Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
14 september, 2013 kl. 08:33 #167855
Jolo
DeltagareKontaktade Textalk, tyvärr samma svar – Kanske någon gång i framtiden men inget vi kan lova :rolleyes:
Ringde Talex, de sa att jag var den första som hade frågat om detta hos dem. De skulle dock kontakta Billmate nästa vecka och prata med dem
Detta kan man kalla kundservice
12 september, 2013 kl. 18:34 #167835Jolo
DeltagareOk, låter bra, då vet jag vad som gäller om det skulle bli aktuellt
Kommer ta en jurist till hjälp vid avtalsskrivning oavsett men tänkte bara höra lite på förhand med er som har erfarenhet av avtalsskrivning och lagar vad som gäller.Tackar och bockar
12 september, 2013 kl. 17:15 #167833Jolo
DeltagareTack för svar
Nej,det ingen bra ide att i alla lägen köra konkurrerande produkter men i vissa fall kan det vara svårt att inte göra det.
Tex känner jag till några säljare med exkusivitet som säljer olika märken, sadlar till hästar, där passar inte ett sadelmärke till alla hästar och det skulle bli väldigt svårt att arbeta med sadelinpassning, faktiskt omöjligt om man man bara fick sälja ett märke, så det är inte alltid så självklart men jag förstår hur du menar
Min egentliga fråga var vad lagen säger om att skriva detta i ett avtal
om det strider mot konkurrenslagen eller liknande?
12 september, 2013 kl. 16:16 #167831Jolo
DeltagareAha
kanske en dum fråga men om någon ringer till skype-numret på mobilen, syns det då, så att man kan skilja på de privata samtalen och företagssamtalen eller kan man eventuellt ha olika ringsignaler på de olika, detta vore toppen!
Jag har kollat lite på Telenors företagslösningar, där kan man välja vilket kopplat nummer man ringer ut på, från mobilen alltså, men man kan inte se vilket kopplat nummer ett samtal kommer in från, väldigt synd!
Har läst att skype inte alltid har så bra samtalskvalité, hur upplever du detta?
Vad finns det för andra liknande tjänster?
12 september, 2013 kl. 15:36 #167826Jolo
DeltagareJa, då hade man nästan bestäms sig för Billmate men upptäcker att Textalk inte stödjer detta system
12 september, 2013 kl. 15:31 #167825Jolo
DeltagareHej Fruktsam
Att skaffa ett ”fast” nummer via Skype eller dylikt kostar ju inte så mycket och man kan köra det paralellt på mobiltelefonen dessutom utan dubbla simkort.
Hur menar du då, parallellt på mobilen, hur funkar det… är ingen stor användare av skype 😮12 september, 2013 kl. 15:25 #167822Jolo
DeltagareTack för utförliga svar!
Det med omkopplingen från fasttelefonen är ju listigt.
”5. Hur svara ni som har flera webbshoppar när ni svarar telefon?
Samtliga webbshopnamn (Hej, Marcus på Lastbilsgrossisten Transportstyling). Inte helt optimalt, så funderar på att gå över till bolagsnamnet (AB Mahol), men frågan är då om kunden inte blir än mer förvirrad. ”Tycker det låter/ funkar bra som du har det eftersom det är i samma område.
Marcus på Lastbilsgrossistens Blomsterbindning eller nåt´ hade kanske inte varit lika klockrentDet är intressant att det är så olika..vissa tar bort tele-supporten medan andra ”sover” med mobilen bredvid sig.
Allt beror väl också på vilken bransch det är, vissa saker behöver mer support medan andra mindre.
Jag skulle nog iallafall vilja begränsa min telesupport om det blir någon, känns som att de är viktigt att kunna stänga av några timmar om dygnet :p
12 september, 2013 kl. 14:16 #167817Jolo
DeltagareIntressant.. jag trodde det var viktigt med telefonsupport !
Pysselgumman, du som har telenr på din sida, är det många kunder som ringer eller mest försäljare, tar du emot samtal hela dagen?
Skulle man t ex kunna köra enbart mailsupport från webbsidan men även erbjuda att man ringer upp kunden om denna önskar detta, eller blir detta ett ”knöligt” system.
Mer input hur ni andra sköter detta vore intressant !
10 september, 2013 kl. 17:01 #167640Jolo
DeltagareVa kul att du är nöjd med Billmate
Det jag funderar på är även att en del anser att kunderna känner sig tryggare med att handla när de känner igen inarbetade företag såsom Klarna, Payson osv.
Jag kan förstå detta till viss del men hur mycket gör detta i realiteten.
Kommer kunder att avböja köp eller leta vidare för att de inte känner igen betalningsföretaget?Erfarenheter av detta någon?
9 september, 2013 kl. 21:03 #167614Jolo
DeltagareTack för svar Fruktsam
Använder ni Billmate idag, i så fall hur länge har ni gjort det?
Tycker de verkar intressanta i det jag hittills läst, har inte hört något negativt alls faktiskt, vilket är ganska unikt :confused: :rolleyes:
-
FörfattareInlägg