Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 2,641 till 2,650 (av 2,659 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #118301
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Okej vad bra att man kan ha olika avsändare.

    Vad kör du för affärsprogram?

    Vi kör SPCS och jag har hört att man skulle kunna ha olika loggor osv genom att använda “extra faktura” eller vad det nu heter.

    @timmy 14538 wrote:

    När det gäller fraktbolag så kör jag med ett kundnummer men jag har olika avsändare. Samma adress men webshoppens namn är olika. Det är lätt att göra med dhl.

    Det blir krångligt om du vill dela upp företagen i bokföringen sedan men jag kör allt i samma.

    #118300
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jag hoppas den är något att ha, kanske lite väl mycket IT och för lite Webbhandel men det återstår att se.

    #118268
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jag skulle ring Visma och pratat med dom, dom kommer säkert tipsa dig om JS Data som är ett bra företag och experter på SPCS.

    #118267
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jag hänger inte med på vad du menar med detta.

    @ducedo 14527 wrote:

    Se bara till så att du inte tar ett underpris och riskerar att själv betala frakten om man lägger samman 2 varor och passerar din fraktgräns.

    #118266
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jag tror detta oxå.

    @Knivbutik.se 14505 wrote:

    Min grundtanke har då hela tiden varit att det aldrig ska behöva vara några frågetecken för kunden vad slutsumman med frakt kommer att bliQUOTE]

    #118265
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    He He He jag förstår dig, har oxå räknat mycket på detta då vi kränger en 5000 paket om året så blir det en del pengar.

    Vår frakt är ca 5% på vår marginal så detta får man så klart ta i åtanke och dra in någon annanstans ifrån.

    @Parvelito 14528 wrote:

    Jag går själv i samma tankar, och har räknat så att ögonen är fyrkantiga, men det är svårt att anpassa prismodellerna så att det “alltid” blir rätt.

    #118264
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Gott att höra.

    Hur har du löst det med fraktbolaget, kan man kanske ha flera avsändare med ett kundnummer?

    @Kodmyran 14515 wrote:

    Jag kör ett företag med flera verksamheter i. Bokföringsmässigt skiljer man på det med kostnadsställen helt enkelt.
    Jag har speedledgers ebokföring och via min egen webshopslösning kör jag 3 multishoppar dvs 3 olika butiker med olika domännamn men samma lager och admingränssnitt bakom. Det som kostar extra är naturligtvis hyra för multishopparna samt kostnad till betalväxel och inlösare samt i mitt fall till fakturahanterare Klarna

    #118263
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Fast det är väl dumt att bygga något som funkar kalasbra redan till SPCS och det är deras Integration.

    Vi har dock valt att koda detta ännu mera för att det ska passa oss perfekt, men då kommer vi jobba med ca 20000 produkter och det är därför vi valt att lägga pengar på lite speciallösningar.

    @Micke 14284 wrote:

    kolla med codevision (sharespin). dom kan ev hjälpa er om ni inte har möjlighet att bygga det själva

    #118249
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Ja det är närbesläktat, men det vi känner lite (kanske bara är överdrivet) är att Blekinge Bilradio ligger lite i fatet, första tanken är inte hemstereo.

    Det är lite det vi känner och tror då man kan omsätta mer med en egen hemsida, självklart med betydligt dyrare kostnader.

    @Parvelito 14506 wrote:

    Jag tror ni vinner på att ha det i samma butik när det är så pass närbesläktat. Det är inte orimligt att tro att den som vill ha bra ljud i bilen också vill ha det hemma.

    Och därmed så blir väl alla dina andra problem också lösta.

    #118243
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Aha jag menade inte att störa dig på din semester=)

    @Lastbryggan 14500 wrote:

    Ooops, det har jag glömt att redovisa.
    Återkommer nästa vecka när jag är hemma från semestern igen.

Visar 10 inlägg - 2,641 till 2,650 (av 2,659 totalt)