Annons

Daniel Wellington har nått två miljoner följare på Instagram Daniel Wellington Daniel Wellingtons klockor hamnar på många bilder

Daniel Wellington har nått två miljoner följare på Instagram

2016-03-08 13:12

Det svenska klockföretaget Daniel Wellington har nått rekordmånga följare genom att dela sina följares bilder på Instagram.

Vi har sett flera exempel på e-handlare som byggt sin framgång bland annat på att attrahera följare på Instagram. Chiquelle, Northern Spirit och Lagerhaus har alla satsat på det sociala nätverket som ett koncept för att nå ut till sina kunder.

Men frågan är om någon lyckats lika bra som klockföretaget Daniel Wellington. På företagets hemsida står det nu att sidan har två miljoner följare på Instagram.

- Vi har just nått en till fantastisk milstolpe på vår favoritplattform bland sociala medier, Instagram. Det var inte så länge sedan vi nådde en miljon följare och vi kan nästan inte tro att det är sant att vi nu är redo att fira ytterligare en miljon. Daniel Wellington har nu två miljoner följare! skriver företaget på sin webbplats.

Firar med tävlingskampanj

Daniel Wellington, som fick sitt namn efter en stilig herre som grundaren Filip Tysander mötte i Australien, säljer herr- och damklockor genom e-handeln och ett antal återförsäljare. Företaget ska nu omsätta omkring 1,5 miljarder, bara fyra år efter att det grundades.

Annons
Annons

Klockbutikens Instagram-strategi ska bland annat gå ut på att dela bilder som kunder har skickat in. För att fira det rekordstora antalet följare ska Daniel Wellington under den kommande månaden anordna en kampanj med namnet “Month of another Million”, då ett antal tävlingar ska äga rum.

- Genom åren har vi haft möjlighet att utveckla och glädjas åt en fantastisk skara med anhängare. Varje dag delar vi era bilder för att de eldar på fantasin och kreativiteten i hela vår följarskara. Att ni är så engagaerade i vår verksamhet gör det vi gör så meningsfullt och spännande. Vi är mer än tacksamma för att ha så aktiva följare, tackar Daniel Wellington på hemsidan.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

"Det har varit ett tufft år".

Annons
Annons
E-handelsjätten planerar två robotlager på 130 000 kvm

E-handelsjätten planerar två robotlager på 130 000 kvm

Människor och robotar i harmoni?

Prisjakt satsar på Danmark:

Prisjakt satsar på Danmark: "Ser stor tillväxtpotential"

Finns nu i hela Norden.

Grannens nätmatjätte omsatte en miljard i fjol

Grannens nätmatjätte omsatte en miljard i fjol

Växte med över 100 miljoner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

"Vår ambition är att ge kunderna ett större sortiment"

Zalando satsar på hållbart mode.

Buildor.se tappade 5 miljoner

Buildor.se tappade 5 miljoner

Byggmax koncernen sjönk 4 procent.

Omni-speglar ska ta webbutikerna offline

Omni-speglar ska ta webbutikerna offline

"En tredimensionell, mobil, digital popup-butik".

Annons
Annons
Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

"Svensk e-handel för kvinnor".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta