Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #186085
    henriksan
    Deltagare

    Det stämmer att det klassiska temat hos Textalk inte stödjer SSL. Jag tror även att de har slutat att utveckla för det klassiska temat, så det finns flera anledningar till att uppgradera. Det går att ha flera betalsätt även i deras responsiva teman.

    #181200
    henriksan
    Deltagare

    Vad har du sökt på för ord? Google kan plocka upp diverse text på sidan beroende på sökord.

    #172810
    henriksan
    Deltagare

    I Stockholm finns Harry Bergman | Presentpapper, Emballage, Kontorsmatrial – HCB Bergman som jag har använt flera gånger. De är ganska dyra men bra om man vill köpa några få produkter eller bara klämma litegrann.

    #172511
    henriksan
    Deltagare

    Erbjudandet finns fortfarande kvar. Möjlighet att hyra hela lokalen finns också. Men ett samarbete vore intressant. Skicka ett mail om ni har frågor. Total hyra på lokalen är 8.000 kr.

    #152954
    henriksan
    Deltagare

    @peanut 52896 wrote:

    Skratt? :)

    Precis, jag menar såklart skratt :)

    #152847
    henriksan
    Deltagare

    Snygg sida och en strålande idé! Om jag ska skicka ett kort från nätet vill jag att det ska vara väldigt enkelt och er sidan är faktiskt just i grunden riktigt enkel. Tyvärr bidrar all text och beskrivningar till att det börjar kännas väldigt komplicerat att skicka ett kort. Jag skulle förkorta och förenkla texterna så mycket som möjligt. Inte ska man behöva läsa en teknisk manual för att skicka ett kort?

    Texten på förstasidan är för mig översäljande. Jag blir faktiskt mer orolig än lugnande av att läsa texten :) För mig räcker er snygga design och kort för att vinna mitt förtroende. Ni behöver inte lova 100 % garanti, pengarna tillbaka utan frågor ställda och så vidare. Det märks att ni har en idé ni tror på men att ni inte riktigt tror att besökarna ska förstå och lita på er.

    Jag upplevde också knapparna lite otydliga när man har ändrat på kortets framsida. Jag tryckte spontant på den gröna fortsätt-knappen och missade mittensidorna.

    Sedan hade jag Jag velat ändra på mer av framsidans text. Det vore t.ex. trevligt att kunna ändra “Ha en jul fylld av julglädje och skatt” till “Ha en jul fylld med paket, glädje och skatt”.

    #150557
    henriksan
    Deltagare

    Blev lite tight för mig. Kommer troligen inte att hinna. Men ha det riktigt trevligt!

    #150284
    henriksan
    Deltagare

    Låter trevligt! Skriv gärna upp mig på listan!
    / Henrik

    #144962
    henriksan
    Deltagare

    Jag tror Tictail kan slå stort bland de som inte är e-handlare på heltid. Perfekt för hantverkare och konstnärer (som i tictail-videon) att lägga upp och sälja sina produkter. Toppen för mindre fysiska butiker att lägga upp en del av sitt sortiment. Men har man för avsikt att satsa större på e-handel inom ett område med konkurrens, tror jag Tictail är ett minre bra val.

    Ett problem som kan uppstå är att många öppnar butik som de sedan glömmer bort att uppdatera eller glömmer bort helt.

    #144841
    henriksan
    Deltagare

    En marknadsundersökning börjar alltid med att det finns ett problem som behöver lösas. I ditt fall antar jag att du har dålig kunskap om vad din målgrupp vill handla på nätet och hur.

    Valet står sedan mellan en kvalitativ och en kvalitativ undersökning. Jag får känslan att en kvalitativ undersökning kanske skulle passa bättre. Med andra ord låta de tillfrågade själva skriva sina svar istället för att tvinga dem att välja på alternativ. På så sätt får du fylligare svar som så klart också tar längre tid att behandla. Hur många ska svara på frågorna? 10 eller 500 st?

    Det är svårt att svara på hur frågorna ska vara formulerade då vi inte vet vad det handlar om för produkter och så vidare. Men jag håller med om att fråga två : “Vad skulle du kunna tänka dig att köpa för produkter via internet som du använder i din tjänst?” ska formuleras om. Är det intressant att veta vad jag kan tänka mig att köpa för produkter? Är det mer intressant kanske att fråga vad de idag köper för produkter eller har köpt? Sedan är meningen lite lång och krånglig.

    Det har gjorts en hel del undersökningar om frakt och betalsätt. Är det så att denna grupp skiljer sig från övriga människor? Om inte, fokusera på andra frågor istället.

    Fråga 5. Om jag fick frågan vad ett skäligt pris för frakt är så skulle jag vilja svara att det beror på produktens storlek/vikt och kostnad. Köper jag en dvdfilm för 200 kr kan jag tänka mig att betala 19kr i frakt. Köper jag en spis för 4500 kr så kan jag tänka mig betala 250 kr för frakten. Jättesvårt att svara på en sådan fråga om man inte vet vad som avses för vara.

    Samma sak med fråga om det är viktigt med kvalitet och pris. Så klart att alla svarar att det är viktigt med pris och kvalitet :) Om du ska välja mellan billiga och dyra produkter så kan du formulera frågan på något liknande sätt. Observera att mitt exempel inte är speciellt bra. Kanske kan man också ha ett mellanalternativ.

    3. Vilka produkten föredrar du att använda i din tjänst?
    A. Billiga och enkla produkter (Kanske köper nytt ofta)
    B. Hög kvalitet till ett högre pris

    Men det viktigaste är att tänka på vad man behöver ha reda på och hur svaren ska användas. Sedan är det som sagt väldigt svårt att kommentera frågeställningarna då vi inte vet vad det handlar om för typ av produkter osv.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)