E-handelssuccé till Göteborg med sin andra fysiska butik

Lanserar i Femman.

Tekla Acs och Helen Van tröttnade på tråkiga träningskläder och valde därför att grunda märket aim’n, med produkter som duon själva har designat.

Har butik i Halmstad

Och succén lät inte vänta på sig. Efter tre års verksamhet kunde aim’n räkna ihop en e-handelsomsättning på 30 miljoner. Genom mottot “Aim high - dream big” har Tekla och Helen lyckats nå hundratusentals följare på Instagram och e-handelskunder över hela världen.

Annons

LÄS ÄVEN: Aim'n siktade högt - nådde 30 miljoner på tre års e-handel

Aim’n har hittills haft sin enda fysiska butik i Halmstad, varifrån företagets kundtjänst också har arbetat. Nu har det dock blivit dags att utöka satsningarna i den fysiska världen. I slutet av februari öppnar nämligen aim’ns andra butik, som kommer att hamna i Göteborgsgallerian Femman.

- Som före detta göteborgare så är vi är mycket glada över att få öppna butik i en av våra favoritstäder och Femman känns som det perfekta läget. Vi ser fram emot att inspirera och motivera göteborgarna till en aktiv livsstil och till att tro på sig själva och sina drömmar, säger Tekla Acs i ett pressmeddelande.

"Träning ligger i tiden"

Aim’ns butik kommer att ligga på Femmans andra våning. Sortimentet består, precis som i e-handeln, av träningskläder för kvinnor.

- Gallerians strävan är att vara en urban och inspirerande mötesplats. Träning och hälsa ligger i tiden och aim’n är ett välkommet tillskott och passar bra in i Femmans övriga varumärkesmix , säger Cathrine Söderström, Chef Affärsutveckling Butik på Femman.

Femman har i dag ett 60-tal butiker och cirka 10 miljoner besökare varje år.

Annons