Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
3 maj, 2018 kl. 10:46 #185215
MyJosephine
DeltagareDen ser bra ut. Där finns saker man kan finjustera och se över.
Headern
Jag reagerade lite pÃ¥ ”Sveriges bredaste lager” och ”Sveriges största egna lager” – dessa känns lite klyschiga och min tanke är även om det gÃ¥r att backa upp. För ”Sveriges bredaste lager”, är ni det inom ert omrÃ¥de med all säkerhet? IsÃ¥fall, kanske man kan specificera vilket omrÃ¥de ni är bredast inom för att öka trovärdigheten kring pÃ¥stÃ¥endet.Menyn
När man trycker på [Vårt sortiment] och sedan håller pekaren ovanpå länkar så blir de en blå färg som smälter in något i den blå bakgrunden, kanske ha en ljusare hover-färg på dessa.Kategorisidor
Listan med bockar är svart exempelvis här:
Men i grön och fet text exempelvis här: https://skyltab.se/cykelstall/Jag personligen gillar att en sådan bock-lista är mer utmärkande än svart/smal text när resterande kategoribeskrivning är i samma utseende. Ser gärna även ett mellanrum mellan bocken och texten samt ett dubbelt så stort mellrum mellan en bock-item mot en annan.
h1 och h3 verkar vara exakt samma titel? Känns väldigt dubbelt när man ser de så nära varandra. Kanske ändra h3 till h2 eftersom den är efter h1 och kanske göra annan formulering om du önskar använda det i seo-syfte. Men så som det är nu så blir det kaka på kaka lite grann, iallafall ur en besökares vinkel.
Alla priserna i listan är en röd färg. Och på de produkter som har rabatt är det exakt samma röd färg samt att ordinariepriset som är överstruket knappt syns mot den vita bakgrunden med sin ljusgråa ton. Kanske särskilja dessa mer i utseendet så att era kampanjprodukter syns tydligare.
Produktsidor
Kan vara bra att göra det tydligare när en produkt har rabatt här också, just nu syns knappt texten om vad man sparar31 mars, 2017 kl. 07:16 #183444MyJosephine
DeltagareVar ett tag sedan du undrade om feedback – önskar du fortfarande sÃ¥dan och gäller det pÃ¥ själva domänet eller fortf. demo-versionen?
31 mars, 2017 kl. 07:12 #183407MyJosephine
DeltagareStartsidan
Kanske ha en längre text under bilden, med info om butiken och vad allmänt kring produktsortimentet. Text som enbart är i bild-form är inte att rekommendera (seo-anledningar).Texten ”klicka pÃ¥ produkten för mer information” behövs nog inte, de flesta som shoppar online vet detta.
Header
Kanske flytta sök-fältet och länken ”Om oss” till topbar-delen (ovanför loggan i linje med varukorgen – fast motsatt sida). Just nu känns sök-fältet och menyn ihopslängd, i min breda skärm kommer dessutom menyn pÃ¥ tvÃ¥ rader istället för en.Footer
Kanske ha era kontaktuppgifter längst ner pÃ¥ sidan och lite sÃ¥ – känns lite tomt med enbart ”returpolicy” och ”allmänna villkor”.Produktlistor/Kategorisidor
Loggan känns suddig och inklippt i paint pÃ¥ bilderna här: http://www.zlipz.se/products/fluga – kanske köra utan den och bara visa upp själva flugan, nu är flugan avklippt längst ner där ocksÃ¥.
Produktsidor
Känns lite tomt, kanske ha större bild. Flytta upp köp-knappen så den är under priset och innan beskrivningen. Kanske flytta delningslänkarna till under bilden istället för vid köp-delen (så det blir mindre distrahering vid knappen).Undersidor
Känns tomt pÃ¥ undersidor, hade gärna sett en länk till ”kontakta oss” ”kundjänst” eller nÃ¥got sÃ¥dant. Hade velat se ingÃ¥ende info om betalningsmetoder, leveransmetoder, osv. Villkorssidan och returpolicy är pÃ¥ engelska, som konsument vill jag gärna se den pÃ¥ svenska när det är inom Sverige jag handlar.5 november, 2016 kl. 18:29 #182712MyJosephine
DeltagareHar du arbetat med anpassad design för butiken eller det är enbart en designmall?
