Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 2,011 till 2,020 (av 2,033 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #113801
    Per Nilsson
    Deltagare

    @StuffBay 9438 wrote:

    Hade varit intressant att veta hur Ni andra gör för att mäta hur pass bra Er sida är SEO-optimerad.

    Jag googlar sökord som är relativa för min bransch och ser hur högt jag hamnar på sökningarna.

    #113750
    Per Nilsson
    Deltagare

    Jag kör Prestashop via Prestaworks och det är helt okej, så det är nog inte Prestashop i sig.

    #113735
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Caroline 9393 wrote:

    Per, kan du då se till vilket nummer personen ifråga ringer, alltså om det ringer till kundtjänst eller privat, det är väl egentligen det som är viktigast för mig. Koppla vidare ett nummer till ett annat brukar ju inte vara så svårt..

    /Caroline

    Man kan välja om man vill se butikens nummer eller ringarens nummer.

    /Per

    #113723
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Caroline 9383 wrote:

    Ursäkta om jag gör en liten avstickare från tråden…

    Per, vad är Cellip och hur fungerar det? Jag har lite problem med min telefon-kundtjänst eftersom jag inte vill lägga ut mitt privata telefonnummer (då man inte vet om det är en kund eller ett privat ärende). Jag har skaffat en extra telefon men tycker det är lite bökigt att släpa runt med två mobiler + att jag hellre skulle vilja ha ett “fast” telefonnummer till kundtjänst och inte ett mobilnr, tycker det ser mer seriöst ut… Finns det möjlighet att lösa ett sådant problem via t ex Cellip?

    /Caroline

    Cellip kör IP-telefoni. Jag hade min hemtelefon hos dem redan och det var jättelätt att utöka med ytterligare ett nummer. IP-telefoni för företag och privat | Cellip för mer info.

    Jag vidarekopplar från firmatelefonen till hemtelefonen el. mobilen just för att slippa “släpa” runt på flera lurar.

    Så svaret på din fråga är: Ja, Cellip fixar det och det är väldigt enkelt att ordna det också.

    //Per

    #113719
    Per Nilsson
    Deltagare

    Hej!

    a) Jäkligt bra idé!

    b) Sidan är snygg och jag gillar att du har satt ut ett foto på dig själv, det inger förtroende.

    c) Mitt enda tips är att skaffa ett “riktigt” telefonnummer. Jag kör med Cellip och har ett extranummer via dem.

    Med vänlig hälsning
    Per

    #113665
    Per Nilsson
    Deltagare

    Ja.. Jag sällar mig till ledet. Augusti är en kanonmånad för oss, den bästa sedan starten.

    Jag ser fram mot julrushen.

    #113520
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Parvelito 9163 wrote:

    Ja, på sätt och vis.

    Men Debaser framför en teori om att vi förlorar kunder på att ha rabattkoder eftersom kunden inte fullföljer köpet i jakten på en rabattkod. Frågan är om de kunder vi vinner genom att ha en rabattkod är fler än de vi förlorar?

    Och om det dessutom är så att en massa kunder som tänkt sig att handla utan att få rabatt, väldigt enkelt skaffar sig en rabattkod, då vill det till att de nya kunder vi får med hjälp av rabattkoder handlar rätt så mycket av oerhört marginalstinna varor för att vi skall få det hela att sluta med ett plus på nedersta raden.

    Att ge bort pengar är aldrig bra men om man har gungor och karusell-tänket i bakhuvudet så tjänar man på att ge rabatter och erbjudanden.

    Jag ser rabattpengarna som ren och skär goodwill och reklam. Även om jag får en mindre marginal så vet jag att kunden känner sig nöjd och det är väldigt viktigt för mig.

    Självklart ger jag bara rabatt då och då samt på produkter som det finns utrymme att ge rabatt på.

    #113518
    Per Nilsson
    Deltagare

    @debaser 9161 wrote:

    Vilket har noll relevans då det inte var det vi diskuterade.

    Tråden handlar väl ändå om huruvida det är en bra eller en dålig idé med rabatter och l.poäng?

    Jag gav bara min syn på saken.

