Forumsvar skapade
- 
		FörfattareInlägg
- 
		
			
				
5 juni, 2018 kl. 12:35 #185331OlofB DeltagarePratade med Postnord idag eftersom det var fel på senaste 3 fakturorna från dem. Det visade sig att de haft något sorts tekniskt problem som medfört att vissa dagar blivit dubbelt fakturerade. Att information om detta inte gått ut tycker jag är lite smått dåligt. Men precis som Alice skrev här ovan så skulle jag rekommendera alla som har Postnord att dubbelkolla. Det man bör titta efter är de referensnummer som man har på fakturan. Det är där som man ser ifall samma datum/referensnummer dyker upp två gånger efter varandra. Ifall det gör det så är det bara till att ringa dem 
 Tydligen har detta varit ett problem under senaste mÃ¥naden…Skulle jag inte ringt dem och frÃ¥gat om det skulle det inte blivit krediterat misstänker jag. 10 april, 2018 kl. 15:31 #185089OlofB Deltagare@RobinB 91884 wrote: Jag ställs snart inför samma dilemma som AndreaBD. Hur löser ni det med kodlÃ¥s pÃ¥ paketboden, alltsÃ¥ hur fÃ¥r DHL tag pÃ¥ koden? Eller berättar ni det för dem sÃ¥ finns den informationen i lastbilen som hämtar? Kan dom lämna returer pÃ¥ samma sätt? Och vad kör ni för paketbod? Jag funderade pÃ¥ om en lÃ¥sbar dynlÃ¥da hade funkat. Vi fick en fullmakt frÃ¥n chauffören hos DHL där man uppger var de ska lämna varor (smÃ¥ paket eller pall) samt ifall det är kodlÃ¥s eller dylikt ifall nÃ¥gon inte skulle vara pÃ¥ plats. Sedan skickar man in det till närmsta DHL-kontor utifrÃ¥n informationen du fÃ¥r pÃ¥ fullmakten. 29 januari, 2018 kl. 17:33 #184684OlofB DeltagareDu kan ta och testa ifall det är en specifik av dina mailadresser som har registrerats som spam. https://www.mail-tester.com/ har löst en hel del av min huvudvärk (mot bÃ¥de internetport samt loopia) dÃ¥ man fÃ¥r uppradat vad det är som man mÃ¥ste Ã¥tgärda för att fÃ¥ en högre rating (lägre SPAM-rating…). Hade en hel del kontakt med Loopia för att fÃ¥ vissa saker Ã¥tgärdade, och när man la fram vad det var som lÃ¥g pÃ¥ deras sida sÃ¥ löste det sig relativt snabbt. 15 september, 2017 kl. 16:57 #184071OlofB DeltagareI första hand tror jag lite att det handlar om beloppet. Handlar det om nÃ¥gra hundra kronor, sÃ¥ kan man nog hantera det pÃ¥ olika sätt, handlar det om tusentals kronor sÃ¥ skulle jag nog hantera det pÃ¥ ett annat sätt igen. Är det en stor beställning skulle jag nog rekommendera att in första hand kontakta kunden via telefon och där förklara att jag kommer att skicka fakturan för varorna och dÃ¥ även skicka ett mail till kund med kopia pÃ¥ beställning. Eventuellt krypa lite till korset och säga att man ger lite rabatt pga att man själv gjort ett fel (kanske till och med gÃ¥ ner till inköpspris för att visa god vilja). Handlar det om nÃ¥gon/nÃ¥gra hundralappar sÃ¥ skulle jag nog kontakta kunden via mail med själva kopian pÃ¥ beställningen och skriva att man gjort fel samt att man bjuder pÃ¥ denna omgÃ¥ng dÃ¥ det känns fel att kräva betalningen sÃ¥ lÃ¥ngt senare. I samband med detta skulle jag nog ha skickat med en rabattkod eller sÃ¥ för att fÃ¥ dem att handla igen (beroende pÃ¥ vad det är du säljer naturligtvis). Oberoende av vad du väljer att göra, sÃ¥ skulle jag ha kontaktat kunden och sagt som det är. Tror du kan vinna tillbaks kunden pÃ¥ olika sätt. Det viktiga är nog att inte pÃ¥ nÃ¥got sätt anklaga kunden för nÃ¥got. 5 februari, 2011 kl. 17:23 #118669OlofB DeltagareDet tackar jag för, det var den informationen som jag var ute efter. 11 november, 2010 kl. 13:26 #116194OlofB DeltagareMärker jag att jag kommer kunna vara där senast 9.50 sÃ¥ kommer jag. Annars ses vi vid Scandic. 11 november, 2010 kl. 11:29 #116185OlofB DeltagareKan vara att jag dyker upp lite senare pÃ¥ Electrokit än 09.30. Detta pga det otroligt punktliga och uppskattade skÃ¥netrafiken (ska ta mig till malmö frÃ¥n östra SkÃ¥ne, och där lägger ju tÃ¥gtrafiken av titt som tätt). 10 november, 2010 kl. 17:41 #116155OlofB DeltagarePayson skriver att dom skickar fakturan med e-post, är det nÃ¥gon här som har erfarenhet av att skicka fakturor med e-post, och hur ofta tar dÃ¥ kunden kontakt och säger att dom inte mottagit fakturan? Visserligen är det en diskusionsfrÃ¥ga dom fÃ¥r sköta med Payson, men det är inte helt ovanligt att kunder ringer e-handeln först enligt vad vi upplevt. 10 november, 2010 kl. 17:00 #116151OlofB DeltagareJag är lite osäker pÃ¥ det ännu. Har inte hittat vad de har för krav för att godkänna köpet/hur dom gör samtidigt som jag tycker att 19 kr+ 3% är ganska mycket för lösningan. Samtidigt är slipper man ju en fast avgift… 22 september, 2010 kl. 12:59 #114324OlofB DeltagareVar i Malmö och när är det tänkt att detta möte ska vara? Skriv upp mig prelliminärt! 
- 
		FörfattareInlägg
 
				
 
															