Vill ställa en fråga igen då jag skickar med Varubrev ibland (som inte är försäkrat).
Om en kund ringer till er och säger att de ej fått varorna (inte hämtat ut dem, enligt dem) så får jag som säljare ta smällen? (i och med att försändelsen inte är försäkrad)
Vill ställa en fråga igen då jag skickar med Varubrev ibland (som inte är försäkrat).
Om en kund ringer till er och säger att de ej fått varorna (inte hämtat ut dem, enligt dem) så får jag som säljare ta smällen? (i och med att försändelsen inte är försäkrad)
Skickar du med Varubrev så får du ta leveransrisken, det stämmer.
Hur gör ni som har KCO med bokföringen? Kan man bokföra en klumpsumma varje vecka från avräkningsnotan eller finns det några krav på att alla enskilda ordrar måste bokföras?
Står kanske en plats i denna långa tråden, men orkar inte läsa alla sidor!
Skiljer avgifter för inkasso, porto, elektronisk lagring, etc. sig, mellan de olika betalsystemen?
Hur är Klarna sina avgifter…?
En sak är ju det man direkt betalar i avgift per köp, en annan när det strular till sig med påminnelse, inkasso, och så.