkar lite på tråden. Att frakten ska ha samma moms som varorna du säljer är ju solklart MEN hur är det med fakturaavgiften? Ska den ha 25% eller kan även den ha 12%.

    #148904
    gottis
    Deltagare

    Hittade vad jag tyckte var rätt vettiga priser hos Payer. Vi har kopplat Visa, Mastercard, Diners ( SEB ) samt Amex som gick på en 500:- i startkostnad men inga månadskostnader efter det. I payer ingår även Internetbanksbetalning för Swedbank och Handelsbanken.

    För det lilla kalaset pröjsar vi 368,75 i månaden. Auktorisering av kort 2,50, Settle 1,75kr och refund till kort 8,75kr.

    Det är inga direkt hemliga priser då det är standardavtal.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 37 totalt)