Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 23 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #172038
    MisterBister
    Deltagare

    Oj! Vi har pengarna dagen efter köpet.

    #171988
    MisterBister
    Deltagare

    Jag ringde postens kundtjänst idag för att höra om man måste väga paketen, känns ju onödigt att göra ett jobb som inte behövs. Svaret var att man måste väga, det är bara på vissa orter som man inte behöver.

    #171165
    MisterBister
    Deltagare

    @Ankis 73083 wrote:

    De pratade om “made in”- reglerna i förra plus om inte jag missminner mig. Fanns inga tydliga regler tydligen men kolla. Jag vet att bl a svensk handel var emot att förtydliga reglerna…?

    Svensk Handel anser att det bara blir vilseledande för konsumenten eftersom man ofta, som just i det här fallet har komponenter från olika delar av världen. Samtidigt som varorna skulle bli dyrare, utan att märkningen i sig egentligen gör någon som helst nytta.

    Vad tycker Svensk Handel om ursprungsmärkning av varor? – Svensk Handel

    #169867
    MisterBister
    Deltagare

    @wolfnoodle 71610 wrote:

    Hej, förutom det folk har nämnt har du ganska dyra produkter som kan verka avskräckande. Du behöver nog motivera priset mer för just nu ser jag ingen anledning att handla hos er.. ;/

    Det är ju ganska kända varumärken om än med en lite äldre målgrupp som kanske inte nätshoppar så mycket (än!). Det finns många kunder som värdesätter kvalité, passform och service före en billig prislapp. Läser man produkttexterna så får man ju också en entusiastisk beskrivning av hur bra plagget är :-)

    #169482
    MisterBister
    Deltagare

    @djuggler 71126 wrote:

    Skulle man kunna få fråga er vad ni fått för priser med tanke på att det verkar som man måste förhandla fram individuellt avtal? Här eller PM går lika bra. Kan vara bra med lite grund ifall man skulle ringa och kolla med dom :)

    Jag tror inte att uppgifter om de priser jag fått erbjudande om skulle hjälpa dig eftersom vi kanske har helt olika utgångsläge vad gäller både omsättning och bransch.

    Men jag rekommenderar dig att absolut kontakta flera olika och förhandla.
    Alla utom en av dem som jag pratade med var villiga att gå ner i pris.

    #169473
    MisterBister
    Deltagare

    Jag har Svea Webpay och valde dem av tre anledningar
    1, jag får pengarna utbetalda dagen efter att jag levererat till kund
    2, ABSOLUT BÄSTA PRIS i förhållande till tjänst och då hade jag kontakt med flera aktörer som jag förhandlade med
    3, lättast att komma fram på kundtjänst de gånger jag testade

    Vi har bara varit igång sedan 1/8 och egentligen är shoppen inte ens klar men än så länge kan jag säga att jag är supernöjd med Svea och deras bemötande i allt från sälj till support till att få pengar utbetalda. Ingen nertid heller än så länge.

    Jag måste säga att många e-handlare verkar ha väldigt höga tankar om vad Klarnas varumärke kan göra för dem. Personligen tror jag inte att det gör skillnad vem du använder så länge du erbjuder faktura, kunden får ju varorna först och betalar sen i vilket fall.

    När jag frågade bland vänner, bekanta och kunder i min fysiska butik så sa de som handlade ofta på nätet att det inte spelade någon roll om det var klarna, svea eller annan aktör för om de skulle handla eller inte. De ovana nätshopparna visste inte ens vad Klarna var.

    #168593
    MisterBister
    Deltagare

    I ditt fall hade jag lyft på luren till dina potentiella kunder, presenterat företaget och bett om deras mailadress så att du kan skicka en skriftlig presentation + länken till webben.

    #167892
    MisterBister
    Deltagare

    Ja, efter att jag läste det så började jag lägga in frakten i produkttexten, så här:
    http://hellawinter.com/store/mjukstickad-troja-mick.html

    Har inte hunnit lägga in det på alla produkter ännu pga vi har högsäsong i fysiska butiken :-)
    Ungefär samma anledning till varför webshoppen bara är halvfärdig.

    Jag funderar på att lägga fraktinfon tydligt på första sidan också men jag har andra planer där och vill inte göra sidan plottrig. Samtidigt så känns det som viktig info att få ut då om det är något kunden vill veta i ett tidigt skede. Å andra sidan, så verkar de flesta som hamnar i vår shop landa på en produktsida innan de hamnar på första sidan…

    #167844
    MisterBister
    Deltagare

    Tack! Fanns matnyttigt där för mig att lägga till på min långa att-göra-på-webshop-lista :-)

    #166505
    MisterBister
    Deltagare

    Gå inte efter listpriserna. Allt är förhandlingsbart.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 23 totalt)