Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
29 augusti, 2014 kl. 15:24 #176001RikardDeltagare
Jag fick inget nyhetsbrev finns det en länk?
1 juli, 2014 kl. 10:49 #175241RikardDeltagareCatrin Folkesson på Clas Ohlson, Fabiola Wikström på Polarn & Pyret, Elnaz Nahani på Siba, Karin Kennergren på Papyrus, Daniella Johansson på Dr Denim, Nina Egnell på Indiska, Jenny Vesterlund på Kicks, Carina Erlandsson på Beijer Bygg för att nämna några intressanta e-handelsansvariga på roliga bolag.
14 maj, 2014 kl. 16:55 #174595RikardDeltagareMen Per, är du tillbaka i gamla gängor? Vilket kön som Fredrik har är väl av underordnat värde? Kom till Göteborg och drick öl snart också!
14 maj, 2014 kl. 16:04 #174593RikardDeltagareOch för att svara på frågan då Kirtapmla: 8×10 cm tror jag att Unifaun/Pacsoft har som minsta mall. Du kan printa på 101×76 mm eller 102×76 mm som alla trevliga e-handlare har länkat till här ovan.
14 maj, 2014 kl. 15:40 #174592RikardDeltagare@Jeff 77224 wrote:
Vågar inte svara på det, Vi kör dem i Zebra GK420 med Dispenser så man får etiketten direkt i handen utan att behöva dra loss skyddsplasten bakom.
Vi kör alla etiketter från rulle istället för kartong för att slippa att dem fastnar och krånglar samt spar plats när man inte behöver ha en kartong bakom skrivaren på varje packbord.
Etikett termo 101x76mm 20×500 ST – 13,2 öre styck med rullar á 500 etiketter.
Vi tillverkar utan perforering på de små etiketterna, vet egentligen inte varför. Det går iaf att producera dem med perforering om man skulle vilja.
25 mars, 2014 kl. 09:20 #173784RikardDeltagareTesta dig fram. Det kan säkert fungera med en fakturaavgift om 39 kr men det vet du ju bara om du testar olika.
21 mars, 2014 kl. 12:16 #173731RikardDeltagareWow, tack för tips och så vidare! Hör av dig till mig om du undrar något!
19 februari, 2014 kl. 09:14 #172979RikardDeltagareVi körde tidigare med olika utskick för toner- och bläckkunder. Sen blev laserskrivare allt vanligare också i små hushåll och då övergick vi till att segmentera på företag och privatkunder som har olika inköpsmönster. Exempelvis ordervärde skiljer relativt mycket. Senaste tiden har vi varit sämre på det, vilket leder till orimligheten att vi har skickat ut superbra kampanjer på helpallar med papper till studenter vilket konverterar, som ni förstår, väldigt dåligt.
Jag tror absolut på att segmentera så mycket det går och kanske anpassa olika delar och erbjudande så att ett nyhetsbrev exempelvis kan gå ut i 4-5 versioner, baserat på orderhistorik, demografi etc. Testa!
Vi har alltid haft med aktuella “det här har du handlat hos oss tidigare” vilket vi bara fått positiv feedback på. Nu har vi ju förbrukningsvaror så just det fungerar så klart inte så bra i ditt fall men liknande tänk borde du kunna ha.
19 februari, 2014 kl. 09:07 #172978RikardDeltagareDen kvittensdelen användes tidigare av transportbolagen vid avisering men inte längre (inrikes). STE som är standard för transportetiketten säger fortfarande att kvittensdelen ska finnas men används alltså inte längre så du behöver inte den här delen för att skicka inrikespaket med Posten, DHL, Schenker, UPS, Bring mfl. Enklast om du vill skippa den delen är att köra på 250 mm långa etiketter men utan kvittensdel, 220 mm fungerar också men vi har en del kunder som upplever det något problematiskt med inställningarna i Pacsoft/Unifaun men när inställningarna väl är på plats så kan du mycket väl köra på de 220 mm som du hittat och länkar till.
9 januari, 2014 kl. 09:15 #171705RikardDeltagareJa Posten väger alla varubrev, nej du behöver inte ange korrekt vikt i TA-systemet, det korrigeras automatiskt och Posten tar ingen hänsyn till angiven vikt vid fakturering.
-
FörfattareInlägg