Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
20 februari, 2015 kl. 07:02 #177554
Stefan72
Deltagarevärt att poängtera är ju dock att allt med frimärken inte är spårbart. För kundens skull så är det ju bättre med riktigt ”paket” med kollinummer.
Förstår jag allt rätt så är inte ens postens varubrev säkra trots att de har kollinummer.20 februari, 2015 kl. 07:00 #177553Stefan72
Deltagarefast om du nu menar att du har startat den i dagarna så tar det väl ändå ett tag innan det blir synligt på nätet? Särskilt om man inte gör nåt åt det själv.
16 februari, 2015 kl. 11:27 #177479Stefan72
DeltagareVad jag förstår så återstår då bara Sitoo. De har egen webshop och butikskassa i ett, dvs samma system. Dock kopplar man det till Fortnox för bokföringen och fakturakörning som jag fattar det.
Jag tittar just nu själv på detta. Det enda jag hittat i övrigt är C4 media men deras var inte klart än. I övrigt så är det nog säkerligen nåt som kommer med bred front med tiden. Känns därför lite vågat att kliva på nåt redan nu men å andra sidan så lär väl även Sitoo uppdatera sin med bra funktioner.16 februari, 2015 kl. 09:44 #177475Stefan72
DeltagareMen det är är ju bara ett inrikesproblem isåfall? En kund som handlar på nätet är oftast så van med detta att denne även handlar nåt på ebay eller utrikes ibland. Då finns det inga val iallafall och då kan det ju slumpa sig så att man inte ens vet vem som kommer att leverera det i sverige.
Min personliga åsikt är att det i slutändan är priset som avgör. Kostar det 49kr med DHL och 149kr med posten så skulle jag ta DHL även om det är ett merjobb att hämta. Oftast saknas det koppling helt till den totala kostnadsbilden iallafall. Köper man nåt på nätet och betalar så lägger man ju sällan på de kostnader som är förenade med att hämta för bilen tankar man ju iallafall. Typ.
En del kan ju åka väldigt långt för att nån affär längre bort har extrapris på margarin och det är ju lite samma sak. Visst, de sparade nån krona på margarinet men kostnaden att hämta det vägs sällan in.
Och lite så tror jag man tänker med beställningar på nätet också.
Men visst, har man möjlighet till flera alternativ så är det ju bra men jag tror inte man gör kunden en tjänst.5 februari, 2015 kl. 11:11 #161321Stefan72
Deltagaremed andra ord så vill ni kopiera en fungerande lösning nån annan kanske har betalat dyrt för så att ni slipper göra detsamma?
5 februari, 2015 kl. 10:58 #161320Stefan72
Deltagarenä man kan såklart inte hoppas men om man beställer småsaker och det bara trillar ner i brevlådan, menar du att man ska ringa tullen då och berätta vad man köpt och betala in i efterhand?
5 februari, 2015 kl. 10:54 #161319Stefan72
Deltagarehar pratat med sitoo och fått lite demo precis och deras lösning kostar visst 1990+ om man kör både webshop och kassa. (framgår inte på deras sida)
Koppling till bokföring tillkommer och är nästan ett krav då fakturor om det används går via detta.5 februari, 2015 kl. 07:31 #161310Stefan72
Deltagarenja det behöver du väl inte göra? Inom eu är det ingen sån hantering och från andra delar av världen beror det ju på paketets storlek, smågrejer åker som regel rakt igenom och större grejer tullas ju och de får du ju räkning på eller löser ut.
De smågrejer som åker rakt igenom behöver du så att säga inte tulla för i efterhand.5 februari, 2015 kl. 07:28 #161309Stefan72
Deltagarevärt att poängtera är att en del av Dymos etiketter ej finns med permanent häftämne.
Kan vara en fördel i vissa lägen men i andra inte.5 februari, 2015 kl. 07:25 #161308Stefan72
Deltagaremåste du ha alla alternativ väljbara i kassan då? Det är väl enklare att göra det tydligt vilken frakt som gäller i en textruta? Använder du DHL så är det ju ganska normalt att man har servicepoint för privatpersoner och paket för företag. Brev kan man ju köra i undantagsfall på småsaker men då kan man ju skriva att kunden får meddela att det är okej.
-
FörfattareInlägg