Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
16 juni, 2010 kl. 20:38 #111847
Micke
Deltagaremånga av oss har bra priser på de emballaget vi köper mest av men vanlig prislista på övriga saker. Emballage handlar ofta om att köpa volymer för att få bra priser.
9 juni, 2010 kl. 21:29 #111524Micke
Deltagarehar inte testat men tiden man tar på sig att läsa och svara i den här tråden så hinner man ju nästan printa 1000 reklamblad och ge någon unge utan sommarjobb uppdraget att dela ut dom. Sen är det bara att mäta! Ge dom som handlar en rabattkod så du kan spåra att dom fått din flyer..
Sen bör man väll segmentera lite med och värdera lite vilka delar av staden som ger mest, vilka datum som ger mest (det är inte för inte att det alltid är 2kg reklam dagarna innan 25?)
Jag är ett fan av lite guairlla marknadsföring och det hade varit kul om du fick upp lite tavlor med reklam utanför museeum och konsthallar, ett taveltryck med text över ”finare konst hemma, http://www.url.” ?
Sen är det bara att ringa runt till tidningar och tipsa
Eller sätta upp fina/roliga tavlor lite överallt och alltid ha en i slutet där det står något inbjudande?
8 juni, 2010 kl. 05:58 #111397Micke
DeltagareVälkommen!
Minns en tråd för 100 år sedan där du postade bilder från en mässa (typ spanien)
31 maj, 2010 kl. 20:14 #111175Micke
Deltagarehandlar det om bildelar så måste produkterna vara tuv märkta för att tex gå igenom besiktningen i tyskland.
en tuv märkning kostar en slant per produkt.
27 maj, 2010 kl. 20:56 #111108Micke
Deltagaretycker ni absolut borde gå över er kassasida då den är vad jag skulle vilja kalla katastrof!
Några stolpar:
Rada tydligt upp de olika betalsätten, som det är nu verkar det bara finnas faktura men era banners i vänstersidan säger något annat?
Begär inte mer information från kunden än nödvändigt. (varför ska man registrera sig?!)
”ta del av specialerbjudanden från våra partners” ?!?! Låter som ni säljer vidare epostaddresserna
När man klickar på ” Jag accepterar villkoren (läs) ” så får man upp en ruta men inga villkor, detä r något HELT annat på den sidan. WTF?!Mäter ni hur mycket kunder ni tappar i just kassa steget?
mvh
27 maj, 2010 kl. 17:05 #11110227 maj, 2010 kl. 15:01 #111098Micke
DeltagareThe Smashing Book, smashingmagazines bok!
Att leva och verka till 100% eller De 7 goda vanorna (9789177382331)
How To Win Friends And Influence People (9780091906818)24 maj, 2010 kl. 22:05 #111021Micke
Deltagarefå igång snacket bland dina twittervänner, osv. snacka ihop dig med dina kompisar som har bloggar osv. Kolla om några tidningar är intresserade, hitta på en rolig story
?
24 maj, 2010 kl. 22:01 #111020Micke
DeltagareJimmy S det handlar helt enkelt om att läsbarheten och översikten försvinner när man går ifrån den regeln. Det går ju dock enkelt att strukturera upp det på andra sätt, skapa rubriker och undernivåer m.m
För er som är intresserade av användbarhet så rekommenderar jag starkt The smashing book och för er som inte följer deras blogg så kan jag verkligen rekommendera den! Skriven av några av dom skarpaste just nu, hade jag varit tvungen att bara följa en blogg så hade jag valt den Smashing Magazine
Ska du tillexempel designa dropdown menyer så kolla denna posten:
http://www.smashingmagazine.com/2009/03/24/designing-drop-down-menus-examples-and-best-practices/http://www.welie.com/patterns/showPattern.php?patternID=main-navigation
23 maj, 2010 kl. 16:47 #110999Micke
Deltagare@Jimmy S 6357 wrote:
Tack Parvelito! Det var onekligen konstruktiv feedback med mycket som vi kan ta till oss. Jag ska absolut försöka ordna så vi har förinställt antal i antalsrutan på alla produkter.
”Produktträdet” är något som vi ser över just nu för hur vi ska kunna lösa det på ett bättre sett. Jag håller med om att det är något som verkligen behöver struktureras på ett bättre sätt.
När det gäller prissättningen är det något som vi kontinuerligt ser över och jämför med våra konkurrenter. Vår genomsnitlliga listrabatt ligger på 50,18 % vilket vi gör bedömningen står sig är väldigt bra konkurrensmässigt. Men givetvis kanske man kan göra ännu mer på den fronten och på dem produkter som har en större efterfrågan.
Lite tråkigt att höra att butiken inte inger förtroende, det är något som i så fall måste prioriteras för att förbättras.
Tack Mony! Jag ska läsa igenom länken.
Fortsätt gärna ge feedback! Vi är tacksamma för alla idéer och förslag.
Det finns en regel när det kommer till menyer som är väldigt bra att följa. Den heter 7 plus minus 2. Jag hade aldrig vågat tumma på den
-
FörfattareInlägg