Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 91 till 100 (av 109 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #106062
    Micke
    Deltagare

    japp nu är det ok :)

    #106049
    Micke
    Deltagare

    magento har detta inbyggt och det är bara att aktivera tillsammans med google website optimizer borde finnas färdiga plugin till dom flesta ehandelslöningar?

    har bara hunnit titta snabbt på det och har inte riktigt tillräckligt med trafik för att kunna köra några tester som skulle kunna ge tillförlitliga resultat.

    Ett annat bra test att köra igång är testning med mål i analytic för att få fram var i kassan flest försvinner.

    #106035
    Micke
    Deltagare

    om du satsar långsiktigt vilket jag alltid tycker man ska göra så tycker jag helt klart att du ska köra på flera butiker. Ger mer trovärdighet i tror skulle jag tycka. Sen skulle jag rekommendera att köpa domänerna med två b och länka till dom med ett b med.

    #106030
    Micke
    Deltagare

    tänkte bara uppdatera med att vi har gått live med butiken på Racimex AB – Din Volvospecialist .
    Tyvärr återstår en hel del jobb med att bygga vettiga cms block och att få in mer grejer i sortimentet. Första orderna dök dock in under dagen :) kul att vi inte tappade försäljningen helt och hållet i och med att vi nästan bytte ut hela vårat förra sortiment.

    fler synpunkter och kommentarer mm tas gärna i mot, och jag vill passa på att tacka för era kommentarer dom är värdefulla. Lätt att stirra sig blind.

    #105998
    Micke
    Deltagare

    Tomas Du skriver

    Jag vet inte hur ni andra upplever det. Men jag har i alla fall för länge sedan slutat reklamera eller be kunden vända sig till Posten vid transportskador. Det enda som händer är att det tar tid, jag blir lika besviken varje gång för det har aldrig hänt att Posten ersatt något – aldrig! Kunden tycker det är tråkigt och det spiller ju över på mig som e-handlare trots att det juridiskt sett är kunden som ingått avtal med Posten i och med frakten. Och visst är det tråkigt att få en trasig vara man betalat 6-7000 kr för. En vara som inte sällan misshandlats i transporten.

    Konsumentverket/KO
    Intern fraktförsäkring – Täck förluster för försvunna/förstörda brev liljankoski.SE – Blogg

    det är alltså du som säljare/företag som bär ansvaret över frakten. Om något blir trasigt i frakten till kund är detta ditt ansvar. Detta självklart för kundens trygghet. Han vet inte om du är någon joppe som packar dåligt och sen skyller i från sig på fraktbolaget. Ansvaret är alltså ditt.

    #105996
    Micke
    Deltagare

    @Tomas 651 wrote:

    En annan postrelaterad fråga är detta med transportskador och Postens sätt att hantera det.

    Jag vet inte hur ni andra upplever det. Men jag har i alla fall för länge sedan slutat reklamera eller be kunden vända sig till Posten vid transportskador. Det enda som händer är att det tar tid, jag blir lika besviken varje gång för det har aldrig hänt att Posten ersatt något – aldrig! Kunden tycker det är tråkigt och det spiller ju över på mig som e-handlare trots att det juridiskt sett är kunden som ingått avtal med Posten i och med frakten. Och visst är det tråkigt att få en trasig vara man betalat 6-7000 kr för. En vara som inte sällan misshandlats i transporten.

    Inte blir det bättre av att leverantören som skickar dessa varor över hela Europa säger så här:

    Hi Tomas
    The packaging is perfectly sufficient for everywhere else in Europe so I don’t see why Posten have such a problem with it. However, as we don’t keep cabinets as separate items I sent him a new smoker yesterday.
    Kind Regards
    Sam

    Detta sagt i ett aktuellt ärende där jag bistod en annan återförsäljare som ännu inte lärt sig att det aldrig, jag upprepar, aldrig är lönt att reklamera hos Posten.

    Den som tar kostnaderna som alltså uppstått i transporten är istället vi återförsäljare och leverantör som är måna om vårt rykte och inte vill riskera att kunden (läs vi e-handlare om man skulle dra en parallell till vår relation med Posten) ska hamna i kläm.

    Arbetar man med skadereglering och kundvård på Posten borde det vara minimikrav på 6 månaders tjänst på kundmottagning hos ett postorderföretag också. Först då skulle de de inse att det faktiskt är ett verkligt problem. Gärna ska varje skada också dras på lönen som den i praktiken görs för oss småföretagare som arbetar som e-handlare.

    Och nej, jag har inte druckit mitt morgonkaffe ännu och är lite sur. Men det blir man tyvärr varje gång man blir påmind om hur illa detta fungerar. Och det blev jag iochmed ett mejl jag fick för en kvart sedan och mot sådant hjälper inte ens en stor kopp svart kaffe:mad:

    har du överklagat? utan överklagan brukar man inte få ett dyft nä, hur överkört ett paket än är.

    #105986
    Micke
    Deltagare

    vi har bra priser mot våra kunder redan och även verkstäder som handlar har bra priser jämfört med dom ”vanliga leverantörerna”.

    Tanken med att ge kompisrabatter är att skapa snack under fika rasterna på jobbet, umgängesstunder på helgerna osv.
    Detta tror jag inte man får på samma sätt om du lämnar en flat rabatt. Självklart tycker jag då man ska premiera de kunder som har skaffat oss en ny kund, utan den första kunden hade risken varit stor att vi inte fått den andra osv.

    Tanken är ju att kunderna ska vilja berätta för alla sina vänner direkt han träffar dom om vilken bra deal han får hos oss, och att även dom kan få det.

    #105966
    Micke
    Deltagare

    jag tycker det tar lite lång tid att få grepp om vad det är förnågot ni säljer. ”guldplatina, kvalité i en klass för sig” … vad är det som har kvalite.

    sen att jag får en scroll i sidled när jag kör 1024*768 känns inte så snyggt

    #105943
    Micke
    Deltagare

    eftersom länken b0rka så här är en till
    Tretti AB – Tretti.se lanserar ny webbsida – Newsdesk

    ”Förra veckan lanserade tretti.se en ny webbsida. Den nya sajten baseras
    på en egenutvecklad plattform som är byggd från grunden. ”

    #105942
    Micke
    Deltagare

    ang tretti.se
    http://bors.www.dn.se/dn/site/news/newspop.page?magic=(cc%20(news%20(id%20urn:newsml:six.se:20090202:WKR_3671961539:1)))

    på deviantART finns en del inspiration

    50 Inspirational E-Commerce Website Designs | Vandelay Design Blog där med,

    bra produktbilder (och illustrationer) tycker jag kan göra mer än halva intrycket.

    ikea tycker jag har lyckats med sin produktkatalog på nätet med.

Visar 10 inlägg - 91 till 100 (av 109 totalt)