    #113515
    Per Nilsson
    Deltagare

    @banane 9141 wrote:

    Nu känns det som man börjar få lite koll :)
    Hur vet du hur mycket frakten kommer gå på från UPS när du tex ska beställa en låda på 20 kg? Får du mått och dimensioner och får höra själv med UPS? För grossisten kan väl inte kunna ge dig prisuppskattning eftersom du har ett eget avtal?
    Anledningen att jag kanske hakar upp mig lite mkt på frakten är att det för mig initialt kommer handla om små volymer och därför är fraktkostnaden en väldigt stor del.

    Jag vet inte hur det fungerar med mått eftersom mina importer mer eller mindre håller samma storlek och vikt varje gång.

    Jag lägger på fraktkostnaden och tullavgiften på slutpriset.

    Tänk på att du måste kolla vilken fraktare som fungera bäst just för dig. Om du har stora saker så kanske någon annan än UPS är bättre.

    #113514
    Per Nilsson
    Deltagare

    @debaser 9148 wrote:

    ?

    1. om någon nu hittar koden är den redan skriven – right? alltså är det i sak inte positivt för dig att någon hittar den – åtminstone inte av den anledningen.

    2. de kommer inte via forum. denna väg vandras:
    din sida – google – forum med rabattkod – tillbaks till din sida.

    hur kan detta vara positivt för dig?

    jajajaja de kommer ju de facto från ett forum men den sortens forumtrafik är knappast önskvärd. sannolikheten att de i forumposten skulle få nya impulser att handla mer hos dig är för låg i relation till sannolikheten att deras internet dör på deras extraresa ut bland rabattforum vilket leder till 0 dollares in på kontot. nedan följer en högst empirisk beräkning:

    genomsnittlig ordersumma: 2500:-
    genomsnittligt merköp: 400:-
    rabattsats: 10%
    antal sidor om “jaktknivar forum” enl. google: 1.500
    genomsnittlig konverteringsgrad i ditt område: 1.5%

    vanliga vägen generar alltid 2500:- utan varians.

    forumvägen har som bästa möjliga utfall ett värde av (2500+400)*0.9= 2610
    dock bygger det på att 1: merköpet konverteras på forumet eller på vägen och 2: internet dör inte / farmor ringer inte / whatever som stör

    $EV blir därför med enbart merköpets chans beräknad:
    (2500*0.9)+((400*0.015)/1500) = 2250,004

    därför måste risken att internet INTE dör vara minst ca: -11%
    och den är såklart högre då ingenting är så osannolikt att det inträffar FÄRRE än 0 gånger på oändligt antal utfall då en händelse som bekant inte kan ickehända. även om vi uppskattar chansen smått otroliga 0.00001% så väger det inte upp för misstaget vi tog tidigare i spelet. och ändå var jag snäll och avrundande $EV UPPÅT :)

    uträkningen:
    2500-2251 = 249:- (« skillnad i $ev där ickeforumvägen har övertag)
    ((2500*0.9)+((400*0.015)/1500))*x = 2500 (detta är alltså den punkt där de båda $ev möts vilket i detta fall är gametheoryoptimal för er som inte håller med mej)
    »
    2251x = 2500
    »
    x = 1,110617503331853

    (om du missförstod oss så handlar det inte om att någon randomly hittar en kod och impulshandlar hos dej, utan huruvida ett rabattkodsfält gör att kunden AKTIVT letar upp en rabattkod eller inte – och hur detta påverkar konverteringsgrad och om påverkan är negativ: vilka alternativ finns?)

    Jag räknar mer i mjuka empiriska värden så som att bättre 2500 – 10% i kassan än ingen kund alls.

    Jag vill att folk ska veta att jag är en juste knivhandlare som kan bjussa på en rabatt då och då. Jag vill att folk, snåla som givmilda, ska känna att de har gjort en bra affär.

    Jag vill att de ska stå på forum att Knivhuset har sålt en kniv med rabatt. I min bransch är all reklam (nästan) bra reklam.

    Så hellre 10 kunder som handlar till 10 procents rabatt än att 10 kunder handlar hos en konkurrent.

Visar 10 inlägg - 2,011 till 2,020 (av 2,033 totalt)