24 oktober, 2016 kl. 22:32 #182646MyJosephine
DeltagareJag personligen tycker det låter som alldeles för mycket pengar. Som ovan nämnde är 500-1000 kr mer rimligt. Om bloggen är passande för din butiks utbud vill säga.
24 oktober, 2016 kl. 22:24 #182645MyJosephine
DeltagareSka försöka formulera det så gott som det går, är lite trött i huvudet just nu hehe. Så ber om ursäkt om texterna är dåligt utformade. Hoppas det hjälper ändå.
– Det första jag funderar pÃ¥ ”är sidan helt svensk?”, menar om ni leveranserna kommer frÃ¥n Sverige eller utanför? Osäker pÃ¥ varför jag funderar pÃ¥ det.
– Sökfältet är inte översatt, stÃ¥r pÃ¥ engelska ”search” och ”all categories” osv
– Varför blinkar där ett utropstecken vid varukorgen när den är tom? När man väl sett det är det svÃ¥rt att lÃ¥ta bli att dra blicken dit hela tiden, inte positivt om den är tom ju
– Vissa ställen behöver mer kontrast för att alla besökare ska kunna läsa texten. Exempel pÃ¥ ställen där det är extra pÃ¥tagligt är boxar sÃ¥ som de under ”leveranstid” (standard och express hantering). De har grÃ¥ bakgrund och grÃ¥ text.
Som minst kontrast bör texten vara betydligt mörkare, helst svart mot det ljusgrå.
13 oktober, 2016 kl. 11:15 #182604MyJosephine
Deltagare1. När det kommer en ny uppdatering till woocommerce, krävs det manuellt arbete varje gång? 2.Även när det gäller uppdatering till den mallen vi väljer?
Svar: Oftast klarar det sig, men har du ett skräddarsytt tema kan det behövas justering av den som skapat det – men oftast inga stora grejer där heller.
3.Vi vill som sagt växa och vi har som mål att öka antalet kunder successivt varje år men är woocommerce verkligen något att satsa på om man har mer än 50000 produkter och vi har i snitt 100 köpare per dag?
Svar: Den klarar säkert det. NÃ¥got som begränsas i woocommerce dock är bl.a. att utseendet inte gÃ¥r att anpassa i lika stor utsträckning som exempelvis PrestaShop – där du har större frihet (enligt mig).
Vad är det som gör att du vill använda just woocommerce? Så blir det kanske enklare att se om det är rätt för dig.
4 oktober, 2016 kl. 21:09 #182544MyJosephine
DeltagareAh, ja borde ju vara enklast att de frågar sin handläggare som du säger. Ska kika på det.
Ja precis, man tycker ju att det borde vara en sak som inte stÃ¥r i vägen för det hela – att de är närstÃ¥ende. SÃ¥ länge allt gÃ¥r rätt till.
4 oktober, 2016 kl. 17:19 #182540MyJosephine
DeltagareTack för ditt svar.
Mitt syfte är att få hjälp till en kostnad jag eventuellt kan klara av, men ändå att den anställda får bra lön (eftersom AF då hjälper till). Mitt mål är att jag ska kunna fortsätta ha personen hos mig även efter stödet, om det fungerar bra och så.
Har många omkring mig som inte haft jobb på länge och hade jag då kunnat hjälpa dem i samband med det hade jag gärna gjort det.
Personligen har jag då också sett bidragens dåliga sida, där vänner och viss familj får slava på något ställe för att sen bli kickad när bidraget tagit slut. Och den delen vill jag ej vara delaktig i såklart.
Klurigt.
28 september, 2016 kl. 18:43 #182492MyJosephine
DeltagareHar aktiebolag, deras är bara domännamn och namn på Facebook
-
FörfattareInlägg
Som minst kontrast bör texten vara betydligt mörkare, helst svart mot det ljusgrå.