Forumsvar skapade

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #181815
    rln
    Deltagare

    Jag kör e-conomic (från 1200/år), kör löpande bokföring själv och tar hjälp av en firma en gång om året för bokslut, årsredovisning och deklaration (3-5000 om året, beroende på hur mycket jag klantat mig i bokföringen).

    Bokföring är inte svårt; det är bara mycket att ta in. Dock bra att kunna. Finns blliga kurser i ämnet.

    Det viktigaste är att vara strukturerad och faktiskt göra det (minst) en gång i månaden.

    #181813
    rln
    Deltagare

    Jag tror inte duplicate content i sig kommer vara det stora problemet utan snarare att de kommer SEO-optimera sin egen sajt bättre än vad de flesta kunderna kommer (kunna) göra.

    Se även 3 myths about duplicate content.

    #179877
    rln
    Deltagare

    Tictail är simpelt och enkelt, på gott och ont, och har inget stöd för lagerhantering.

    Lagerhantering vill du nog egentligen ha utanför webshoppen hursomhelst. Vi har det i ekonomiprogrammet (e-conomics). Då får vi in levreskontra och lagervärde i ekonomin på ett smidigt sätt.

    Jag håller för övrigt på att knåpa på lagersynk mellan just e-conomics och tictail, men håll inte andan för att det blir klart i närtid…

    #179869
    rln
    Deltagare

    @merattityd 84773 wrote:

    Idag ringde Fyndiq mig och löste ärendet smidigt och var lyhörda för vad vi ansåg var fel och kunde förbättras i framtiden.Detta Var bra och hatten av för fyndiq och kul att de läser e-handels forum =) .

    Visst, men det är ju tragiskt att man ska behöva tvätta deras byk offentligt innan de reagerar. Det är helt klart ett tecken på dålig kundservice i min bok.

    #179864
    rln
    Deltagare

    Jag skulle bara höja priset. Skulle någon kund höra av sig och vara missnöjd har man ett guldläge att ordna en glad kund genom att ge just den kunden 15% rabatt (eller var som nu motsvarar prishöjningen + lite till) för att vända en missnöjd kund till en glad kund.

    #179863
    rln
    Deltagare

    Det finns några uppenbara saker och några mindre uppenbara saker som ni kan kika på.

    En sak som är uppenbar att se, men mindre uppenbar att hitta, är att det tar nästan en och en halv sekund innan er sajt ens börjar svara! Det kan beror på långsam maskin, långsam databas, eller någon felkonfigurering. Det jag kan säga är att det inte har med själva designen (HTML, CSS, Javascript) att göra, utan problemet ligger troligare i hur sidorna byggs ihop (PHP, gissar jag om det är WooCommerce), webbserveringen, databasen eller den underliggande hårdvaran.

    Bland de mer uppenbara (men sekundära – ni har redan väntat 1,5 sekunder innan dessa påverkar sidan) så finns följande:
    – Ni serverar bilder som är större än vad de behöver vara. Pröva skala om dem till samma storlek som de ska ritas upp i.
    – Era bilder är inte komprimerade. Genom att köra bilder genom tjänster som tinypng/tinyjpeg så kan man ibland minska bildstorleken med 70% men i stort sett behålla kvaliteten.
    – Ovanstående två saker kan minska ner er bildladdning med ca 400kB, eller 20%.
    – Ni serverar rätt många statiska bilder från er webbserver. Jag skulle lägga dessa i något slags CDN istället för att servera dem från servern.
    – Ni har massor av HTML-fel på sidan.

    De senare felen kan man få en bra sammanfattning av på Google Pagespeed Insights/.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)