Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
9 juli, 2013 kl. 20:38 #165783
pralbin
DeltagareVäldigt snygg! Över standard, bra jobbat!
Mina punkter:
1. I grÃ¥a boxen där ”Lägg i korgen”-knappen är ser det lite ut som nÃ¥got saknas till vänster, jag väntade lite pÃ¥ att nÃ¥got skulle ploppa upp där. Kanske lägga priset där?
2. Punktlistan i produkttexten har inga punkter och det ser lite knasigt ut, speciellt när varje punkt börjar med gemen istället för versal.
3. ”finns i lager” => ”Finns i lager”. Gillar inte när saker börjar pÃ¥ gemener.
4. Kundvagnen känns trasig, allt ligger lite huller om buller. Kanske strukturera upp lite bättre?
5. ”Alltid fraktfritt” i headern är lite för vit, mot vit bakgrund. Fetare skugga?Hoppas nÃ¥got hjälpte
9 juli, 2013 kl. 20:34 #165781pralbin
DeltagareJag får ursäkta om detta redan är påpekat, men känns orimligt att läsa igenom all tidigare feedback
1. Bilderna har dålig upplösning och skapar en low-qual-känsla. Syftar främst på de tre boxarna på startsidan (till höger).
2. Jag räknade till 7 olika typsnitt som använts på sajten. Begränsa till 2 för att skapa en enhetligare känsla.
3. ”Produkt” bör det stÃ¥ istället för ”Produk” när man lagt nÃ¥got i kassan.
4. NÃ¥gra av de särskrivningar som finns: ”Kärleks GÃ¥vor”, ”Facebook Produkter”.
5. Banklogotyperna är något ihoppressade på höjden.
6. Coverbilden på Facebooksidan är lågupplöst, spara i ett smartare format med bättre webbanpassning för att få bättre kvalitet utan att öka storleken på bilden.
7. Relevant med både hemtelefon och mobilnummer i kassan? Nja.Hoppas detta hjälper
5 januari, 2013 kl. 16:05 #158005pralbin
DeltagareJag säljer en egen E-bok som du kan se här. Den har sålt relativt bra, trots att det är en extremt nischad marknad plus att jag inte gjort mer marknadsföring är lite Twitter.
Jag tror verkligen Sverige är en mogen marknad. Här om dagen lanserades ju även Bokon.se.
5 januari, 2013 kl. 16:03 #158004pralbin
DeltagareJag har en duktig gammal kollega som kan hjälpa dig för en tiondel av din budget (skicka mig ett PM om du vill ha hans kontaktuppgifter).
Det är 2013 nu, inte f*n ska du betala 100k för en E-butik
Galenskap!
5 januari, 2013 kl. 16:01 #158003pralbin
DeltagareMan ska inte titta på konverteringsgraden för hela butiken och sedan jämföra denna från dag till dag. Anledningen till detta är för att du troligen har väldigt många olika kanaler som skickar trafik vilket gör att det inte blir jämförbart.
Jag arbetar pÃ¥ det sättet att jag konverteringsoptimerar per kanal. Jag ställer mig frÃ¥gan dagligen: ”Vad är konverteringen frÃ¥n de som kommer organiskt pÃ¥ varumärkessökningar? Och de som kommer frÃ¥n min pÃ¥gÃ¥ende kampanj pÃ¥ Facebook? Och de som kommer frÃ¥n annonsgruppen ’Kläder’ pÃ¥ Adwords? etc..”
Konverteringsgraden säger dock inte så mycket i sig, utan måste kombineras med ett ordervärde för att man ska få en korrekt siffra på effektivetet och ROI.
5 januari, 2013 kl. 15:58 #158002pralbin
DeltagareDu kanske redan fått svar, men anledningen till denna förvirring är att det är troligen är bred matchning och synonymt. Även om du väljer exakt matchning så är Keyword tool är ett stort skämt, inget stämmer där.
5 januari, 2013 kl. 15:56 #158001pralbin
DeltagareHar som annonsör bara erfarenhet av dessa:
Adrecord – Liten volym, bra kvalité.
Zanox – Hög volym, extremt lÃ¥g kvalité.
Adsettings – Ett skämt.5 januari, 2013 kl. 15:55 #158000pralbin
DeltagareJodå, äger väl 2,5k nånstans. Tyvärr bara 20% av dem som har en sida..
5 januari, 2013 kl. 15:52 #157999pralbin
DeltagareMina småtips:
– The Lean Startup
– Rich Dad, Poor Dad
– Förhandlingsteknik (BLinfo)5 januari, 2013 kl. 15:48 #157998pralbin
DeltagareJag kör min feedback ganska kortfattat i punktform, så blir det inte för mycket ordbajs.
– Logotypen ser väldigt pixlig ut. Spara den i högre kvalité eller skriv den med HTML och CSS istället, behövs ju inte vara en bild nu när logotypen bara är en enkel text.
– Pitcha inte Paypal sÃ¥ stort, det är inte rätt mÃ¥lgrupp.
– Dina pitchar med ”Fri frakt” och ”Snabba leveranser” ser tyvärr inte alls snygg ut, försök anlita nÃ¥gon grafiker att göra om denna (samt annan grafik pÃ¥ din webbplats) sÃ¥ att det inte ser ut som en powerpoint frÃ¥n 1995.
– Hunden i headern är ihoptryckt pÃ¥ höjden.
– Du pitchar betalningsalternativen tvÃ¥ gÃ¥nger pÃ¥ startsidan, behövs inte.
– Din titel är ”www.denko.se” vilket det skumt ut, ta bort ”www.”
– Ditt artikelnummer är onödigt att kunden ska fÃ¥ se.
– MÃ¥nga produkter saknar beskrivning.
– Gör en mer lockande knapp för ”Lägg till varukorgen”, den är för anonym idag.
– Lägg till en knapp under ”Varukorgen” pÃ¥ högersidan där du tydligt pitchar att de kan checka ut.Jag ska dock säga en sak jag tyckte var bra: Kassan! Väldigt enkel och överskÃ¥dlig. Grymt bra!
-
FörfattareInlägg