Cirkulerande barnkläder får in tre miljoner

Bildar nytt team med Wellstreet och lanserar ny plattform.

I våras kunde vi berätta historien om Markus Hjelm och Douglas Heidergren, som med sin unika affärsidé fick barnkläder att cirkulera utan växtvärk. Nu berättar de att företaget, som tidigare hette CIRQS, numera har bytt namn till Hyber.

"Ett team vi kan växa med"

Men det är inte den största förändringen. Hyber har nämligen fått ekonomisk uppbackning från riskkapital-håll och det är Wellstreet som går in med inte mindre än tre miljoner kronor.

Annons

- Tillsammans med Wellstreet, som är vår nya finansiär, har vi byggt ett skalbart team som vi kan växa med, säger VD:n Douglas Heidergren till Ehandel.se.

Från beta till ny plattform

Dessutom har Hyber format ett team tillsammans med Wellstreet, och nu har samma team tagit fram Hybers sprillans nya plattform, som lanserats inför skolstarten.

- Vi har funnit vårt nya namn och gått från en betaversion till att verkligen förbättra användarupplevelsen av vår tjänst. Vi har jobbat stenhårt och även lyssnat på våra medlemmar och på förskolor. 

Fick Klarnas innovationspris

I maj vann Hyber Klarnas innovationspris, Innovative E-commerce Solution of the Year, för sitt arbete och Douglas Heidergren är nu glad över företagets första externa finansiär.

- Det känns fantastiskt bra att kunna bygga ett team tillsammans med Wellstreet och det är mycket roligt att välkomna dem, avslutar han.

 LÄS ÄVEN: E-handeln är den röda tråden i nystartade Wellstreet

Annons