Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
13 november, 2013 kl. 09:37 #170025
@nders
DeltagareSå nu ska de se över sina rutiner. Tur att de lyssnar ibland
13 november, 2013 kl. 09:36 #170024@nders
DeltagareYes, nu har jag fått svar:
Hej på er,
Vi har idag kontaktat er gällande vissa av era produkter som haft en hög reklamationsgrad och därför blockerats för försäljning.
En del av er handlare har då tagit fram egna siffror över reklamationsgraderna varför vi tittat närmare på de data som vårt beslut att blocka vissa produkter grundats på.
I samband med detta har det tyvärr visat sig att vissa av siffrorna, precis som ni själva påpekat, varit missvisande.Framöver kommer vi att se över den data som samlas in ytterligare en gång så att detta inte inträffar igen då det absolut inte är rättvist mot er handlare.
Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för att vissa av era produkter felaktigt tagits bort från hemsidan och kommer givetvis att se till att de avblockeras igen. Produktens historik som påverkar rankingen i listningen påverkas inte av detta.
Om ni har frågor eller funderingar kring det inträffade är ni, som alltid, varmt välkomna att kontakta handlarsupporten på handlare@fyndiq.se.
Önskar er en trevlig kväll!
Snälla hälsningar,
Terésa12 november, 2013 kl. 20:41 #170009@nders
Deltagare@Marckus 71660 wrote:
Om det är nu regler en massa regler som Dan nämnde, hur kan det dyka upp så mycket e-butiker som säljer produkter som finns på t.ex Asiatiska Wholesale sajter? Är det så att dom chansar på att ta in och hoppas på att dom inte stötter på problem?
För att köpa direkt ifrån Leverantör som litet företag brukar inte vara billigt då dom oftast har höga MOQ.
Tror många chansar samt att det är många som inte kan alla regler. Sen förekommer det väldigt mycket privatimport och man säljer vidare varorna på tradera och små sajter som tar betalt med paypal.
I början hade jag fokus att köpa in billigt från Asien men nu söker jag mig istället mot högre kvalité
12 november, 2013 kl. 14:31 #169987@nders
DeltagareNu har vi äntligen märkt att julhandeln börjat dragit igång på allvar.
Kanske blir ett starkt avslut på detta år
12 november, 2013 kl. 14:11 #169984@nders
DeltagarePayson verkar fungera som det ska. Trillar in lite order här iaf.
22 oktober, 2013 kl. 20:23 #169245@nders
DeltagareTack för svar. Jag får kontakta blufföretaget Parkeringstjänst väst AB igen…
För jag har redan överklagat genom att säga att jag inte har parkerat, då jag står vid bilen med öppet bagage och lastar ut post… Men oseriösa företag följer dock inte lagen
16 oktober, 2013 kl. 19:30 #169041@nders
DeltagareNej, det var det inte. Men att Posten företagscenter inte har några parkeringsplatser till sina kunder är vad jag stör mig på. De har en gigantisk parkering som nästan alltid är tom, sen har de 4 gratisplatser som inte är uppmärkta och idag även blockerad av koner och en postlastbil. Känns så där kul att betala pengar för 5 minuters parkering varje dag när man postar när det finns en gigantisk parkering.
2 oktober, 2013 kl. 20:45 #168592@nders
Deltagare@danielandersson 70008 wrote:
”iPhone tillbehör” är ett ord som skrivs ”iPhone-tillbehör”, samma sak med Samsung osv.
Kabong, är det bara jag som tänker på bong (vattenpipa)?
Tack för feedback!
Håller på att ändra särskrivningarna nu.
Bong-kopplingen har jag faktiskt inte tänkt på utan tänkt att det är ett namn som fastnar och är lätt att komma ihåg.
11 september, 2013 kl. 14:07 #167758@nders
Deltagare@Richie72 69043 wrote:
Nu vet jag inte vad som står i Fyndiqs avtal men varför ska du höja priserna i din butik. Du får ju inte visa vilken butik du företräder på Fyndiq.
De säger att de göra kontroller och man kan bli avstängd.
11 september, 2013 kl. 09:05 #167702@nders
DeltagareEtt tips skicka även era åsikter till handlare@fyndiq.se så de verkligen ser alla åsikter. De borde vara rädda för att tappa oss då det är tack vare oss de kan visa upp så fin omsättning. ”Man ska inte bita den hand, som föder en”
-
FörfattareInlägg