Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 67 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #185215
    MyJosephine
    Deltagare

    Den ser bra ut. Där finns saker man kan finjustera och se över.

    Headern
    Jag reagerade lite på “Sveriges bredaste lager” och “Sveriges största egna lager” – dessa känns lite klyschiga och min tanke är även om det går att backa upp. För “Sveriges bredaste lager”, är ni det inom ert område med all säkerhet? Isåfall, kanske man kan specificera vilket område ni är bredast inom för att öka trovärdigheten kring påståendet. :)

    Menyn
    När man trycker på [Vårt sortiment] och sedan håller pekaren ovanpå länkar så blir de en blå färg som smälter in något i den blå bakgrunden, kanske ha en ljusare hover-färg på dessa.

    Kategorisidor
    Listan med bockar är svart exempelvis här:
    Men i grön och fet text exempelvis här: https://skyltab.se/cykelstall/

    Jag personligen gillar att en sådan bock-lista är mer utmärkande än svart/smal text när resterande kategoribeskrivning är i samma utseende. Ser gärna även ett mellanrum mellan bocken och texten samt ett dubbelt så stort mellrum mellan en bock-item mot en annan.

    h1 och h3 verkar vara exakt samma titel? Känns väldigt dubbelt när man ser de så nära varandra. Kanske ändra h3 till h2 eftersom den är efter h1 och kanske göra annan formulering om du önskar använda det i seo-syfte. Men så som det är nu så blir det kaka på kaka lite grann, iallafall ur en besökares vinkel.

    Alla priserna i listan är en röd färg. Och på de produkter som har rabatt är det exakt samma röd färg samt att ordinariepriset som är överstruket knappt syns mot den vita bakgrunden med sin ljusgråa ton. Kanske särskilja dessa mer i utseendet så att era kampanjprodukter syns tydligare.

    Produktsidor
    Kan vara bra att göra det tydligare när en produkt har rabatt här också, just nu syns knappt texten om vad man sparar :)

    #183444
    MyJosephine
    Deltagare

    Var ett tag sedan du undrade om feedback – önskar du fortfarande sådan och gäller det på själva domänet eller fortf. demo-versionen?

    #183407
    MyJosephine
    Deltagare

    Startsidan
    Kanske ha en längre text under bilden, med info om butiken och vad allmänt kring produktsortimentet. Text som enbart är i bild-form är inte att rekommendera (seo-anledningar).

    Texten “klicka på produkten för mer information” behövs nog inte, de flesta som shoppar online vet detta. :)

    Header
    Kanske flytta sök-fältet och länken “Om oss” till topbar-delen (ovanför loggan i linje med varukorgen – fast motsatt sida). Just nu känns sök-fältet och menyn ihopslängd, i min breda skärm kommer dessutom menyn på två rader istället för en.

    Footer
    Kanske ha era kontaktuppgifter längst ner på sidan och lite så – känns lite tomt med enbart “returpolicy” och “allmänna villkor”.

    Produktlistor/Kategorisidor
    Loggan känns suddig och inklippt i paint på bilderna här: http://www.zlipz.se/products/fluga – kanske köra utan den och bara visa upp själva flugan, nu är flugan avklippt längst ner där också.


    Produktsidor

    Känns lite tomt, kanske ha större bild. Flytta upp köp-knappen så den är under priset och innan beskrivningen. Kanske flytta delningslänkarna till under bilden istället för vid köp-delen (så det blir mindre distrahering vid knappen).

    Undersidor
    Känns tomt på undersidor, hade gärna sett en länk till “kontakta oss” “kundjänst” eller något sådant. Hade velat se ingående info om betalningsmetoder, leveransmetoder, osv. Villkorssidan och returpolicy är på engelska, som konsument vill jag gärna se den på svenska när det är inom Sverige jag handlar. :)

    #182712
    MyJosephine
    Deltagare

    Har du arbetat med anpassad design för butiken eller det är enbart en designmall?

    #182646
    MyJosephine
    Deltagare

    Jag personligen tycker det låter som alldeles för mycket pengar. Som ovan nämnde är 500-1000 kr mer rimligt. Om bloggen är passande för din butiks utbud vill säga.

    #182645
    MyJosephine
    Deltagare

    Ska försöka formulera det så gott som det går, är lite trött i huvudet just nu hehe. Så ber om ursäkt om texterna är dåligt utformade. Hoppas det hjälper ändå.

    – Det första jag funderar på “är sidan helt svensk?”, menar om ni leveranserna kommer från Sverige eller utanför? Osäker på varför jag funderar på det.

    – Sökfältet är inte översatt, står på engelska “search” och “all categories” osv

    – Varför blinkar där ett utropstecken vid varukorgen när den är tom? När man väl sett det är det svårt att låta bli att dra blicken dit hela tiden, inte positivt om den är tom ju :)

    – Vissa ställen behöver mer kontrast för att alla besökare ska kunna läsa texten. Exempel på ställen där det är extra påtagligt är boxar så som de under “leveranstid” (standard och express hantering). De har grå bakgrund och grå text. :/ Som minst kontrast bör texten vara betydligt mörkare, helst svart mot det ljusgrå.

    #182604
    MyJosephine
    Deltagare

    1. När det kommer en ny uppdatering till woocommerce, krävs det manuellt arbete varje gång? 2.Även när det gäller uppdatering till den mallen vi väljer?

    Svar: Oftast klarar det sig, men har du ett skräddarsytt tema kan det behövas justering av den som skapat det – men oftast inga stora grejer där heller.

    3.Vi vill som sagt växa och vi har som mål att öka antalet kunder successivt varje år men är woocommerce verkligen något att satsa på om man har mer än 50000 produkter och vi har i snitt 100 köpare per dag?

    Svar: Den klarar säkert det. Något som begränsas i woocommerce dock är bl.a. att utseendet inte går att anpassa i lika stor utsträckning som exempelvis PrestaShop – där du har större frihet (enligt mig).

    Vad är det som gör att du vill använda just woocommerce? Så blir det kanske enklare att se om det är rätt för dig. :)

    #182544
    MyJosephine
    Deltagare

    Ah, ja borde ju vara enklast att de frågar sin handläggare som du säger. Ska kika på det.

    Ja precis, man tycker ju att det borde vara en sak som inte står i vägen för det hela – att de är närstående. Så länge allt går rätt till.

    #182540
    MyJosephine
    Deltagare

    Tack för ditt svar.

    Mitt syfte är att få hjälp till en kostnad jag eventuellt kan klara av, men ändå att den anställda får bra lön (eftersom AF då hjälper till). Mitt mål är att jag ska kunna fortsätta ha personen hos mig även efter stödet, om det fungerar bra och så.

    Har många omkring mig som inte haft jobb på länge och hade jag då kunnat hjälpa dem i samband med det hade jag gärna gjort det.

    Personligen har jag då också sett bidragens dåliga sida, där vänner och viss familj får slava på något ställe för att sen bli kickad när bidraget tagit slut. Och den delen vill jag ej vara delaktig i såklart. :/

    Klurigt.

    #182492
    MyJosephine
    Deltagare

    Har aktiebolag, deras är bara domännamn och namn på Facebook :/

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 67 totalt)