Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring 1000 domäner

Etiketter: ,

Visar 6 inlägg - 21 till 26 (av 26 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #157578
    DavidWigg
    Deltagare

    @Kocken 58106 wrote:

    Någon som vet om det finns något liknande detta till WP, gillar inte deras prissättning att man prenumererar och betalar per månad.
    Betalar gärna men då en engångssumma.

    Det ska nog gå helt gratis. Genom att använda en WordPress Multisite-installation tillsammans med ett plugin som heter Domain Mapping så ska du kunna dirigera dina domännamn till webbplatser i nätverket. Allt sköts sedan på en och samma plats.

    Har själv inte testat domain mapping. Nackdelen är väl att alla blir på samma webbhotell, samt att det blir pilligare som du ska ta befinliga och importera.

    #158000
    pralbin
    Deltagare

    Jodå, äger väl 2,5k nånstans. Tyvärr bara 20% av dem som har en sida..

    #171379
    DavidWigg
    Deltagare

    Tänkte bara tipsa om ett script för domänövervakning. Har man många domäner så blir det svårt att hålla reda på när utgångdatum är. Tror att jag har skrivit om någon annan tjänst i tråden också. Men nu har jag hittat ett script som iaf uppfyller mina krav.

    Jag har letat efter en bra tjänst för detta en längre tid nu. Innan så använde jag Domainz som varnade om den domän var nära att gå ut. Men i övergången till Domaintower så blev det aldelse för mycket “lull lull”, man slutade att fokusera på den ursprungliga tjänsten. Det är helt förståeligt, de vill säkert tjäna pengar på sin verksamhet. Men i alla fall… Jag har sökt efter ett bra script som man kan köra själv, och nu hittade jag ett.

    Det finns här Domänövervakning | Ittankar – Tankar om IT och internet

    Kostar en liten slant, men jag tycker att det är värt varenda krona. Scriptet installeras på en egen server eller på webbhotellet under en egen domän och skickar sedan dagliga uppdateringar om någon domän är på väg att gå ut. Samt månadssammanställningar. Scriptet uppdateras även med jämna mellanrum, och köper man “deluxversionen” får man senaste uppdateringarna.

    Och nej, jag har inte gjort scriptet och känner inte personen i fråga. Utan snubblade på det på ett annat forum och vill dela med mig. :)

    #171557
    SEO-Anders
    Deltagare

    @pralbin 58595 wrote:

    Jodå, äger väl 2,5k nånstans. Tyvärr bara 20% av dem som har en sida..

    Long time no see, men vi får hooka upp i Stockholm framöver. Kan erbjuda 500 c-klasser och länkar på 1000-domäner om du behöver. Bygger en ny tjänst där man kan köpa keyworddomäner med innehåll och PR. Adda mig på Skype: anders.hittaminsida

    Mvh Anders

    #171595
    almemedia
    Deltagare

    @Kocken 58106 wrote:

    Någon som vet om det finns något liknande detta till WP, gillar inte deras prissättning att man prenumererar och betalar per månad.
    Betalar gärna men då en engångssumma.

    Det finns en annan lösning kallad InfiniteWP, använder den själv för att uppdatera sajter men det går också att posta inlägg och liknande. Grundmodulen är gratis men sen kostar de olika tilläggen. Fördelen är att det inte är per sida utan en engångskostnad.

    #171762
    DavidWigg
    Deltagare

    @almemedia 73614 wrote:

    Det finns en annan lösning kallad InfiniteWP, använder den själv för att uppdatera sajter men det går också att posta inlägg och liknande. Grundmodulen är gratis men sen kostar de olika tilläggen. Fördelen är att det inte är per sida utan en engångskostnad.

    Nackdelen, eller fördelen, beror på hur man ser det, det är att InfiniteWP kräver egen hosting. Dvs man måsta installera det på sitt eget webbhotell eller köra lokalt på datorn.

    Fördelen är som sagt priset, kör själv InfiniteWP och har migrerat från ManageWP eftersom priset blev på tok för högt när man började att skala upp. Vill man köpa alla addons så kostar det ca: 4000 kr, men då är det en engångskostnad. Har man många sidor med ManageWP så räcker 4000 kr inte långt, och man fortsätter att betala månadsvis.

    Ska man byta från ManageWP till InfiniteWP så se upp med att installera InfiniteWPs plugin när du har ManageWP. Jag gjorde det, och det gjorde så att alla mina sidor slutade att svara i kontrollpanelen hos ManageWP. Om du ska testa InfiniteWP så gör det på sidor som inte är ansluten till ManageWP. Ett tips bara :)

Visar 6 inlägg - 21 till 26 (av 26 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.