Annons

E-handlarna tog hem festen på galan för handelns toppar Foto: Retail Awards Handelns bästa firades på gala i Stockholm

E-handlarna tog hem festen på galan för handelns toppar

2018-05-22 08:42

Prisades för stark tillväxt och banbrytande logistik.

Tiden då e-handlarna fick nöja sig med den något begränsade kategorin Årets e-handel, är sedan länge över. När det under gårdagskvällen var dags för årets Retail Awards, som arrangeras av Svensk Handel och tidningen Market, drog företag med e-handelskoppling hem ett antal olika priser.

Tillfällig butik blev årets butik

Bland annat utsågs Elgiganten till Årets butikskedja och Zalando prisades för Årets logistiksatsning efter sin lagersatsning i Sverige. Priset för bästa kundklubb gick till Polarn O. Pyret, som också har satsat starkt på e-handeln på sistone. 

LÄS ÄVEN: Polarn O. Pyrets e-handel omsätter nu 94 miljoner

Årets tillväxtföretag gick till KidsBrandStore, och så fick Ikeas e-handelsbutik Ikea Kök i Stockholm ta emot utmärkelsen Årets butikskoncept.

"Startsidan laddar blixtsnabbt"

Årets e-handel, som kanske ändå får ses som e-handlarnas främsta pris, gick till Lyko.se. Företaget ansågs av juryn ha bjudit kunderna på en smidig användarresa.

Annons
Annons
- Värdet av att ha en supersnabb sajt kan inte nog betonas. Du har inte många sekunder på dig innan kunden ledsnar och drar vidare. På Lyko.se är det ingen risk för tålamodsprövande laddningstider. Startsidan landar blixtsnabbt i ditt fönster och blandar erbjudanden, produktförslag, artiklar, filmer och recensioner med en tilltalande balans, skriver juryn i sin motivering.

Lyko fick pris för Årets e-handel (foto: Retail Awards)

LÄS ÄVEN: Lykos e-handel växer - omsätter 400 miljoner

"Har nog aldrig varit mer spännande"

Totalt 600 personer hade samlats för att vara med på prisceremonin, som ägde rum på Stockholm Waterfront i går kväll.

– Handeln har nog aldrig varit mer spännande och intressant än vad den är just nu. Även om handelns företag alltid har varit dynamiska och lyhört gått i takt med samtiden har förändringstakten exploderat de senaste åren. Kvällens vinnare tillhör de företag och medarbetare som står i frontlinjen och driver utvecklingen i handeln. Det är de som ser till att svensk detaljhandel fortsätter att vara konkurrenskraftig även i framtiden, säger Karin Johansson, vd Svensk Handel, i ett pressmeddelande.

LÄS ÄVEN: Stark e-handelsdominans i årets Retail Awards

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Annons
Annons
Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Annons
Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

En av få som kan skryta om tillväxt i fysisk butik.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta