Annons

E-handelsprofiler hjälpte Hemtex att bygga ny e-handel Foto: Twitter/Sara Wimmercranz Wimmercranz och Saneback kom med e-handelstips till Hemtex

E-handelsprofiler hjälpte Hemtex att bygga ny e-handel

2017-05-04 10:22

Hemtex har lanserat en ny sajt som ska göra företaget till sin branschs ledande online-aktör.

Att Hemtex har utmärkt sig som en av pionjärerna när det kommer till att ha en butik direkt på Instagram, vet vi sedan tidigare. Men inredningsbutikens e-handelsambitioner sträcker sig längre än så. i dag meddelar företaget att Hemtex har fått en splitter ny e-handel. Målet med den ska enligt ett pressmeddelande vara att göra Hemtex till “heminredningsbranschens ledande online-aktör”.

– Vi har tagit hjälp av några av branschens främsta experter i vår ambition att sudda ut gränsen mellan butikerna och e-handeln. Den nya webbplatsen blir snabbare, enklare och bättre, säger Martin Richardsson, e-handelschef på Hemtex, i pressmeddelandet.

Tillsatte särskild advisory board

Utöver att allt fler väljer att handla Hemtex produkter på nätet är det enligt företaget många som gör research på webben innan de besöker någon av Hemtex fysiska butiker.

- Vår långsiktiga strävan är att successivt sudda ut gränserna mellan online och de fysiska butikerna. Det ska vara enkelt och roligt att shoppa på Hemtex, och då måste vi sänka varje teknisk tröskel så att kunderna kan fokusera på inspiration och kvalificerad produktinformation, säger Martin Richardsson. 

Av allt att döma ville inte Hemtex göra något halvdant jobb med sin nya e-handelsplattform. Istället för att bygga på egen hand valde nämligen Hemtex att ta in experthjälp av bland andra e-handelsprofilerna Sara Wimmercranz och Sïmon Saneback, som fick ta plats i en särskilt tillsatt advisory board.

Annons
Annons

Responsivt och korta laddningstider

Och nu har Hemtex alltså flera nyheter att visa upp. Nya hemtex.se är responsiv och framtagen med särskilt fokus på att allt fler besöker sajten via sin mobiltelefon. Mer än hälften av trafiken till Hemtex, och nära hälften av företagets e-handel, sker i dag via mobilen. Sajten ska dessutom nu ha fått fler bilder och en bättre sökfunktion, samt enligt egen utsago en av branschens kortaste laddningstider.

– Som kund ska man inte alls behöva tänka på tekniken, det ska bara vara lätt och bli rätt, avslutar Martin Richardsson.

LÄS ÄVEN: Så lyckas Hemtex öka e-handeln via Instagram

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Jämförde med rekommenderat pris - nu fälls KitchenTime

Jämförde med rekommenderat pris - nu fälls KitchenTime

Ordinarie eller rekommenderat pris?

Annons
Annons
Gina Tricot rustar för <nobr>e-handeln</nobr> - säger upp 30 personer

Gina Tricot rustar för e-handeln - säger upp 30 personer

Ska spara 200 miljoner kronor.

E-handlare får ny ägare - VD:ns familj tar över

E-handlare får ny ägare - VD:ns familj tar över

Delägare sedan 1995 lämnar företaget.

6 av 10 vill betala för miljövänlig frakt - om den är billig

6 av 10 vill betala för miljövänlig frakt - om den är billig

Ny undersökning.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Vill se lägre arbetsgivaravgifter och slopad kemikalieskatt

Vill se lägre arbetsgivaravgifter och slopad kemikalieskatt

Svensk Handel varnar för konsekvenser av orättvis konkurrens.

Daniel Wellington vinner mot Ur & Penn

Slutdomen: Daniel Wellington vinner mot Ur & Penn

Domen får inte överklagas igen.

Brittiska fraktbolaget är ute och cyklar

Brittiska fraktbolaget är ute och cyklar

"Hoppas att andra leveransföretag följer deras spår".

Annons
Annons
Jessica Egman om AI som katalysator i <nobr>e-handeln</nobr>

Helgläsning: Jessica Egman om AI som katalysator i e-handeln

"Små e-handlare behöver AI mest".

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta