Annons

E-handlare köper tidning i jakten på bäst content Delar av teamet på MX Vice tar emot pris för sin sajt

E-handlare köper tidning i jakten på bäst content

2018-06-12 16:00

"Positionerar oss själva som inspiratörer".

Att ha bra innehåll på sin sajt och i sina kanaler ut till kunderna brukar beskrivas som en viktig framgångsfaktor för e-handlare, oavsett vilken bransch man är verksam inom.

"En del av vår pågående plan"

Men hur får man egentligen till ett bra innehåll, eller content, som det också brukar kallas? Ett sätt kan ju vara att köpa på sig en hel branschtidning. Så resonerade åtminstone e-handelsföretaget Pierce, som har lagt vantarna på den brittiska motorsajten MX Vice, och dess tillhörande plattformar och forum.

- Det här förvärvet är en del av vår pågående plan för att skapa det bästa innehållet i vår bransch. Det breddar vår kundbas och ger oss tillgång till nya sätt för att arbeta med de ledande varumärkena, säger Pierce vd Henrik Zadig i ett pressmeddelande.

LÄS ÄVEN: Pierce krossade målet och ökade med 190 miljoner

I e-handelsföretaget Pierce ingår nätbutiker som 24MX och XL Moto. Planen är att företagets kunder nu inte bara ska kunna köpa på sig reservdelar till sina fordon, utan också få ta del av inspiration och information kring det som händer i motorsportens värld.

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: Han tar över ansvaret för Pierce snabbväxande kassa

Inställd på global tillväxt

Enligt Pierce får MX Vice också helt nya fördelar i samband med att tidningen blir en del av Pierce-koncernen. De båda parterna har enligt pressmeddelandet siktet inställt på både starkare tillväxt och global expansion.

- Vi positionerar oss själva som inspiratörer och experter på marknaden och blir en sann plattform för entusiaster inom motorsporten, säger Henrik Zadig.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Annons
Annons
Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Annons
Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

En av få som kan skryta om tillväxt i fysisk butik.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta