Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 36 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #186117
    meijer
    Deltagare

    Man ska väl göra en konkurrent analys har jag hört så nu lägger jag till humor i Skalhusets analys! =)

    Hämnd serveras bäst kall…

    #185694
    meijer
    Deltagare

    Tonerlagret har den nedsatt i pris nu:
    https://www.tonerlagret.se/GK42-202520-000

    #184476
    meijer
    Deltagare
    #184284
    meijer
    Deltagare

    Det har snackat en del om shadowban av instagramkonton som påverkar hur man når ut med sina inlägg.

    Jag är inte insatt i problemet men här finns det bra information:
    http://alextooby.com/instagram-shadowban/

    Googla även på “Instagram Shadowban”.

    #184214
    meijer
    Deltagare

    @Jimmy Öström 90669 wrote:

    Schenker tar ca 58 kronor med fraktjakt EX moms.

    Är det försäkrat?

    #184212
    meijer
    Deltagare

    @Ekraft 90667 wrote:

    Listpriset för Mypack Home Small, max 250g är 49kr ex moms. Då är maxmåttet 35x25x8cm och det är inte försäkrat.

    Stämmer bra, jag kom ihåg fel pris.

    Nu verkar det som om postnord har tagit bort möjligheten att försäkra MyPack Home Small. Det finns inte något alternativ i pacsoft online och det är borttaget från prislistan.

    Allt för att slippa ta ansvar!

    #184198
    meijer
    Deltagare

    Postnord har en ny tjänst som heter MyPack Home Small vi har använt det för ett par försändelser och en av dessa har redan strulat, dom verkar ha infört den innan dom själva i organisationen vet hur den skall fungera.

    På pappret är tjänsten bra och kostar ca 35kr upp till 250gr och skall vara fullt spårbar, man behöver dock betala extra för att få försäkring. Så som vanligt så har dom inga som helst incitament att leverera om du inte tecknar extra försäkring.

    #184087
    meijer
    Deltagare

    Om kunden har valt faktura som betalningsalternativ och inte har betalt fakturan kan du förändra eller makulera fakturan. Har kunden betalt fakturan så gör klarna en avi utbetalning till kunden.

    Har kunden betalat med kort eller direkt via bank så sker återbetalning av Klarna på samma sätt som kunden har betalat.

    Du kan lägga till och ta bort artiklar, lägga till rabatter eller avgifter.

    Klarna betalar ut din pengar en gång i veckan med två veckors fördröjning och drar av returkostnader på din utbetalning.

    Vi gör så att om kunden gör en returanmälan hos oss och har valt faktura som betalningsalternativ så förlänger vi per automatik betalningstiden så lång det går utan att någon kostnad faller på oss det brukar gå att förlänga ca 14 dagar.
    Detta innebär att returen nästan alltid hinner nå oss innan fakturan skall betalas.

    MVH

    Magnus

    #183749
    meijer
    Deltagare

    Enligt lag har ett företag rätt att fakturera 10 år bakåt i tiden mot ett annat företag och 3 år mot konsument. Och har man köpt en tjänst så borde man vara medveten om kostnaden för tjänsten och hålla koll på att man får fakturorna. Om företaget som utför tjänsten uppdagar att det blivit fel i faktureringen och skickar en klump faktura så borde man som kund förvänta sig kostnaden då iallafall jag som företagare har en budget uträknad för min kostnader.

    Jag är själv kund hos Oderland och är grymt nöjd både med tjänsterna och supporten från deras supportpersonal som faktiskt har ett gediget tekniskt kunnande vilket man inte hittar på många andra hostingföretag på 1st line support.

    Jag får deras fakturor på epost och håller koll på att jag får dom så att min tjänst inte stängs av pga obetalda fakturor vilket skulle vara förödande för min verksamhet.

    #183488
    meijer
    Deltagare
Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 36 totalt)