Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 32 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #185766
    Peder
    Deltagare

    @danielandersson 92851 wrote:

    KCO har kortbetalning också, varför försöka använda något annat?

    Det ligger något i det, är lite i valet och kvalet eftersom kortbetalningen med Klarna är dubbelt så dyr som min närvarande, men samtidigt kanske Klarna ökar konverteringen.

    #185764
    Peder
    Deltagare

    Någon som vet om man fortfarande kan ha en separat kortaktör när man kör med Klarna Checkout i butiken eller om Klarna är en helhetslösning? Jag känner nämligen att en del kunder vill ha traditionell kortbetalning med bankid.

    #184135
    Peder
    Deltagare

    Någon som har mer erfarenhet av Hips? Tycker det låter som en intressant helhetslösning. Finns inte med under jämförelse på Ehandel.se. Är det Hips själva som sköter faktura mot kunder. Jag har i dagens läge Svea Ekonomi för faktura i min butik och det känns ju säkert med Svea och Klarna, är det Hips själva som står för inkasso om kund ej betalar?

    #182917
    Peder
    Deltagare

    @prylsjuk Jag pratade med Aroxs i förgår i samband med en ny beställning av kartong och bubbelplats och frågade då om pallavgift och Aroxs tar tydligen aldrig ut pallavgifter och skulle man bli debiterad för en pall så skall man kontakta dem.

    #182877
    Peder
    Deltagare

    Allt slutade gott och på mailen fick jag en kreditfaktura från Boxon på pallavgiften. :)

    #182857
    Peder
    Deltagare

    @prylsjuk 88669 wrote:

    Vi har kört Boxon och Nöjd och både kör med avgift för pall, om det är EUR-pall vill säga. Sen vi blev fakturerade för pall för några år sedan har vi alltid varit noga med att se till att chaffören markerar att vi skickar en pall tillbaka. Onödiga avgifter för en som annars bara slänger pallarna.

    För att svara på din fråga så ska du inte behöva betala om du inte behöll pallen. Inga konstigheter med det. Var noga vid nästa leverans att chaffören noterar att du skickar pallen åter så att ni inte blir fakturerade för den.

    Jag har varit i kontakt med boxon två gånger nu och ena gången så var det en receptionist som tog mitt nummer och att jag skulle bli uppringd dagen efter. Något samtal från Boxon fick jag inte så jag ringde dem två dagar senare och då lovade dom att kolla upp det och antingen återkomma per telefon eller via mail, vilket dom inte gjorde.

    Det har snart gått en vecka och idag kom en påminnelse-faktura för pallen och jag tar och betalar den snällt trots att jag aldrig behöll pallen och kommer nu köra med Aroxs igen eftersom det här med kundtjänst inte verkar vara Boxons starka sida. Aroxs har alltid haft ett väldigt trevligt bemötande och väldigt bra kundtjänst och kanske dom kan ta in den dimension på kartong som gjorde att jag istället beställde från Boxon.

    #176163
    Peder
    Deltagare

    Då känns det som allting har slutat gott. Idag var det en förmannen på åkeriet som hämtade mina avgående paket och han bad mig behålla hans telefonnummer så är det några problem så skall jag ringa honom hädanefter så ser han till att paketen hämtas.

    Så nu är jag väldigt glad över att ha DHL igen som annars har skött sig helt perfekt.

    #176061
    Peder
    Deltagare

    Oavsett så är det tråkigt att man inte kan lita på DHL’s åkerier som de använder sig av. Gudskelov så är vinglasen lätta och just nu skickar jag så mycket jag kan med “Postens Skicka Lätt” istället.

    Men om det är någon på DHL som värnar om att det skall bli bättre och att man skall kunna lita på DHL som jag annars är väldigt nöjd med och läser tråden så får man gärna ringa mig på 070-5957713 då det känns väldigt onödigt att skälla på kundtjänst som alltid är mycket trevliga.

    /Peder

    #176034
    Peder
    Deltagare

    När vi flyttat till nya lagret så ordnade vi som fotofyndet sa en dörr märkt gods och mobilnummer och kodlås. Ett mail till DHL om koden.

    Väldigt bra idé om det fortsätter så här, men då blir det att bygga om kontoret med en entré för DHL. Kanske det får sluta så……

    /Peder

    #176027
    Peder
    Deltagare

    Tack för tips och råd! Idén med låda med kodlås är inte så dum, men skulle behövas en ganska stor ibland när man har mycket ordrar och som du skriver så hjälper det inte så mycket om de inte kommer och hämtar.

    Jag hoppas på förbättring eftersom jag annars varit mycket nöjd med DHL.

    /Peder

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 32 totalt)