Forumsvar skapade
- 
		FörfattareInlägg
- 
		
			
				
17 augusti, 2014 kl. 17:58 #175877lukasbrisman DeltagareVad kör du för plattform pÃ¥ butiken? 19 juni, 2014 kl. 14:27 #175063lukasbrisman DeltagareHar inte testat men lite allergisk mot deras prismodell dÃ¥ de tar provision pÃ¥ köp som ”de anser att de genererat” vilket innefattar alla besökare som nÃ¥gon gÃ¥ng under cookie-tiden klickat pÃ¥ en av Nesto-länkarna. Det är ju lÃ¥ngt ifrÃ¥n säkert att just den besökaren inte hade gjort ett köp utan att klicka pÃ¥ den länken – dÃ¥ jag misstänker att deras element är ganska intrusive? NÃ¥gon referensbutik som du sett använda den eller som du har det uppsatt pÃ¥? 5 juni, 2014 kl. 05:04 #174894lukasbrisman DeltagareTyckte väl att jag kände igen designen. Gav precis feedback pÃ¥ en annan sida som kör exakt samma tema och är enormt lik er (nämner inte vilken, ni fÃ¥r klicka runt själva). Det största jag kan se att anmärka pÃ¥ är att alla butikens kategorier ligger under rubriken ”Butik” i huvudmenyn, men är det inte alla dessa kategorier ni vill visa i huvudmenyn? 5 juni, 2014 kl. 04:59 #174893lukasbrisman DeltagareTyvärr hÃ¥ller jag med om det som redan är skrivet ovan. Enligt mig sÃ¥ behöver ni hitta en ny designer och omarbeta hela sidan. Jag hade nog tyvärr skruvat pÃ¥ mig om jag hade landat pÃ¥ er sida dÃ¥ designen (bÃ¥de den nya och den gamla) och känslan är väldigt ”90-tal”. 5 juni, 2014 kl. 04:56 #174892lukasbrisman DeltagareHÃ¥ller med föregÃ¥ende om att det är en snygg sida med fÃ¥ saker att anmärka pÃ¥! Förutom ovanstÃ¥ende punkter sÃ¥ tycker jag att den grÃ¥ texten mot grÃ¥ bakgrund är väldigt svÃ¥r att läsa. Särskilt krÃ¥ngligt är det i kassan. I kassan är även Billmate-bilderna väldigt utdragna. 5 juni, 2014 kl. 04:53 #174891lukasbrisman DeltagareHej! NÃ¥gra snabba tankar: – Loggan är ful – gör om den helt. Sikta pÃ¥ modernare utseende – kolla konkurrenter. – Designen är överlag grÃ¥ och trÃ¥kig. Ser ut som ett standardtema. – Produktbilderna är för smÃ¥ även i förstorat läge. Hade velat se fler detaljer pÃ¥ kuddarna. – Läs pÃ¥ om SEO och skriv mer texter samt passande meta-taggar. Sökordsanalyser, etc. Finns ganska mycket att förbättra men tror att ovanstÃ¥ende är de största punkterna jag ser. Ser dock att ni precis börjat sÃ¥ fortsätt kämpa  5 juni, 2014 kl. 04:43 #174890 5 juni, 2014 kl. 04:43 #174890lukasbrisman DeltagareGomorron! Tjusig sida. Tycker överlag att känslan av den känns proffsig. Har nÃ¥gra tankar efter att ha surfat runt en stund: – Kategorisidornas bilder är sega att ladda, oklart om det beror pÃ¥ serverns prestanda eller storleken pÃ¥ bilderna (ser inte sÃ¥ stora ut). Tog nÃ¥gra sekunder för mig att ladda alla bilder. – Kategorisidorna borde ha nÃ¥gon inspirationstext (+bild?) / SEO-text, exempelvis i den listen där breadcrumbs ligger nu – känns lite tomt där. – När jag lade första artikeln i kundvagnen sÃ¥ kom jag till kundvagnen men där stod bara ”Hold on! Buy for more than 100$ and receive free express shipping worldwide!”. Jag sÃ¥g inga artiklar överhuvudtaget. Fick klicka runt en stund i kundvagnen/ut ur kundvagnen för att till slut se produkten jag lagt i kundvagnen. – Tummen upp för Zopim-chatten (Installerade den själv i veckan och är supernöjd. – Istället för ”Sale!” pÃ¥ rea-produkter sÃ¥ A/B-testa gärna att sätta ex. ”42%” med lite större text. – Vet inte om det bara är jag, men hade nog helst sett loggan centrerad i höjdled mot andra element i samma list – samt är texten ”Welcome” verkligen nödvändig? – PÃ¥ framsidan sÃ¥ tycker jag att ”≫ SEE THE FULL COLLECTION”-texten borde ligga i en knapp istället. – Allmänt om CMS-sidor (Typ Customer Service etc) sÃ¥ känns det som det saknas en högerspalt eftersom ni inte använder hela bredden för texten. Jag har pÃ¥ vÃ¥r sida börjat använda den pÃ¥ följande sätt: Köpvillkor (inte färdig) – Skaffa ett fast Skype-nummer eller liknande istället för mobilnumret – ser proffsigare ut  – I huvudmenyn sÃ¥ blandar ni renodlade kategorisidor med olika informationssidor. GÃ¥r det skilja dem Ã¥t tydligare? Kanske lägga ”About us” och ”Social” pÃ¥ högerkanten? NÃ¥gra snabba tankar som du fÃ¥r göra vad du vill med  3 juni, 2014 kl. 22:07 #174882 3 juni, 2014 kl. 22:07 #174882lukasbrisman Deltagare@bslask 77377 wrote: Viktigaste är nog ändÃ¥ att ni fÃ¥r in trafik, sÃ¥ hur ni rankar pÃ¥ Google är viktigt, och med tanke pÃ¥ vad ni säljer sÃ¥ är det en riktig utmaning att hamna högt. Tror nog som mÃ¥nga föregÃ¥ende talare att det nog är bäst att ni tar ett steg tillbaka och kollar pÃ¥ konkurrenterna. Lösningen i detta läge är inte att skaffa mer trafik, detta bör vara en senare frÃ¥ga dÃ¥ ni uppenbarligen inte konverterar den trafik ni har. MÃ¥nga bra förslag har delats ovan och det behövs verkligen ett helhetsgrepp kring hela satsningen för att detta skall funka som jag ser det. Gör om och gör rätt pÃ¥ hela paketet – mer och bättre bilder, mer kärlek till sidan, mer text, bättre text, omarbetad design, flöde, etc. 11 april, 2014 kl. 14:50 #174120lukasbrisman DeltagareTa bort musiken! Sen kan jag lämna feedback  26 februari, 2014 kl. 08:12 #173190 26 februari, 2014 kl. 08:12 #173190lukasbrisman DeltagareGomorron alla e-handlare och framförallt Göteborgsbaserade sÃ¥dana! Ikväll kör vi vÃ¥r första sammankomst och ni som tidigare hojtat om att ni kommer är välkomna runt 17.00 vid Korsgatan 3 (ingÃ¥ngen vid leksaksbutiken), sedan fjärde vÃ¥ningen – Respondify pÃ¥ dörren. SlÃ¥ gärna en signal pÃ¥ 0708 11 11 53 (undertecknad) när ni börjar närma er eller ifall ni inte hittar. Ses ikväll! 
- 
		FörfattareInlägg
 
				