Forumsvar skapade

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #156617
    snabb
    Deltagare

    @Jens Halvarsson 53662 wrote:

    Gällande problemet med safari mobile är detta självklart något vi prioriterat högt och jag fick just veta att det nu fungerar..

    Att du upplever vår support som usel känns jättetråkigt.. Då vi vanligtvis brukar få höra motsatsen, där supporten utgör en av Textalks absoluta styrkor hoppas vi på att få lyssna till vad vi kan förbättra. Vänligen skicka detta till shop@textalk.se

    När det kommer till presentkortsfunktionen så beklagar vi att du fått vänta. Det som orsakat den långa väntetiden är huruvida funktionen ska generera korrekt bokföringsunderlag för våra kunder. Det finns nu en lösning och våra utvecklare arbetar på att färdigställa det sista. Inom kort kommer du därmed få ett glatt besked.

    Får ursäkta för det sena svaret med hade totaltmissat att ni hade svarat. Vi har fortfarande kvar en notis på webbplatsen om att det kan vara problem med Safariversionen, det verkar fortfarande vara lite strul med det.

    Men hur ser det ut egentligen? Är problemet 100% löst så att vi kan ta bort notisen?

    Tack på förhand

    #153590
    snabb
    Deltagare

    @bloggus 53583 wrote:

    Hur drar du den slutsatsen i så fall? Hon testade en annan butik, med annan kod i basen. Liute som att jämföra äpplen och rödbetor. :rolleyes:

    Sedan kan man ju fråga sig vad Majsan ville säga med det. Lite som att fråga om sina blinkers i sin Volvo och något säger att deras blinkers i deras Saab fungerar bra … helt oväsentlig information :)

    Det kan vara något javascript, som iOS6 har problem med. Tyckte det fanns samma problem för Prestashop vid något tillfälle för någon version.

    Klart att Texttalk borde se om de kan hitta ett sätt att komma runt det … även om det kan vara webbläsarens fel.

    Slutsatsen drog jag då det enbart verkar vara Textalk som har problem med detta. Och det måste ju säga något om deras system.

    @Jacob B 53585 wrote:

    Textalk svarar mig:

    Ja, det stämmer. Det är uppdateringen av iOS6, där har man ändrat javascript-motorn för Safari som är orsaken till detta fel. Det är alltså inget fel i er butik eller i vårt system utan det finns rapporterade buggar hos Apple. Fram till att Apple löser detta är lösningen är att använda en alternativ webbläsare t.ex. Chrome eller Opera.

    Tycker detta låter underligt. Hade varit trevligt att se en rapport på den buggen.

    Jag pratade med en kunnig webbutvecklare och han tippade på att det är Textalks gamla “teknik” som inte hänger med.

    @lunarmys 53588 wrote:

    Intressant svar, med tanke på att större delen av nätet fortsätter fungera som det ska ÄVEN med nya iOS 6.

    Kan inte Textalk fixa någon workaround så länge? Om det nu verkligen är en bugg och inte “det fungerar inte som VI vill”.

    Precis! Jag håller helt klart med. De sa att de höll med en uppgradering men att det skulle ta månader innan den var klar. Men jag tycker verkligen de borde göra en workaround så att våra kunder kan beställa. Vi känner att det är svårt att begära att de ska byta webbläsare, då även många knappt vet vad en webbläsare är. Det känns inte som en bra lösning helt enkelt.

    @Runns.se 53617 wrote:

    Textalk support är tyvärr usel, har i 3 år efterfrågat en presentkortsfunktion och de har flera gånger lovat att det ska fixas men ingenting händer… :-(

    Borde givetvis byta till något annat än textalk men är väl för lat :-)

    Tråkigt att höra. Jag håller till viss del med. De är alltid lätta att kontakta men det är sällan man får bra svar.

    @pyhobby 53619 wrote:

    Jag hade blivit fullständigt galen om jag blivit bemött på ett sånt sätt. Textalk borde jobba bakdelen av sig för att hitta en lösning.
    Vad händer om det vid nästa uppdatering av Explorer eller Mozilla skulle hända någonting som gör att butikerna lirar sämre…

    Jag har stött på liknande problem med de två plattformar jag har använt. Nu har ju Fortnox som vi hade först lagt ner sina plattform för webbutiker, men den var som bekant riktigt usel. Vid julen 2009 var det ca 20% av alla kunder som fick felmeddelande när man skulle slutföra sina köp, då fick jag informationen att det kanske skulle kunna lösas till sommarens uppdatering:) Hur det blev har jag ingen aning om, var kund där ett par dagar till.

    Med min nuvarande leverantör stötte vi på ett liknande problem vid en stor uppdatering av vår kassa, då visade det sig att kunder som använde uråldriga versioner av Explorer inte kunde fullfölja sina köp. Det var max 5% av kunderna som berördes. Vi upptäckte det hela på en fredag, fick genast gott gensvar från leverantören som jobbade sent på kvällen samt satte in personal på helgen tills allt var löst.

    Ni som använder Textalk, hur stor del av era kunder berörs?

    Hoppas det löser sig för er snart, är otroligt frustrerande när sånt här händer. Särskilt när man har en hyrplattform där man är starkt beroende av supporthjälp för att komma vidare.

    Vilken leverantör använder ni nu?

    Vi har en hel del mobilanvändare och vi märkte en stor dipp efter den här uppdateringen. Vi har lite över 20% iOS-användare så för vår del är det ett stort problem.

    #153540
    snabb
    Deltagare

    @Gustav 53570 wrote:

    Det kan mycket väl vara Apple och iOS6 som ställer till det.

    Jag provade precis att göra en beställning i en kompis Textalk-butik med min iphone. Men det gick inte ens att lägga saker i varukorgen. Det bevis dock inte att felet nödvändigtvis måste ligga hos Textalk. Får man två olika fel i två olika butiker, så kan man misstänka att felet finns att hitta i den enskilda butiksinstallationen.

    Ojdå, det lät ju verkligen inte bra. Men känns ändå som att det har något med Textalk att göra då flera av deras butiker tydligen har problem.

    @Jacob B 53572 wrote:

    Vi kör Textalk och fick precis samtal från en kille som inte lyckades lägga något i varukorgen. Kunden hade iPhone och iOS6.

    Jag mailar deras support en länk till tråden.

    Vad bra att även du kontaktar supporten. Desto flera desto bättre. För på Textalk lät som att det i dagsläget inte var aktuellt att åtgärda problemet. Men om fler har samma problem så tänker de säkerligen om.

    @Majsan 53576 wrote:

    I vår butik funkar det i alla fall med att lägga varor i varukorgen med Iphonen och nyaste iOS6. Vi kör Shop4sale via Kodmyran.

    Tack så mycket för att du provade! Då ligger ju inte problemet hos Apple i alla fall.

    #153538
    snabb
    Deltagare

    @lunarmys 53567 wrote:

    Exakt vad är det som inte fungerar? Är det något javascript? Någon form? Något konstigt SSL-cert?

    Det kan säkerligen ha något med JavaScript att göra då jag har hört att Textalk använder väldigt gammal kodstruktur och så kallad “inline javascript”. Den senaste versionen av iOS och Safari kanske försöker motverka detta.

    #138036
    snabb
    Deltagare

    Nja tycker att det är halvkass drag överlag på google+

    #137341
    snabb
    Deltagare

    Vi har använt oss av textalk tycker att det funkar helt okej. Dock så kanske det blir viwebb.se i framtiden.

    #137225
    snabb
    Deltagare

    Tack för svaren.

    #137072
    snabb
    Deltagare

    Nja känns lite lurigt, dem fakturerar väl bara på sen.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)