Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 34 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #182626
    xsirez
    Medlem

    Det är olika från fall till fall kan man nog säga.

    Jag beställer mycket från kina med expressfrakt och tar helt DHL då det fungerar bäst för mig upplever jag.

    Jag köpte en dator av DELL skickas med Fedex skickades från Irland tog 2 veckor låg i Stockholm 4 dagar innan den skickades i Göteborg så de känns fint.

    Men sen har jag fått snabbare från Fedex från kina med.
    Det gäller att ha tur och inte otur i godshanteringen.

    Men snitttiden på mina paket från kina har vart ca 3-4 dagar så varit supernöjd.
    Men då levereras det till centrala Göteborg.

    #181556
    xsirez
    Medlem

    jag tror viktgränsen är satt av utlämningsstället.
    Det har säkert med några lyftkrav att göra gällande deras personal eller att det inte skall ta för stor plats då alla har 20kg på utlämning men 35på företagspaket.

    DHL har en tjänst som heter Home Delivery den är dyr på småsaker, men om man annars skickar DHL stycke med avisering så är den bra för där ingår aviseringen. minns inte men dhl tar 125kr i avisering.

    #181324
    xsirez
    Medlem

    @Regefalk 86688 wrote:

    Hej Xsirez och stort tack för din input!

    Enligt leverantör, så är priset “including shipping to your office, but excluding import tariff”. Vad innebär detta i praktiken? Jag tolkade detta som att endast tullavgift tillkommer och att hamnavgifter mm. ingår i priset. Är detta fel? Om ja, hur stora kostnader skulle du uppskatta tillkommer?

    Jag hör av mig till Premiere Logistics och ser vilka priser de har att erbjuda.

    Hej.

    Det beror på.
    om det är båtfrakt så tillkommer lossnings i hamn, lokala avgifter för hamnen, frakt från hamn till dig.

    Men är det TNT eller DHL te.x. så tillkommer endast moms + en liten avgift.
    Flygfrakt är alltid billigare om kinesen kan fixa men båt blir sällan billigare.

    #181292
    xsirez
    Medlem

    Hej.

    CIF låter alltid billigt men kan säga att priset blir ca 3 gånger mera då alla avgifter i sverige tillkommer.
    Och det är bra mycket mera än vad båtfrakten från kina är.

    Jag har importerat allt från låda till container och skulle aldrig ta något annat än FOB för då blir det billigare.

    CIF är bara ett sett för kinesen att få mera pengar ut från dig typ.
    Då det är så höga avgifter i sverige och dessa blir billigare om samma bolag som du anlitar för göra hela processen istället för att endast ta emot paketet i sverige.

    Jag själv använder mig av premiere logistic dom har kontor i kina och i göteborg.

    #180803
    xsirez
    Medlem

    Zebra GK-420 DT kör vi här till våra DHL etiketter.

    En mycket bra skrivare som jag kan rekommendera,

    #180766
    xsirez
    Medlem

    Hej.

    det beror på vad man är ute efter.
    Det finns lite olika sidor med tillverkare men det beror på vad det gäller så sätt.

    Annars finns det mässor lite över världen, Många tyska mässor har även kineser som kommer och ställer ut sina saker.

    Men alibaba finns mycket bra på också gäller bara att hitta och ta bort dom som har lite för brett sortiment.

    #180384
    xsirez
    Medlem

    DHL service-point är fint.
    Enkelt och säkra leveranser, tar sällan mer än 1 dag om man inte skickar över 86 i postnr,
    sen bor du nära en terminal är det smidigt att lämna innan halv 5 eller 5 brukar vara sista tiden.
    Den är nästan helt viktbaserat så vilken storlek på paket är inte så noga.

    Gällande paket som kommer bort är detta extremt lite, sen är DHL hyffsat bra att jobba med när de gäller den hanteringen av paket som försvinner.

    #180383
    xsirez
    Medlem

    Vi kör utan dispenser då vi tar fram alla sakerna som skall skickas och sedan bokar och sen kommer utskrifterna.
    Denna lösningen fungerar bäst för oss har vi märkt, då vi skickar en del stora saker så man vet aldrig om det är 1 eller 2 paket innan man har sett varorna ihop.

    Kör även Intermec skrivare men dessa är endast bra för mindre etiketter går inte att köra fraktetiketter.

    Kommer du ha 1 eller 2 datorer.
    Det går att köra dessa i nätverk men jag tycker själv att etikettskrivare i nätverk är problem. så lägg inte pengar på det skulle jag säga.

    Vi kör 420 DT, TT är ingen idé på fraktetiketter visst det är bättre om paketen skall stå i solen i 1 vecka men det skall det förhoppningsvis inte göra. Det är bara en extra kostnad och extra rullar att lagerhålla.

    Vi köper dessa etiketter.
    Mest prisvärt om man jämför med 100-300 rullar/st så slipper man fylla på för ofta.
    http://www.applog.se/ste-transportetikett-105-220-dt-2000-kart.html

    #180363
    xsirez
    Medlem

    Hej.

    Det är svårt att hitta tillverkare.
    Men de finns en annan sida där endast tillverkare finns med men ja minns inte vad den heter tyvärr.

    Testa å gör en buying request och se va du får för olika besked.

    #180347
    xsirez
    Medlem

    Som Dan säger.
    Kör du dhl så sparas allt i datorn samt att du kommer att skriva ut listor med alla sändningar som fraktbolaget skriver under så du behöver inte spara några extralappar.
    105*220 etiketter skall du ha då.

    vi kör 2st Zebra GK 420DT och det fungerar riktigt fint.
    Den är väldigt driftsäker och pålitlig den skrivaren.

    Vill man inte byta rullar helatiden finns det kartonger med 2000 etiketter i varje laddning.

    Rullar eller kartong är ingen direkt inställning bara till börja trycka ut etiketter direkt.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 34 totalt)