Donutkedja flyttar in hos Webhallen: ”Känns självklart”

Öppnar caféer i flaggskeppsbutiker.

Webhallen har på senare tid varit i rampljuset med anledning av sin nya sajt, men också för att ha hållit sig framme när kultdrycken Jolt Cola gjorde comeback.

LÄS ÄVEN: Webhallen får mobilsida: "Har lyssnat på kundernas feedback"

Annons

LÄS ÄVEN: Jolt Cola gör comeback - ska säljas hos svensk nätbutik

Öppnar två caféer i Stockholm

Nu kommer goda nyheter för den som vill kombinera sin Jolt Cola med något att äta. Webhallen avslöjar nämligen ett nytt samarbete med den amerikanska kedjan Dunkin’ Donuts som går ut på att företagets populära munkar ska säljas i Webhallens flaggskeppsbutiker.

Mer konkret handlar det om att Dunkin’ Donuts öppnar caféer i Webhallens butiker på Sveavägen och Sankt Eriksgatan i Stockholm.

- Retail handlar om att marknadsföra sig med unika kundupplevelser, grym service och att göra avtryck. Vi känner att Dunkin’ Donuts, med sitt spännande tema och unika sortiment kommer att kunna ge våra kunder mervärde vid varje besök. Dessutom har de det bästa bryggkaffet i branschen! säger Peter Ecimovic, Webhallens koncept- och etableringschef, i ett pressmeddelande.

"Så många roliga saker att hitta på ihop"

Sortimentet i Webhallens Dunkin’ Donuts-butiker kommer att innehålla olika drycker, men fokus ligger på kaffe och donuts “i alla dess former och smaker”. På sikt ska butikernas lite mer hungriga kunder även få möjligheten att avnjuta en sandwich.

- Det här samarbetet känns lika självklart som genialiskt. Tillsammans kommer vi hjälpas åt att skapa en mer komplett upplevelse för kunderna och ta det till nästa nivå. Det finns så många roliga saker vi kommer kunna hitta på ihop! Jag längtar till att få komma igång och få öppna på både Sveavägen och Fridhemsplan, säger Jimi Metz, vd för Dunkin’ Donuts Sweden.

Det framgår inte i Webhallens pressmeddelande exakt när de nya butikscaféerna är tänkta att öppna, men i väntan på den stora premiären kommer Dunkin' Donuts att finnas på plats hos Webhallen i samband med årets Black Friday. Uppdraget för dagen är att “interagera med Webhallens kunder, ha attraktiva erbjudanden samt servera välsmakande giveaways”.

Annons
Annons