Det innebär dock att jag mÃ¥ste hitta alla produkter pÃ¥ nätet, och plocka in infon/pris till min sida samt uppdatera löpande allt som händer. DÃ¥ det inte handlar om mer än kanske 30-50 shoppar sÃ¥ bör det vara överskÃ¥dligt att göra pÃ¥ en man, frÃ¥gan är bara vad bästa approachen är till de olika e-shopparna sÃ¥ att man fÃ¥r tillgÃ¥ng till deras info utan att ”sno” bilder och text.
Under uppstarten (säg, 1 år?) erbjuder man tjänsten gratis, och sedan börjar man ta en blygsam % eller månadsavgift av dem som tycker det fungerat bra för den.
Tänk dig att det ser ut som en vanlig webshop (dock. tydligt att det inte är jag som säljer produkterna) där du kan välja i en meny vad du letar efter.
Om vi tar friggebodar som exempel, sÃ¥ klicka in dig pÃ¥ tex: ”Röda friggebodar”, ”Friggebodar under 15kvm”, osv…
så får du upp alla röda friggebodar som finns att köpa på nätet, från diverse olika e-shoppar.
Det blir en rättvis jämförelse för kunden, samtidigt som de olika e-handlarna kanske tycker att det blir för ärligt och måste prispressa, å andra sidan så finns det ju originella produkter bara finns på enstaka e-shoppar.
I slutändan ger det förhoppningsvis mer kunder, jag kan ta ut % pÃ¥ varje affär, samt att kunden hittar bästa produkt/pris förhÃ¥llandet. Win – Win för alla, eller?