Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
7 januari, 2016 kl. 07:54 #180326
Jolo
DeltagareHar ett liknande problem.
Jag kan koppla att vissa varubeställningar mailas direkt till leverantören (använder textalk) men då min leverantör inte finns i Sverige så måste jag komplettera/översätta vissa saker till engelska.. annars kan det bli fantastisk mycket fel
..så jag förstår inte hur jag ska kunna få ihop ett automatiserat och smidigt sätt att sköta detta på..7 januari, 2016 kl. 07:39 #180324Jolo
DeltagareTack för svar!
Ja, kanske kunde häftpistol funka om påsarna är lite tjockare i plasten men de påsar som mina varor ligger i från tillverkaren är ganska tunna och det vore önskvärt att inte behöva byta påsar, dock tänker jag att ett tejp som har mycket bra klister inte skulle fungera att ta bort på dessa påsar för då kommer de gå sönder..har nu hittat ett tejp i PP vilket är att föredra framför PVC så det blir att testa hur hårt detta sitter
7 januari, 2016 kl. 07:31 #180323Jolo
DeltagareTack för svar!
Ja Packplock har en grå variant som är av större storlekar (dock ej miljövänlig)
Tittade sedan på Mailingbags.nu som även de hade en större grå påse, (även till viss del tillverkad i återvunnet material) dessa var billigare än hos Packoplock men kunde avge en lukt, vilket inte är önskvärt.Får leta vidare efter en miljövänlig påse i större storlek, borde ju finnas hos någon.
Menar du att du anger ett standardmått för alla dina frakter, kan man inte få betala någon ”straffavgift” om man sätter detta i system.
Låter ju väldigt smidigt annars, jag som mäter på centimetern7 januari, 2016 kl. 07:05 #180322Jolo
DeltagareTack för svar
Zebra
Jo jag har kollat runt på forumet men känner mig ändå osäker…men det verkar kanske mest som de flesta inte använder dispenser trotts att de har den på sin maskinen..Dock undrar jag hur man väljer att aktivera och avaktivera dispensern på maskinen, gör man det vid varje tillfälle eller finns det en fast inställning?
Pratade med en återförsäljare som sa att man måste installera bort något ..lät lite knöligt och känns som det borde vara enklare?Kvittodel
Skickar med DHL, kan även bli Schenker.. jag skriver ut en sändningslista som chauffören signerar, är det den du menar Xsirez ?Eller är det någon annan del jag missat :confused:
Har sparat dessa, satt ihop dem med fakturan vid bokföring (mest för egen koll) men behöver man egentligen spara dessa efter att man vet att kunden mottagit sina varor?
7 december, 2015 kl. 22:23 #180045Jolo
DeltagareTack för svar
Ja, så har jag också gjort men skrivit ut de enskilda kund-kvittona och sparat.
Hur sparar du på lättast sätt Payson-kvittona digitalt?
Funderar även på bokföringsunderlaget från Payson som visas i excel.
Excel är väl inte godkänt som bokföringsunderlag då man kan ändra i det?
Jag kan inte se att det går att få ut på annat sätt??19 mars, 2014 kl. 20:15 #173708Jolo
DeltagareBillmate funkar inte med Textalk.
Payson i uppstarten kan vara bra då de inte har några fasta kostnader.13 mars, 2014 kl. 20:39 #173622Jolo
DeltagareTack för era svar och synpunkter!
Att ha en undermapp till en blogg när man har hyrlösningsbutik verkar ändå inte funka rent tekniskt så om det nu blir en blogg får det bli en fristående domän eller subdomän. Tyvärr, för alla jag varit i kontakt med säger 100% undermapp.
Tanken var väl inte att ha en blogg uteslutande för SEO, utan jag såg det som en möjlighet att få kontakt med mina kunder och skriva om saker som anknyter till det jag säljer. Jag kommer ha en relativt statisk butik / fast sortiment och bloggen skulle bidra med lite energi åt butiken.
Frågan om hur bloggen skulle placeras för bästa SEO tycker jag ändå är relevant oavsett varför man skriver, för det är ju onödigt att ge sig själv sämre förutsättningar än man behöver
11 mars, 2014 kl. 19:27 #173548Jolo
DeltagareTack för svar Anni
Som jag nu läst, speciellt på engelskspråkiga sidor, och sett på youtubefilmer angående denna fråga så rekommenderar nästan alla att om man har en butik bör man ha den tillhörande bloggen i en undermapp.
Google ser då allt nytt innehåll i bloggen som nytt material i din butik och detta gynnar butiken.
En subdomän är mer fristående från butiken och fungerar inte på samma sätt tydligen.
Dock har jag nu ett webbhotell där det inte automatiskt går att lägga in en undermapp utan jag behöver i så fall ta hjälp med detta för en viss kostnad.Frågan är om det är värt allt extra arbete med att lägga bloggen i en undermapp, kanske finns det även nackdelar med detta..
Någon SEO-expert som vet??
11 mars, 2014 kl. 17:53 #173545Jolo
DeltagareIngen som bloggar här eller som ändå vet ?
6 mars, 2014 kl. 15:54 #173459Jolo
DeltagareNu har jag pratat med DHL igen.
Det ingår en försäkring där man kan få en ersättning mellan 80-90kr per kg.
Vilket skulle innebära att jag i vissa fall skulle kunna gå några tusen back om en försändelse försvinner eller skadas.Vill man kan man teckna en extrafärsäkring per transport på 300kr..viket kan vara motiverat i vissa fall men oftast inte..
Så man får väl bara hålla tummarna på att inget transportskadas eller försvinner för det verkar ju vara omöjligt att hitta en försäkring som täcker hela varans värde…vilket verkar lite konstigt kan jag tycka.. :rolleyes:
-
FörfattareInlägg