Annons

E-handlare köper tidning i jakten på bäst content Delar av teamet på MX Vice tar emot pris för sin sajt

E-handlare köper tidning i jakten på bäst content

2018-06-12 16:00

"Positionerar oss själva som inspiratörer".

Att ha bra innehåll på sin sajt och i sina kanaler ut till kunderna brukar beskrivas som en viktig framgångsfaktor för e-handlare, oavsett vilken bransch man är verksam inom.

"En del av vår pågående plan"

Men hur får man egentligen till ett bra innehåll, eller content, som det också brukar kallas? Ett sätt kan ju vara att köpa på sig en hel branschtidning. Så resonerade åtminstone e-handelsföretaget Pierce, som har lagt vantarna på den brittiska motorsajten MX Vice, och dess tillhörande plattformar och forum.

- Det här förvärvet är en del av vår pågående plan för att skapa det bästa innehållet i vår bransch. Det breddar vår kundbas och ger oss tillgång till nya sätt för att arbeta med de ledande varumärkena, säger Pierce vd Henrik Zadig i ett pressmeddelande.

LÄS ÄVEN: Pierce krossade målet och ökade med 190 miljoner

I e-handelsföretaget Pierce ingår nätbutiker som 24MX och XL Moto. Planen är att företagets kunder nu inte bara ska kunna köpa på sig reservdelar till sina fordon, utan också få ta del av inspiration och information kring det som händer i motorsportens värld.

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: Han tar över ansvaret för Pierce snabbväxande kassa

Inställd på global tillväxt

Enligt Pierce får MX Vice också helt nya fördelar i samband med att tidningen blir en del av Pierce-koncernen. De båda parterna har enligt pressmeddelandet siktet inställt på både starkare tillväxt och global expansion.

- Vi positionerar oss själva som inspiratörer och experter på marknaden och blir en sann plattform för entusiaster inom motorsporten, säger Henrik Zadig.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Modehandlaren om att starta TV-kanal på Instagram

Modehandlaren om att starta TV-kanal på Instagram

Ny het funktion.

Annons
Annons
Happy Socks-grundarnas nya näthandelsprojekt i kris

Happy Socks-grundarnas nya näthandelsprojekt i kris

Utförsäljning med 50 procents rea i e-handeln.

Svenskt företag fälls för omslagsbild på Facebook

Svenskt företag fälls för omslagsbild på Facebook

Fruktfajt med fällande utgång.

Adlibris storsatsar på nytt lager - bygger ut med 5300 kvadrat

Adlibris storsatsar på nytt lager - bygger ut med 5300 kvadrat

Kan bli större än Apoteas.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Så ska MediaMarkt krossa konkurrenterna - erbjuder hämtning efter 30 minuter

Så ska MediaMarkt krossa konkurrenterna - erbjuder hämtning efter 30 minuter

"Handlar framförallt om att tillgodose kundens behov".

Elgigantens e-handel ökade med 32 procent

Elgigantens e-handel ökade med 32 procent

Kedjan har en tredjedel av den svenska elektronikmarknaden.

Gravtester och alkomätare i söktoppen hos Fyndiq just nu

Gravtester och alkomätare i söktoppen hos Fyndiq just nu

Men vad folk faktiskt köper är en annan femma.

Annons
Annons
Whiteboards för en halv miljon när e-handlare crowdfundar

Whiteboards för en halv miljon när e-handlare crowdfundar

Finansierat kampanjen med 189 procent.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportamore söker:

Purchaser (Sportswear)

Tenson söker:

E-commerce Manager

Viron Media AB söker:

Webmaster

Lagerhaus AB söker:

Community Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta