Forumsvar skapade

Visar 9 inlägg - 11 till 19 (av 19 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #181608
    PatrikL
    Deltagare

    Tack för tipset.
    Vi får nog börja med Paypal då dom har kassa i Textalk och addera fler varianter längre fram.

    #181607
    PatrikL
    Deltagare

    Ingen som har koll?

    #180733
    PatrikL
    Deltagare

    @Da.Ny 85946 wrote:

    Hej, jag undrar om du bokade med nåt frakt bolag själv och i så fall vilka? Jag letar efter frakt från Kina till Sverige på 6 kubikmeter.

    Mvh
    Fredrik

    Ring Its. Dom är kanon och hjälper till på ett proffetionellt sätt. Vi tar hem både lösgods och containers från bland annat China med dom. http://www.indeship.se

    #180298
    PatrikL
    Deltagare

    Det var många frågor och jag kan inte svara på alla då jag inte har tillräcklig koll på vad du menar.
    Vi drog igång Specter som affärsystem i september i båda bolagen så alla lagersaldon, fakturering, bokföring mm styrs därifrån och är självklart kopplade mot B2B.

    Vi kör med Textalk som plattform då prislappen och hyrlösning passade oss. ”Shop” nr 2 hos textalk är 290:-/månaden vilket känns prisvärt för en B2B.
    Kundinfo – Samma som vi har i Specter. Syns när kund är inloggad.
    Fakturor – Via Specter
    Spärrar – Har inte koll men det finns leverans spärr i Specter
    Eta/Etd – Vi har valt att bara visa det vi har i lager och skickar senast dagen efter. Vi kanske måste vara tydligare med den infon.
    Api – Textalk har öppen Api men vi har inte kollat närmare på detta.
    Webservices – Vete fan vad det är för något=)
    Säljstöd – Vi har inte grottat ner oss i detta ännu men Specter har crm. I framtiden skall vi nog gasa på med crm men vet inte om det blir Specters eller ej. Tror inte att Specter är tillräcklig tyvärr.
    Dashboard – Inte en aning
    Dynamiska lagersaldon – Vad är det? Uppdaterade lagersaldon finns självklart.
    Aut/Manuella notifications – Vad är det? Behöver man mer än automatisk orderbekräftelse vid orderläggning, leveransbesked när varorna skickas och faktura?
    Artikelnr – Finns på varje produkt sida och ändras automatiskt om man byter storlek
    Vikt/Ean – Vet inte om det går att få ut automatiskt på B2B, men vi skjuter in det från Specter till textalk. I vårt fall kan vi lägga in detta manuellt per produkt men hittils har vi inte haft behov av det. Våra stora kunder använder sig av B24/Sportretail eller egna filer som skjuts in i början av säsongen med all info dom behöver.

    Bygge av sidan – Grunden textalk med ytterst lite css från en av våra medarbetare.

    Gröngöling när det gäller B2B men jag tror idagläget att Textalk/Specter kommer att räcka långt för oss. Men du får gärna fråga om 1 år igen då jag kanske har en helt annan syn på det och isåfall kan man ju alltid byta till det som passar bättre.

    Mvh.Patrik

    #180249
    PatrikL
    Deltagare

    Kul att du tycker det ser bra ut. Vi har fått bra feedback från dom butiker som vi hunnit fixa inlogg till hittills.

    #180195
    PatrikL
    Deltagare

    Nu är vi även klara med B2B i vårt andra bolag Black Icon.
    Här byggde vi inte upp träden på riktigt samma sätt men tror att det skall funka bra för butikerna att söka i fort. Denna B2B riktar sig även till Danmark och Finland där vi har distributionen på flera av våra varumärken.

    http://b2b.blackicon.se

    Något att ändra på?

    /Patrik

    #179795
    PatrikL
    Deltagare

    @snartehandlare 84729 wrote:

    När vi testade specter tyckte vi det var otroligt omständigt att lägga in en produkt i lager. Om man ville ändra antalet röda cyklar i lagret från 5 till 6, fick man t.ex utföra ca 8 musklick. Minns inte precis, men det var något i den stilen.
    Det var i alla fall inte lika enkelt som att ändra siffran i ett excel lagerdokument / spreadsheet.

    Förhoppningsvis så skall man inte behöva göra lagerjusteringar så ofta då saldona sköter sig själv=) skämtåsido så kan jag hålla med dig när man skall lägga in en ny produkt att det tar lite tid. Vi skjuter in 99,9% av alla produkter vilket är supersmidigt. Vi jobbar både med 1 artikel och varianter med storlekar/färger idag.
    Du kan ju alltid fylla i din information i exel och skjuta in dom så slipper du ett gäng klick.

    #179794
    PatrikL
    Deltagare

    @snartehandlare 84728 wrote:

    Butiken det gäller kör Virtuemart. Då jag inte alls har kört affärssystem vet jag inte riktigt exakt vad jag kan tänka mig använda det för.
    Men vet däremot att jag hade velat använda det till följande:

    1. Inköp från leverantör.
    2. Hantera varulager.
    3. Orderhantering (+koppling mot unifaun/pacsoft)

    Det finns säkerligen mer saker, men då jag har bristfälliga kunskaper i området vet jag inte vad det kan vara för något. Kanske något som förenklar bokföringen med! :)

    Vi har som sagt inte jobbat i Specter under en längre period men Inköp, Hantera varulager och Orderhantering tycker vi funkar riktigt bra. Inköpen har blivit en klar förbättring för oss mot tidigare. Och den enkla möjligheten att lägga upp olika lager har förenklat ytterligare för oss.

    #168002
    PatrikL
    Deltagare

    Vi drog igång många bollar på en gång för några månader sedan. Byte av affärssystem från Visma Admin 2000 till Specter (webbaserat), bygge av B2B och B2C i Textalk och koppling mellan specter/B2B/B2C.
    Specter började vi arbeta i på vår distribution 1 september och som i alla affärssystem så är inget fulländat för din verksamhet (om du inte betalar hysteriskt mycket pengar).
    Vi har hittills varit nöjda med Specter då det har varit rätt enkelt att förstå hur det mesta funkar. Vi upplever att det är lätt att lägga in artiklar i systemet då det går fort att skjuta in all info man behöver.
    För oss som liten aktör så spelar självklart priset på alla delarna in i vårt val och där känns Specter attraktiva då man har olika valmöjligheter i vad vill addera i sitt system. Inköp, Inköpsförlag, Olika lager, inleverans mm funkar kalas för oss.
    Hittills nöjd Specter kund

Visar 9 inlägg - 11 till 19 (av 19 totalt)