Forumsvar skapade
- 
		FörfattareInlägg
- 
		
			
				
13 januari, 2014 kl. 15:16 #171905Kai_Zeger DeltagareTack för hjälpen Fredrick! 13 januari, 2014 kl. 14:02 #171899Kai_Zeger Deltagare@flennstrom 73921 wrote: Jag har undersökt ärendet och det verkar som kunden lagt en order med ett korrekt personnummer. 
 När du sedan vill fakturera för outlöst paket får vi ett personnummer som inte är korrekt. Är du säker på att du anger rätt personnummer när du skapar fakturan?Hej Fredrik, 
 Jag använder det personnummer jag fått av er på Klarna. På KCO kan jag inte se kundernas personnummer utan fått det via er när jag skulle fakturera för outlöst paket.11 januari, 2014 kl. 09:26 #171821Kai_Zeger DeltagareEn kund beställde varor i min webbutik i november månad via Klarna Checkout och valde att betala med faktura alternativet. Nu i januari 2014 kommer paketet i retur från DHL för att kunden inte hämtat ut sitt paket i tid. Jag tar kontakt med Klarna för att hjälpa mig med att kreditera fakturan och sedan skicka ut en ny faktura till kunden för outlöst postförskott. Inga problem med att kreditera den ursprungliga fakturan. Problemet kommer när jag ska göra en ny faktura för outlöst postförskott. Jag får besked via Klarnas system att ta kontakt med supporten när jag ska göra en ny faktura, vilket jag gör. Får besked från supporten att personnumret som kunden uppgett är felaktigt. Hur kan Klarna godkänna köpet innan om kundens personnummer är felaktigt redan från början? 
 Nu står jag där med fraktkostnader och returfrakts kostnader. Det svar jag får från Klarna är att ringa upp kunden och fråga efter deras personnummer. Vem lämnar ut sitt personnummer per telefon till en främling?
 Vems är ansvaret? Är det Klarna som godkänt köpet från början eller mitt som försäljare att jaga ifatt kundens personnummer?24 november, 2013 kl. 10:23 #170428Kai_Zeger DeltagareHej 
 Jag har idag en webbutik till privatkunder och ska inom kort öppna upp en webbutik till som riktar sig endast till företagskunder (B2B). Kommer KCO att fungera för företagskunder eller måste jag använda Klarna Faktura?28 maj, 2013 kl. 05:38 #163969Kai_Zeger DeltagareDetta gäller för terminalen i Malmö. Jag skriver alltid in vikten och måtten på alla paket som skickas iväg via Multishipping, ändå blir det fel på en hel del paket. 6 november, 2012 kl. 00:37 #155001Kai_Zeger Deltagare@bse 54982 wrote: Jag en bekant som driver ett företag med ca 1000 artiklar, 1400 kunder och som levererar till hela Norden. Han har fastnat för Starweb eftersom han tyckte att mitt förslag till WooCommerce-produktion skulle bli alldeles för dyr(?) + att API-koppling mot Fortnox redan finns. Hur är med Starweb? Bra eller? Någon som kör ehandel med liknande förutsättningar som vill dela med sig av sina erfarenheter? Har använt Starweb sedan 2007 och är mycket nöjd med deras plattform och deras personliga service de ger. 5 februari, 2012 kl. 23:33 #135696Kai_Zeger DeltagareTackar!! 
 Har fixat det nu pÃ¥ sajten.26 januari, 2012 kl. 20:21 #135106Kai_Zeger Deltagare@MatteB 21173 wrote: Det ena utesluter inte det andra. Jag tar tacksamt emot Klarnajämförelser pÃ¥ bÃ¥de B2C och B2B. Klarna hävdar inte längre att de är sämre pÃ¥ företag, även om deras hemsida innehÃ¥ller ordet ”konsument” istället för ”kund” pÃ¥ nÃ¥gra ställen. Var hittade du den infon att Klarna inte längre var sämre pÃ¥ företag? Hade varit intressant att läsa. Vi har vÃ¥r försäljning bÃ¥de till b2c och b2b. När det gäller privata kunder har vi aldrig haft nÃ¥gra problem med Klarna, däremot sÃ¥ ställer det till med rejäl oreda för oss dÃ¥ och dÃ¥ när det gäller Klarna och b2b försäljning. 26 januari, 2012 kl. 08:35 #135057Kai_Zeger DeltagareHejsan alla! 
 Har surfat runt lite pÃ¥ olika forum ett tag och fastnat här pÃ¥ Ehandels.se som enligt mitt tycke är bland de bästa jag sett än sÃ¥ länge. SÃ¥ jag registrerade mig i början pÃ¥ Ã¥ret och känner det är dag att presentera mig lite.Kallas för Kai ute pÃ¥ nätet och är 45 Ã¥r. Ser att jag varken är yngst eller äldst här inne Började 2007 med att hjälpa brorsan som dÃ¥ hade en halvtaskig info sida om sina produkter, att börja sälja själv via nätet och inte bara via telefon och kundbesök till Ã¥terförsäljare runt om i landet. Han nappade pÃ¥ iden och jag satte igÃ¥ng med att fixa till med bilder och text till den nya webbshoppen. I början var det inte alls populärt bland vÃ¥ra företagskunder att de skulle beställa vÃ¥ra produkter via en e-butik. De var vana att bara ringa in eller skicka fax, sÃ¥ fixade vi resten. Problemet var att dessa samtal kunde ta en fasligt lÃ¥ng tid och att kunderna hela tiden frÃ¥gade vad kostar den produkten och vad kostar frakten om jag beställer si och sÃ¥ mycket. Nu fÃ¥r de svar direkt pÃ¥ alla sina frÃ¥gor via webbutiken och vi sparar en massa tid pÃ¥ onödiga samtal. En annan fördel är att privatkunder kan handla direkt via nätet och behöver inte kuska runt en massa mil till närmaste butik för att köpa vÃ¥ra produkter. Nu har jag fÃ¥tt lite mer kött pÃ¥ benen när det gäller e-handel och är sugen pÃ¥ att öppna en egen webbutik sÃ¥ smÃ¥ningom inom en helt annan inriktning. FÃ¥r se vad det blir av det i framtiden. Än sÃ¥ länge är det bara i mina tankar och funderingar. Mina intressen är foto – film och turneringspoker. Gillar att leka lite med bilder i photoshop. 
 Ha de gött alla här inne och tack för all info man kan finna här
- 
		FörfattareInlägg
 
				 Började 2007 med att hjälpa brorsan som då hade en halvtaskig info sida om sina produkter, att börja sälja själv via nätet och inte bara via telefon och kundbesök till återförsäljare runt om i landet.
 Började 2007 med att hjälpa brorsan som då hade en halvtaskig info sida om sina produkter, att börja sälja själv via nätet och inte bara via telefon och kundbesök till återförsäljare runt om i landet. 
															