Forumsvar skapade
- 
		FörfattareInlägg
- 
		
			
				
27 januari, 2012 kl. 10:59 #135142MatteB Deltagare@Kai_Zeger 33300 wrote: Var hittade du den infon att Klarna inte längre var sämre pÃ¥ företag? Hade varit intressant att läsa. Det sades av säljare per telefon, men vid ny kontakt denna vecka sÃ¥ sade Klarna Ã¥terigen att företagsfakturering inte var deras starka sida. ***************** Vi kör Svea WebPay i Sverige utan nÃ¥gra problem. Om en kund oavsiktligen har missat en betalning, sÃ¥ kan Ã¥tminstone vi (säljaren), ringa Svea Ekonomi och fÃ¥ pÃ¥minnelseavgiften struken. Under vÃ¥ra tvÃ¥ Ã¥r har deras kundtjänst varit mycket hjälpsam och tillmötesgÃ¥ende. Vi har inte heller hört nÃ¥gra klagomÃ¥l frÃ¥n vÃ¥ra kunder. I Norge skall vi inom nÃ¥gon mÃ¥nad starta med Klarna eftersom deras produkt är bättre integrerad i webbplattformen SiteDirect. Vi fakturerar idag själva. Skall bli spännande att se hur det fungerar. I Danmark blir det Svea WebPay inom närmsta kvartalet. Klarna diskvalificerade sig själva genom att bara erbjuda maxbeloppet 10 000 DKK. 5 juli, 2011 kl. 11:11 #124319MatteB DeltagareHjälp för att spara tid skadar aldrig, men se till att ni fÃ¥r vad ni betalar för. Var därför mycket noga med att i avtal dokumentera samtliga löften och garantier, samt vad som gäller om dessa inte uppfylls (ex. Ã¥terbetalning). Om det t.ex. avser ett länkpaket, sÃ¥ är det bra att i avtalet fÃ¥ med att det skall vara relevanta sajter med minst xx i pagerank. ”Relevanta” mÃ¥ste självklart definieras. Lycka till! 29 juni, 2011 kl. 08:19 #124180MatteB DeltagareDet ena utesluter inte det andra. Jag tar tacksamt emot Klarnajämförelser pÃ¥ bÃ¥de B2C och B2B. Klarna hävdar inte längre att de är sämre pÃ¥ företag, även om deras hemsida innehÃ¥ller ordet ”konsument” istället för ”kund” pÃ¥ nÃ¥gra ställen. 23 juni, 2011 kl. 08:45 #124063MatteB DeltagareTack för mÃ¥nga svar och Ã¥sikter. Vi missar dock mÃ¥let och anledningen till mitt foruminlägg: @MatteB 20956 wrote: Enligt Klarna sÃ¥ har de en mer generös kreditkontroll (än t.ex. Svea WebPay), i den bemärkelsen att fler kunder godkänns för faktura och delbetalning. 
 Finns det något belägg för detta eller är det en självskapad myt?Rougtube har (kanske) gett oss en del av sanningen med sitt svar: 
 @rougtube 20980 wrote:För 2 mÃ¥nader sedan bytte jag, i min b2b butik, till Svea och dem släpper helt klart igenom fler företag än vad Klarna gör. Att ni/vi/man säljer mer med faktura än utan faktura är en självklarhet. Det jag efterfrÃ¥gar är en jämförelse mellan Klarna och andra aktörer. Tack pÃ¥ förhand! 21 juni, 2011 kl. 11:10 #123979MatteB Deltagare@Gillettedirekt 20243 wrote: 1) Vad för system använder ni för kreditupplysning och vad kostar det? SÃ¥ sent som 2006 fanns det en bok som vi dÃ¥ gjorde manuella uppslag i för att kreditkontrollera konsumenter. Den gavs ut nÃ¥gra gÃ¥nger per Ã¥r och innehöll de viktigaste uppgifterna i kodform. Finns denna kvar? DÃ¥ skulle vi alla slippa jobbet med att skicka ut omfrÃ¥gandekopior. 17 februari, 2011 kl. 13:37 #119166MatteB Deltagare@rougtube 15509 wrote: Vad du bör tänka pÃ¥ är dock att grundlicensen är oftast den minsta kostnaden. Kostnaden blir att anpassa och funktionssätta och är oftast 3-6 ggr dyrare än licensen. Du har helt rätt i detta och vi tar hänsyn till det. Tack! 17 februari, 2011 kl. 13:35 #119165MatteB DeltagareTack för tips. 9 november, 2010 kl. 14:35 #116091MatteB DeltagareLite baklänges! Det är alltsÃ¥ mer korrekt att inte ha nÃ¥gon text om köpvillkor än att ha en förmarkerad kryssruta där konsumenten godkänner köpvillkoren… Anledningen till min frÃ¥ga är att vi i dagläget har som de flesta andra en omarkerad kryssruta med länk till köpvillkoren. Vi vet av egen erfarenhet och av andra undersökningar att den kan skapa ett onödigt stoppmoment när kunden missar att kryssa för den. Därtill kan den skapa oro istället för trygghet. Vi fÃ¥r se hur vi gÃ¥r tillväga. Tack för svar! 
- 
		FörfattareInlägg
 
				
 
															