Forumsvar skapade

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #186898
    ola_strandberg
    Deltagare

    @Sebastian 94097 wrote:

    Hej Magnus,

    Jag är intresserad av detsamma som ni och har stött på samma utmaningar. Har ni kommit någon vart med pluginet? Kan tänka mig att splitta kostnaden.

    Skicka ett PM så tar vi en vidare diskussion.

    Noterar att det gått ett tag – har någon dragit det här vidare? Jag ser ingen officiell plugin på Adyens sida än i alla fall.

    #186897
    ola_strandberg
    Deltagare

    @AnnaPe 94206 wrote:

    Ni som säljer med Klarna / Nets i era shoppar –
    Vem tar kostnaden om det visar sig att en kund inte är kreditvärdig och jag ändå hunnit skicka ut beställningen?

    Som jag fattar det så får jag ju en order i min butik, jag packar skyndsamt och skickar iväg den. Men sedan kanske Klarna/nets vid en kreditkontroll ser att kunden är skuldsatt och skapar då ingen faktura. Vad händer då? Jag har ju redan skickat varorna. Vem betalar det – jag eller Klarna/nets?

    Samma sak om t ex Posten skulle tappa bort paketet. Vem står för det? Jag eller Klarna / Nets?

    Sedan undrar jag också hur underlaget man får från dem ser ut? Är det bara en pdf, för det går ju inte att importera till affärssystemet. Måste man då sitta och knappa in dagens försäljning för hand, eller?

    Med Klarna får du ett “Stop request” inom 24 timmar om kunden inte klarat deras kreditkontroll. Dvs, för att vara på säkra sidan måste du vänta ett dygn innan du skickar. Men efter det är det deras risk. Vi hade mycket problem med bedrägerier i USA tidigare och det här har varit en stor trygghet för oss trots att vi inte är nöjda med Klarna av andra anledningar.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)