Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 21 till 30 (av 208 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #185937
    Jolo
    Deltagare

    Tyvärr har jag tillverkningstid på flera veckor så jag kan inte bara skicka nytt.

    Intressant att du får ersättning, jag har aldrig fått ersättning fast jag frågat om detta.. men du kanske har något annat avtal.

    Ja ett varningsmail hade varit bra.

    Tyvärr är det även ofta fel i multishippings sökhistorik och även activtracing utan att man får veta något och då kan man inte avstyra problem i ett tidigt skede utan de växer sig onödigt stora.

    #185934
    Jolo
    Deltagare

    Ja, jag tycker DHL har blivit bättre de senaste åren gällande kundtjänst och bemöttande :)

    Dock har jag haft ett par paket på vift nu under 2 månader och otaliga samtal och mail har skickats, det har letats, hittats, försvunnit, adresser har ändrats och blivit fel, godsen har ändrats i både vikt och antal fram och tillbaka..

    ..men jag har hållt ut och mina stackars kunder har tappert hängt kvar fast jag erbjudit dem avbeställning och pengarna tillbaka.

    Häromdagen var det bara ett paket som inte kommit fram men så fick jag ett mail att nu var det i Malmö på väg till kunden.. jag blev lycklig :D kunden blev lycklig :D och kundtjänst pustade nog ut..:p..lite för tidigt.. jag tänkte tack för att det löste sig innan julhelgen…tills att jag upptäcker att paketet inte levererats till min kund..var vet jag inte för nu är det ju stängt till torsdag.. men tydligen har någon tagit emot det, ibland vet man inte om man skratta eller gråta.. 😮

    #185933
    Jolo
    Deltagare

    Hej Jimmy och tack för svar!

    Har testat deras webbutik vid ett tidigare tillfälle och jag upplevde precis som du att tex orderhantering och en del andra saker i admin var för bristfällig för att byta till dem, de kunde heller inte ordna vissa enklare saker som jag önskade så jag kände att jag blev lika låst som i Textalk, tyvärr för de har ju många bra saker också.

    Eftersom man bara får prova deras butik vid ett tillälle under 2 veckor eller 3 veckor (om man frågar om förlängning) så har jag förbrukat den tiden.

    Jag frågade om jag kan kunde få prova igen vid ett senare tillfälle men man får bara prova en gång..under sin livstid…jag frågade specifikt om detta :D så där fick man bara en chans i livet ;)

    Så jag kan tyvärr inte prova om deras site skulle fungera som informationsite 😮

    #185930
    Jolo
    Deltagare

    Tack för input, uppskattas :)
    Förstår precis hur du tänker men har tyvärr ingen möjlighet att korta ner tillverkningen.
    Kanske någon vecka ibland men inte till 2-3 veckor.
    Såklart vill man ge mervärde men någonstans måste ju också ekonomin gå ihop.

    Får fundera på hur jag ska göra vidare.
    Tänker att det kanske lättare att bara ta bort faktura och delbetalning och få förskottsbetalning.
    Då tror jag att de kunder som är intresserade av att avbeställa hör av sig direkt/snabbare eftersom de vill ha tillbaka sina pengar.
    Då kan vi istället avbryta produktionen snabbare och ge en del av pengarna tillbaka.
    Som det är idag kanske vi tillverkar en produkt under 12 veckor utan att höra något om önskad avbeställning innan produktionen är helt färdig. Det är då många timmars arbete, materialåtgång och dyra transportkostnader som måste täckas. 😎

    #185928
    Jolo
    Deltagare

    Hej, jag puttar upp denna tråden igen..

    Kan man kanske använda en hyrbutik som underlag till vad jag söker , tex quickbutik, textalk eller liknande..

    Eller är det bättre att använda ett bloggverktyg..

    Eller finns det någon annan variant?

    Önskar som sagt en enkel färdig lösning då tekniska kunskaper och intresse för att bygga sjäv saknas.

    #185927
    Jolo
    Deltagare

    Tack för svar Ekraft !

    Du har helt rätt i att möbler inte är det optimala för ehandel (varför göra det lätt för sig…:o)

    Vi tillverkar möbler på beställning där kunderna själv väljer hur de ska se ut och utformas (för att göra det ännu svårare för oss själva ;) )

    Vi har därför ingen ånggerätt då varje vara produceras till just den kunden som beställer.

    Ibland tycker en del att det är helt ok att beställa en vara och sedan ändå komma på först efter 12 veckors tillverkningstid att de inte vill ha den…

    Ska säga att detta händer mycket sällan typ 2-3 ggr senaste 6 åren men då det handlar om stora podukter och dyra transporter så känns det tillräckligt tidskrävande och problematiskt för att vi över väger att göra något åt faktura ocd delbetalning.

    Jag har kollat runt och ser att flera butiker som tillverkar på beställning kräver handpenning eller helt enkelt kräver hela beloppet i förskottsbetalning.

    #185925
    Jolo
    Deltagare

    Stort tack för svar!
    Synd att det är stängt när man som mest behöver dem.. i julklappstider..:cool:

    #185873
    Jolo
    Deltagare

    Tack för svar GregerA!

    De kostnader ni fick till tingsrätten, borde inte kunden stå för dem om ni vann?

    Jag funderar på vad som händer om kunden vinner, åker man då på både de egna kostnaderna för tingsrätten och kundens kostnader?

    Får man reda på kostnaden innan man bestämmer sig för att gå vidare med tingsrätten?

    #185871
    Jolo
    Deltagare

    Stort tack för svar!

    Någon som kan tipsa om ett bra inkassobolag?

    Någon som haft ett liknande fall i tingsrätten och kan förklara tågordningen samt vilka kostnader och tidsåtgång detta kan innebära?

    #185867
    Jolo
    Deltagare

    Tack för svar!

    Vad jag läst på andra trådar här verkar det vara delade meningar.
    Om kunden bestrider fakturan så är detenligt dessa trådar ingen ide att använda inkasso eller kronofogden då kunden antagligen kommer bestrida dessa också.
    ..och man bör istället gå direkt till Tingsrätten

    På något ställe läste jag att det inte kostar så mycket att gå till Tingsrätten med ett fall men hur får man redan på denna kostnad, önskar ingen överaskning..

Visar 10 inlägg - 21 till 30 (av 208 totalt)